Dankes Stuekino

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Jeg fikk en Jabra Elite 85T i bryllupsdagsgave av kona..

De har gravert den også, med teksten fra gifteringen min.

Er vist toppmodellen deres.

Hun fikk noe i gave av meg også da.

Spent på hvordan de låter, skal vist være bra lyd, skal være bra anc og samtale-kvalitet. De tåler vist vann også.

Jabra er et dansk selskap og er basert på et selskap som i over 150 år har drevet forskning med ørelyd og høreapparat. Hun viste at jeg likte Jabra 3 som jeg har, så kult at jeg fikk disse..

IMG_0063.jpeg

IMG_0062.jpeg

Sist redigert:

Oekern

0
5 Jun 2007
402
88
28
33
Det er helt vanvittig hvor bra slike ørepropper er blitt, særlig mtp størrelse. Tipper du kommer til å bli glad i dem.
Har att flere (dårligere) modeller fra Jabra selv og stort sett alltid vært fornøyd.

• Like
Reactions: Danke

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Det er helt vanvittig hvor bra slike ørepropper er blitt, særlig mtp størrelse. Tipper du kommer til å bli glad i dem.
Har att flere (dårligere) modeller fra Jabra selv og stort sett alltid vært fornøyd.
Kan bekrefte at det er ganske bra lyd i de, fikk finlyttet litt på Tidal idag mens jeg var ute på nymalte verandaen med en Sigar, Cappuccino og et stort glass rom i solnedgangen. Bare koste meg etter en bedre middag.

Nykter i 3 uker og veldig stille og rolig en halvflaske rødvin med kona og en avec ute etterpå..

Fortjener jo noe etter å ha malt.

Jeg sparer til ny Yamaha hjemmekino. Håper jeg får Rxv A4A selvom den koster mye.

Sist redigert:
  • Like
Reactions: Oekern

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Min Xtz 10.17 subwoofer amp ble ødelagt for en stund siden, Har nettop bestil en ny Ice Edge SA-1 som passer med 10.17 som hadde gamle Kina steget.

Da blir det altså 10.17 Edge subwoofer etter litt skruing og kobling. Med hele 700watt.

Takk til Xtz og Fyndbörsen som gav meg en raus rabatt kode. Og takk og lov så hadde jeg akkurat på kr det beløpet på kortet jeg betalte.med.

Da venter jeg spent på levering fra UPS.

Sist redigert:
  • Like
Reactions: Oekern and vegardxf

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Koblet nå..

Var litt slit å få ut gamle ampen men med M10 maskinskruer så fikk jeg den ut, satt en tang mellom platen og fikk lirket den ut, uten at kabinett fikk skade.

Bak et printboard, der festeskruer til boardet satt så kom skumdempingen litt i klem, men det går vel greit.

Inntrykk, nye Ice er helt tyst på stille partier eller uten signal der den gamle Kina ampen hadde litt sus.

Og Ice kjører helt kaldt i bruk mens Kina ampen kjørte alt for varm selv ved minimal bruk.

Virker som det er mye krefter, blir spennende å ta romkorreksjon, og sette på en blockbuster film.

Sist redigert:
  • Like
Reactions: vegardxf

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Merker det i brystkassen, det gjorde jeg ikke på gamle ampen, selvom lyden var bra.

Spiller Diana Krall-Girl in the other room, som har mye dypbass, jazzet album..

Håper bare det er ok at bakside printboard med festeskruer kom litt i klem med skumdemping.

Men det finner jeg ut på mandag om Xtz Mario svarer.

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Jeg snakket med mitt service verksted Mester Johan i Tanumshede. Det hadde ingen betydning att bakside av printboards på sidene kom litt i kontakt med dempings skum som satt inni suben på hver side, og Xtz trodde at den glir innimellom så lenge platen går inn, men det er jo vanskelig å se når du skrur sammen.

Da slipper jeg å ha nerver for dette iallefall, var litt redd att dempingen skulle smelte eller noe sånt.

Nå har jeg kjørt romkorreksjon, jeg tror jeg klarte det litt bedre nå, jeg begynner å bli dreven på Ypao romkorreksjon, er flinkere til å justere nivå osv og teste med lydtoner.

Suben ble litt annerledes, mer trykk, vet ikke om sub helt sømløst med høytalere da jeg kun har øra og romkorreksjon til rådighet, lurer på å kjøre en room Analyzer..

Veldig bra lyd på Tidal iallefall slik det er nå, jeg prøver med Venstre porten åpen og høyre lukket.

Blir kult å teste noe film nå som nye Sub effekt er kalibrert med Ypao.

16 Mar 2012
750
793
93
Jeg snakket med mitt service verksted Mester Johan i Tanumshede. Det hadde ingen betydning att bakside av printboards på sidene kom litt i kontakt med dempings skum som satt inni suben på hver side, og Xtz trodde at den glir innimellom så lenge platen går inn, men det er jo vanskelig å se når du skrur sammen.

Da slipper jeg å ha nerver for dette iallefall, var litt redd att dempingen skulle smelte eller noe sånt.

Nå har jeg kjørt romkorreksjon, jeg tror jeg klarte det litt bedre nå, jeg begynner å bli dreven på Ypao romkorreksjon, er flinkere til å justere nivå osv og teste med lydtoner.

Suben ble litt annerledes, mer trykk, vet ikke om sub helt sømløst med høytalere da jeg kun har øra og romkorreksjon til rådighet, lurer på å kjøre en room Analyzer..

Veldig bra lyd på Tidal iallefall slik det er nå, jeg prøver med Venstre porten åpen og høyre lukket.

Blir kult å teste noe film nå som nye Sub effekt er kalibrert med Ypao.
Svarte i den andre tråden du har, men hvis det bare er baksiden av printet som er nær litt i hjørner er det neppe noe stort problem som du har fått svar på fra proffe folk.

Angående justeringer og sånt, så er en umik en rimelig investering sammen med REW. Veldig fint å bruke sammen med yapo som man også kan justere manuelt. Sub er mye lettere å få til også, siden avstand ofte blir helt feil i kalibreringen. 😊

• Like
Reactions: Danke