Dankes Stuekino

24 Jun 2010
14.737
6
38
Hvilken BT høyttaler er det der?
Kanskje det er god lyd?

Jeg har litt av hvert, men må nok si at det frister med noen nytt, større og bedre.
Denon Envaya er vel den jeg er mest fornøyd med, mens Denon Cocoon er den mest allsidige.

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.571
291
83
Hvilken BT høyttaler er det der?
Kanskje det er god lyd?

Jeg har litt av hvert, men må nok si at det frister med noen nytt, større og bedre.
Denon Envaya er vel den jeg er mest fornøyd med, mens Denon Cocoon er den mest allsidige.

Det er norske Buddy Jenssen, vanntett blåtannhøytaler A2DP, meget godt batteri, og får skryt for lydkvalitet, stereo med tweeter og en liten lang subsak bak.

Ikke dyr heller... Lett å dra med overalt, kan ha den på badet, på stranda, på båten, i hagen, på spisebordet, på hotell, på tur osv...

https://www.elkjop.no/product/tv-ly.../BUDDYBU/jensen-buddy-bluetooth-hoyttaler-bla

https://www.tek.no/artikler/test-jensen-scandinavia-buddy/153456

Ellers har de masse annet også som får skryt...

https://www.elkjop.no/search?SearchTerm=Buddy&search=&searchResultTab=

Sist redigert:
24 Jun 2010
14.737
6
38
Det er norske Buddy Jenssen, vanntett blåtannhøytaler A2DP, meget godt batteri, og får skryt for lydkvalitet, stereo med tweeter og en liten lang subsak bak.

Takk.

Apropos Jenssen: En kollega av meg hadde fått en Jenssen Fox 100 DAB+ radio. Vi fant aldri ut av hvordan man lagret favorittkanalene.

På min nye, superbillige, Roberts Radio Play 10, var det svært intuitivt.
Skulle ha bestilt 2 når de kostet kr 380.......

Blir vel en annen Roberts eller en Revo Supersignal.

Og til BT høyttaler så sikler jeg på en Beolit 15, men huff for en pris...............Koster jo like mye som en god flaske Whisky!

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.571
291
83
Takk.

Apeopos jensen: En kollega av meg hadde fått en Jensen DAB+ radio. Vi fant aldri ut av hvordan man lagret favorittkanalene.

På min nye, superbillige, Roberts Radio Play 10, var det svært intuitivt.
Skulle ha bestilt 2 når de kostet kr 380.......

Blir vel en annen Roberts eller en Revo Supersignal.

Og til BT høyttaler så sikler jeg på en Beolit 15, men huff for en pris...............Koster jo like mye som en god flaske Whisky!
Jeg sikler på Audio pro. Men har ström kontakt.. bare 999 på Elkjøp...

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Danke

0
4 Aug 2007
12.571
291
83
Har fått sjekket litt High-res audio fra 2L, alt gratis.

Flac 24 bit, DSCD og DXD. Sony ville bare ha Flac og dsd, Hiviveien klarte alt.

Bakoversveis av lyden, men ellers er nok utvalget litt lite, og lei å betale 30 euro for noe som ikke er fysisk album..

Men veldig artig å teste ut.

http://www.2l.no/hires/index.html

Danke

0
4 Aug 2007
12.571
291
83
Da er nye Sony MDR-100AAP bestilt...

I knæsj limegult, 777sek
Skal funke bra med Sony Music center og ha ekstra bra støtte for Hi-Res Audio...

sony-hear-on_lime-yellow-arets-beste.jpg

24 Jun 2010
14.737
6
38
Jeg testet et par slike på min Sony Z5 compact. Husker ikke hvorfor jeg returnerte dem..... Spent på dine inntrykk

Sendt fra Tapatalk/Moto Z Play

Danke

0
4 Aug 2007
12.571
291
83
Jeg testet et par slike på min Sony Z5 compact. Husker ikke hvorfor jeg returnerte dem..... Spent på dine inntrykk

Huff retur ja, får håpe jeg blir fornøyd.. Måtte slå til på den prisen. Skulle helst hatt blå, men heller gul enn rød.

Danke

0
4 Aug 2007
12.571
291
83
Unboxing.. lyden imponerer, tror dette på flere måter er oppgradering av BWP5.

En låt var ikke helt normal. Aftenbønn av J og valentinerne.

Men alt annet høres kult ut

6f7e41a71f7e2e55683fc5ce4fe89316.jpg

24 Jun 2010
14.737
6
38
Men får du hi rez når du har to produkter som ikke bruker samme hirez system?

Danke

0
4 Aug 2007
12.571
291
83
Men får du hi rez når du har to produkter som ikke bruker samme hirez system?

Hi rez er high rez.
Jeg spiller av Dsd og flac på P10 og får sef high rez ut.

Blir det samme med høytalere det vel. Er jo high Res I Sony bluray også, jeg får High-res seg ut av xtz selvom det ikke er Sony høyttalere.

Bare det at Sony klokkene er mer optimert for high Res.

Men fikk bra med High-res i bwP5 også...

Det er Jack klokker og ikke blåtann om det var det du mente..

Danke

0
4 Aug 2007
12.571
291
83
Er sef mulig at Sony mobil prosesserer high Res på en annen måte enn Yamaha og Harman som er med på lyddelene i Huaweis dac.

Danke

0
4 Aug 2007
12.571
291
83
Sikkert annerledes signatur på både mobiler og ulike klokker men fortsatt high Res.

Jeg bruker Sony songpal og flere Sony apper som senter både til høytalere med blåtann og hodetelefoner. Til Buddy bruker jeg Onkyo hifi som også ligger i Sony Center. Fordi den lar meg samle Aac i en sjangermappe..

24 Jun 2010
14.737
6
38
Kablet ja, da skjønner jeg. Tenkte dette var BT klokker. Min feil

Danke

0
4 Aug 2007
12.571
291
83
Spiller nesten aldri MP3 med unntak av ymse artister som er nedlastet fra Amazon. Men det ligger ikke på mobil. Bla noen gamle ep skiver av Mr Vikernes..
Ellers er minste kvalitet Spotify high quality, og AAC samt Jack flacs og High-res

Danke

0
4 Aug 2007
12.571
291
83
Sony er plusset ganske mye i bass, en litt forhøyd subwoofer, i noen moderne former for musikk men også klassisk merkelig nok så funker det.. Men det er vel bare å regne med i en kanari hodetelefon. Google play og Onkyo hifi funker best...

Tror det kan justeres om jeg får en app med EQ...

Lyder veldig kult til enkelte musikk sjangre.

Men jeg er sober og liker det mest nøytralt...

I så måte er nok BW mer riktig og ypperst.