Dankes Stuekino

Danke

0
4 Aug 2007
12.576
291
83
Ligger noen OPPO på finn.no om du ikke er redd for å handle brukt. Både 93 og 103 darbee i går iallefall.

Hadde jeg hatt penger så ville jeg valgt Oppo eller Denon, men jeg er short nå etter jul...... og bd spiller tror jeg ikke jeg tør å kjøpe brukt, forsterkere ok, men filmaspillere nei. De er for skrøpelige og har bare en viss livstid. Som jeg merker nå...

Dessuten bor jeg i Sveariket, og her er det slettes ikke billig å kjøpe på Blocket som er svenskenes svar på Finn.

Det er sånt på Finn også men typ Kenwood forsterker fra 90 tallet typ 3000 med 100 tullewatt.... nei går ikke for sånt, det følger sef med et par proson høytalere med hull i bassen.

Sist redigert:

jakv

0
10 Des 2004
24.682
1
38
58
Kristiansund
Skjønner den.
Men den Sonyen ser bra ut synes jeg, har hatt gode erfaringer med rimeligere Sony selv.

Sent fra min E6653 via Tapatalk

Danke

0
4 Aug 2007
12.576
291
83
Denne?
http://www.prisjakt.no/product.php?p=3609566

http://www.whathifi.com/sony/uhp-h1/review

Den har SACD og tror den også spiller DVD-Audio om det er et must.

Pluss at den har wifi og blutooth, samt Youtube netflix, Spotify etc.. Har så lyst til å kjøpe nå på salg... bare 2666 her i Sverige.. Ser ut som den har solid byggekvalitet, samt så har jo Sony god erfaring med bluray fra Playstation, dette ser ut som bang for bucks både Dvd, Bd, cd, og Sacd/dvd audio...

Har ikke pure direct, men med en dedikert audio HDMI samt en lyd og bilde HDMI for musikkblurays og filmer så er jo dette bedre, samt god dac og gullkontakter for phono...

Danke

0
4 Aug 2007
12.576
291
83
Alt ser for bra ut, så har nå bestilt fra CDON som er best i pris, da håper jeg at prisen går opp igjen senere... :)

Kona hjalp meg å finansiere, så jeg takker henne. Skal sef betale tilbake hver krone når jeg får penger..
Da er det bare å vente da. Veldig god kampanjepris på CDON i Norge og sverige...

Sony.png

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.576
291
83
Hehe jeg betaler regninger osv kona er flink til å handle mat og klær.... Og flink til å spare.

Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk

Danke

0
4 Aug 2007
12.576
291
83
Ellers er det jo typisk at komponenter får feil like etter julehandel osv. Så glad jeg har kone som sparer...

Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk

Danke

0
4 Aug 2007
12.576
291
83
Da har jeg fått lekt meg litt med Sony. Spilt SACD og film og konsert. Slet med å få sendt bitstream og DSD. Men fant ut av d til slutt. Spilleren har en pure audio mode funksjon. Dekoderen i Yamaha var bedre enn Sonys pcm HD lyd. Har til gode å teste dacs via phono kontakter. Lett wifi trådlöst, veldig pen guide men litt uvante innstillinger... Synd ikke Bluetooth går begge veier, Edit bluetooth går begge veier, men man må ha Sony Music App til mobilen. Skal vistnok gå an å bruke Sonys Dac til blutooth.

Denonen trenger nok å blåses ren for støv, topppanelet bak og baksiden med viften var helt tett med støv...

Jeg prøver å tørke støv jevnlig men har ikke ork til å koble fra alt for å vaske overalt....

Skulle ønske jeg hadde trykkluftpistol nå, tror det bare er å skru opp å blåse litt for å fjerne støv....

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.576
291
83
Da har jeg fått blitt kjent med blurayspilleren, det er en boks som hele familien er blitt glad i.. og som gjør altmulig på en meget bra måte.

Spotify Premium har aldri hørt bedre ut, heller ikke mp3, flac og andre musikkfiler... CD og phonoutganger/Dac virker til å være bedre enn Yamaha 1900s burr brown, Sacd som DSD lyder veldig bra..

Har ikke fått testet dvd avspilling ennå, tenker jeg skal snurre en film når kona er på jobb i morgen... Blurayfilmer ser veldig bra ut i 1080P 24, jeg prøvde 720P som er plasmaens originaloppløsning, men virker som tvn og sony liker bedre at jeg skalerer opp til 1080P..

Dvd ser bra ut. Prøvde en film med mye støy og en uten særlig støy. Jeg synes native dvd bildet var penere enn det oppskalerte bildet i 720P, prøvde ikke 1080P. Det følger med avanserte bildejusteringer i to funksjoner som heter Tilpass 1 og tilpass 2, ellers er det forskjellige ferdigbilder som bla heter Auto, Kinosal, Lyst rom osv.

Filmbilder fra Sony virker være litt varme i fargene, det er veldig fascinerende på ild, lys og vann. Jeg justerte ned plasmaen fra Varm til Normal pga dette. Ofte har filmer ganske mye filtre også..

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.576
291
83
Blitt en del ny musikk i det siste, liker alt av dette. Mye flerkanals også..

Martin Frøst Roots
Martin Frøst Encores
Martin Frøst Plays Mozart
Norah Jones-Come away with me
Alice in Chains-Alice in Chains
Emilia Amper-Lux
Sudbin-Tchaikovsky/Medtner

cder.jpg

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.576
291
83
Nye gadgets i familien. En Huawei P10 til meg og en Honor 8 til kona... Stas, fine dobbeltkameraer, lynrask og pålitelig fingeravtrykksensor, og en DTS funksjon med jack hodetelefoner som gjør lyden bedre med prossesering, god flac avspiller... og bluetoot A2DP

24 Jun 2010
14.737
6
38
Gratulerer! Honor 8 holdt jeg på å kjøpe da den var på tilbud, men endte opp med en Moto Z Play (en alldeles nydelig android telefon)

Men har ikke Huaweii/Honor Bluetooth aptX ?

Danke

0
4 Aug 2007
12.576
291
83
Gratulerer! Honor 8 holdt jeg på å kjøpe da den var på tilbud, men endte opp med en Moto Z Play (en alldeles nydelig android telefon)

Men har ikke Huaweii/Honor Bluetooth aptX ?

Nei, ikke Apple heller, og Samsung har også sluttet med de siste modellene og begynt igjen,.... Men Sony, HTC og LG tror jeg har aptX

Men Sony er lett å ødelegge edit tull Sony er solide YouTube crash test, LG er dårlig byggekvalitet, men bra kamera og skjerm, edit LG G5 var dårlig, de nye er meget bra, og HTC vet jeg altfor lite om annet enn at den har bra blutooth lyd, og fin dac.

Samsung ser jeg har begynt med apt-X igjen, men det eneste jeg kommer til å ha fra Samsung er isåfall en TV, jeg synes mobilene er for dyre i forhåld til hva du får.

Sony har sluttet med vanntett også og ligger over budsjett, men har bra kamera og lyd.

Det ligger litt i kortene at Walkman-merket har god lyd, Hi-Res audio, deres egen Dac-lydprosessor som jeg har i blurayspilleren min. Jeg kan bekrefte at den lager meget god lyd av CD, Flac, lydfiler som Mp3, AAC og streamet som spotify etc..

Huawei P10 har også Hi-Res audio.. Wav, flac osv i up to 24-bit/192kHz resolution

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.576
291
83
Noen som vet om android leding til Bowers & Wilkins er å få tak i med svarfunksjon og volumkontroll, sporskifter til Android?

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.576
291
83
Apt-X er noe som er lisensert for Quallcomn Snapdragon, og Huawei og Honor har en egenprodusert heftig prosessor som heter KIRIN, Apple har også sin egen prosessor som heter A pluss et nummer... iPhone 7 bruker vel feks A10.

Dette mener jeg å tro er årsaken til at Apt-X ikke er hos iPhone og Huawei, det blir vel dyrt å kjøpe lisenser, og Apple vil jo gjøre ting selv.

Men veldig rart at ikke Samsung brukte Apt-X i Edge s7 modellen...

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.576
291
83
Siste skivene... og en øl..

Skrillex Bangarang, Cranberries Roses, Roger Waters Is this the life we really want, Inger Öst Group Hyllning till Jan Johannson
49973295ee43c1b5e26024f0969e7cc0.jpg

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk