Dell 3200MP/XGA DLP/18k/lanseres 3. Mars

30 Des 2002
8.620
0
36
www.lundemo.com
Spekene ser ganske bra ut, men at den er 4:3 og lager 37 dB støy trekker ganske så mye ned mener nå jeg.

Ser ut som om det er noe rart med kontrasten også:
Full On/Off: 1800:1
ANSI: 450:1
Skal disse være så forskjellige?

Har uansett flere ganger sittet et par meter unna en prosjektor som lager 35dB og holdt på å bli gal av det.

Robert-

19 Des 2002
679
0
16
www.paal.org
robertaas skrev:
Spekene ser ganske bra ut, men at den er 4:3 og lager 37 dB støy trekker ganske så mye ned mener nå jeg.
For meg er 4:3 en fordel da jeg også bruker HTPC'en til spilling, TV-titting osv.

Støynivået bør man nok oppleve før man gjør seg opp en mening. Infocus X1 har visst et støynivå som oppfattes mye lavere enn det som er oppgitt.

warelf

0
23 Jan 2003
510
0
0
At støynivået oppleves som lavere enn det som er oppgitt er vel og gi litt falskeforhåpninger til folk, i 99% av tilfellene så går det den motsatte veien.

De jeg kjenner som har testa X1 er heller ikke av samme oppfattning som deg når det gjelder støyen.

19 Des 2002
679
0
16
www.paal.org
warelf skrev:
At støynivået oppleves som lavere enn det som er oppgitt er vel og gi litt falskeforhåpninger til folk, i 99% av tilfellene så går det den motsatte veien.
Ja, det er vel derfor man bør høre etter. Og heller ikke stole på oppgitte specs.

De jeg kjenner som har testa X1 er heller ikke av samme oppfattning som deg når det gjelder støyen.
Jeg skrev at den "visst" hadde et støynivå som oppfattes lavere, altså ikke min oppfatning. Jeg oppfattet støynivået til å være helt akseptabelt, men så er jeg vant til å ha en støyende projektor.

Bunnlinjen er vel at man ikke bør kjøpe en projektor uten å ha sett og hørt den først. Man bør heller ikke avfeie en projektor pga. specs (4:3/støy etc.) syntes nå jeg.