Dedikert tråd til Emotiva UMC-1/UMC-200 og XMC-1 Lyd- og bildeprosessor

torbis

Medlem
16 Des 2009
255
0
16
Haugesynsar skrev:
Samme her.

Blir litt glad når jeg ser at noen på Emotiva forumet mener og ha fått bedre lyd. Blir bilde bedre, tar jeg det som bonus.

Er heller ikke så redd for bugs, så lenge de skriver nye koder/software.
Det er jo ikke sikkert småfeilene treffer i hverdagen, og da er det jo ikke et problem. Men lyden MÅ være bedre ellers er det vel ingen grunn til og importere selv.

Nå begynner det å skje ting........May 5, 2010 06:05At local FedEx facilityPARIS FR...Umc-1 en er kommet trygt over dammen.
Det du nevner om lyden, som folk på Emotivaforumet snakker om har jeg også fått med meg., og det er jo mye bra omtale der. Flere som sier at lydmessig klarer Umc-1 seg godt i 10-20t-kronersklassen. Sitat: This is one of the biggest improvements I have noticed as well. I'm hearing things with the UMC-1 that I never heard with my Onkyo. Very exciting!
Det endel nevner er vel det at Umc-1 får frem mere detaljer...man hører faktisk hva vokalisten synger...dette er en sammenligning som er gjort med recivere i før nevnt 10-20t-kronersklassen.
Virker som og tror på at Emotiva garantert vil følge opp med event, nødvendig software etc........fy..f som jeg gleder meg til å teste
Har også tro på at det kommer til å funke bra på bildesiden....store sko-god tro...gå på vann-tørrskodd i land:) :)
.

Haugesynsar

Medlem
19 Des 2008
1.888
0
36
Kom over en post med Lonnie der han sier at de som har problemer med ambience failure og andre rare ting når UMC-1 skal stille inn lyden, anntageligvis har en defekt mikrofon og at de kan få en ny.
Jeg har derfor sent en mail til Sarah der jeg spør om og få sendt en mic sammen med UMC-R. Tror ikke jeg gidder og legge inn ny oppgrade siden jeg ser at man må legge inn software ut i fra hvilken remote man har. Jeg vil derfor vente til jeg har UMC-R. Men gleder meg allerede. Har aldri fått UMC-1 til og kalibrere seg. Tror det kan bli bra på min lille kino på 3,5mX2m8)

Emo-Q; After exhaustive testing we have found out why some of you are getting crazy non-repeatable readings. The Emo-Q system itself is stable as a rock and works really well. The issue found is that there were some noise mic elements which was causing the crazy readings. We have new mic elements coming in and should be here early next week. From our batch testing we have found the majority of hte mics out there are just fine, however. If when you run Emo-Q you are getting really eratic responses, then please let us know and we will get you a new mic. Also, the failure of the Ambiant noise test is a good indicatin of the mic itself being excessivly noisy and should be replaced.

Haugesund

Medlem
6 Des 2004
676
0
16
UMC og Altibox

Da har navnet mitt dukket opp på pre order listen til UMC-1.
Men jeg lurer på om noen har prøvd den sammen med Altibox PVR.
Og om det fungerer som det skal.

CrZyWiz

Medlem
19 Jan 2005
1.220
0
0
Sliter med den Ambient testen. Jeg har siste firmware, og ettersom jeg leser så sliter den. Kan jeg legge inn en av de beta firmwarene? hvilken av de vet dere fungere?

jokris

Medlem
6 Des 2006
12.736
0
0
må si at jeg er fristet av denne umc - 1 jeg også, får jo den og 2 stk upa 1 til billigere enn onkyo 5507 som jeg har lyst på

noen som vet mer om når xmc 1 slippes?

aknot

Medlem
16 Jun 2008
372
0
0
Da var min UMC-1 endelig på vei. :) Ska bli spennende å få testa den, regner med en ganske BETYDELIG kvalitets endring i forhold til min 8 år gamle Yamaha. :p Skal bli spennende å se om den funker uten bugs, da jeg har Altibox og PC som hovedkilder. Blir nok en 1.4 klar BD spiller etterhvert og tenker jeg. Skal bli en spennende sommer og høst :)

kappel

Medlem
5 Des 2007
974
0
0
jokris skrev:
må si at jeg er fristet av denne umc - 1 jeg også, får jo den og 2 stk upa 1 til billigere enn onkyo 5507 som jeg har lyst på

noen som vet mer om når xmc 1 slippes?

det er nevnt juni , men det var i desember , og siden det er det ikke kommet noe som tyder på at den er rett rundt hjørnet .
Tror nok de skal ha umc1 til å funke 100% før de slipper xmc pluss at de sikkert kommer til å kjøre mye strengere tester på den for å unngå samme situasjon som med umc og alle bugsene den har hatt i starten .
Men de kommer nok ikke til å sette en dato som med umc , det gir dem for mye pes og stress for å levere , tipper heller at det en dag står på nettsiden deres at xmc er på lager og utsending til preorder starter om x dager :O)

kappel

Medlem
5 Des 2007
974
0
0
CrZyWiz skrev:
Sliter med den Ambient testen. Jeg har siste firmware, og ettersom jeg leser så sliter den. Kan jeg legge inn en av de beta firmwarene? hvilken av de vet dere fungere?
Det "offisielle" rådet er å gni fingertuppene sammen inntill mikrofonen (neida det er ikke kødd engang ):-D

jokris

Medlem
6 Des 2006
12.736
0
0
kappel skrev:
det er nevnt juni , men det var i desember , og siden det er det ikke kommet noe som tyder på at den er rett rundt hjørnet .
Tror nok de skal ha umc1 til å funke 100% før de slipper xmc pluss at de sikkert kommer til å kjøre mye strengere tester på den for å unngå samme situasjon som med umc og alle bugsene den har hatt i starten .
Men de kommer nok ikke til å sette en dato som med umc , det gir dem for mye pes og stress for å levere , tipper heller at det en dag står på nettsiden deres at xmc er på lager og utsending til preorde

begynne å spare da:) liker at den har 2 hdmi ut og den virker til å bli god lydmessig hvis de skal leve opp til det lonnie sa, han sa vel at man skulle oppmot 5000 dollar for å finne noe som skulle spille bedre:)
utifra hva jeg har lest på tråden om denne så tippes det pris på 1299 til 1499 ,med en forhåpentligvis noe billigere introduksjonspris, kanskje denne dukker opp til 4 juli salget?

Kekka

Medlem
2 Jan 2010
4.053
0
0
Hva koster UMC-1 ferdig levert i Norge med frakt og moms? Fikk solgt litt høytallere idag å fikk løs litt penger :D

unified86

Medlem
8 Jun 2009
4.866
0
0
Fikk et aldri så hyggelig "brev"(les e-post) fra Emotiva i dag om mitt kjøp av UMC-1.

Emotiva skrev:
Thank you for purchasing your UMC-1 processor from Emotiva Audio. We appreciate your patience and support. We are passionate about what we do and bring this passion to every aspect of who we are and how we do business. From attention to detail in the design and manufacturing, to our commitment to you the customer, we believe in what we do. We hope our products bring passion to your home entertainment experience. Welcome to the family!
As part of our processor upgrade program, we will be sending your upgrade certificate to you in the mail October 12th. This certificate will be your (the customer's) proof of eligibility in order to receive a discount on future generation processor(s). To redeem the certificate and receive the discount on a future generation home theater processor, it is the holder's responsibility to physically send the certificate to Emotiva. Only originally issued certificates from Emotiva will be honored. The original certificate is transferable in the event of a personal sale or can be gifted. Only the holder of the original certificate is eligible for this offer. No duplicates will be honored and Emotiva reserves the sole right to determine a certificate's eligibility. It is the sole responsibility of the holder to retain the certificate. Emotiva assumes no responsibility or liability to replace lost, stolen or damaged certificates. If you have any questions regarding the terms of our upgrade program please refer to this link on our website: Emotiva Audio :: Frequently Asked Questions.
We are also happy to announce the final version of the UMC-1 manual is currently available on our website at: http://emotiva.com/umc1/manual.pdf. If you would like a hard copy, please email us and we will include a copy with your upgrade certificate. Also as part of our ongoing commitment to product improvement there will be future software upgrades made available to you as required. If we can offer any technical support or service, please always feel free to call. We want to hear from you.
Thank you for choosing Emotiva!
Enjoy!
Cathy Laufman

Såvidt jeg har skjønt på Emotiva-forumet, kan man altså bruke dette sertifikatet og få 40% på denne kommende XMC-1 lyd/bilde-prosessoren.

JA TAKK! :-D

unified86

Medlem
8 Jun 2009
4.866
0
0
Kekka skrev:
Hva koster UMC-1 ferdig levert i Norge med frakt og moms? Fikk solgt litt høytallere idag å fikk løs litt penger :D
Betalte ca. 5500kr in total.

Edit: Full pris blir det 6300kr totalt. Ref.Kappel sitt regnestykke lengre nede.

unified86

Medlem
8 Jun 2009
4.866
0
0
Siste jeg har lest eller hørt er at XMC-1 kommer i Januar 2011.
Jeg vil tro at prisen på denne vil ligge på så mye som på 1200-1400$. Så det blir en ganske heftig sak til å "bare" være lyd- og bildeprosessor.
Det blir mest sannsynlig også HDMI 1.4 som mange har etterspurt.
Link til samleside med info og bilder for XMC-1 levert av Emonatics.

Jeg skal prøve å sette sammen litt infor om XMC-1 og sette det inn i post #1 i denne tråden.

Haugesynsar

Medlem
19 Des 2008
1.888
0
36
Mente jeg leste en plass at XMC-1 hadde muligheten til og koble seg på nett og at man kunne bruke Iphone og Spotify. :neutral:

Kekka

Medlem
2 Jan 2010
4.053
0
0
Fikk 5000.- idag så da er vi ikke langt unna.

Er det XLR på UMC-1? Tenkte bestille kabler i samme slengen som UMC-1.

unified86

Medlem
8 Jun 2009
4.866
0
0
Haugesynsar skrev:
Mente jeg leste en plass at XMC-1 hadde muligheten til og koble seg på nett og at man kunne bruke Iphone og Spotify. :neutral:
Det er planlagt at den skal ha nettverksinngang ja.