Dankes Stuekino

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Jeg innkluderte deg i våre bønner i kirken der jeg går i Sverige, håper det er ok for deg siden vi tror på Gud og Jesus osv..

Min tro er sånn at jeg tror at slike krefter fra Gud hjelper både legenes valg og mot smerte osv.
Håper de finner ut av det.

Da har jeg ordnet en liten kinokrok til gutten på 9år.

Panasonic plasma og Denon Bluray, samt noen gamle hdmi kabler og en Mxq streamer med Wifi, den skal ut og Chromecast inn.. Nintendo også som er i Norge for øyeblikket. Det tok over 13 timer å innrede og sette opp Ikea høytalere med kaffepause for å preventive ryggplager. Viktig med pauser, og så masse oppdateringer av Streamer og Blu-ray spiller puh.

Håper jeg får til noen vegghengte høytalere med tiden også, vet ikke om jeg skal ha aktive eller en liten Amp.

Vis vedlegget 245535Vis vedlegget 245536
Nice siposett til guttungen da. Hadde en boomboks jeg og synes det var stas i min tidlige ungdom..
Så kom konfirmasjon og da var helvete løs. 😁 🤣
Sida det her jeg rota rundt...

• Like
Reactions: Danke

Danke

0
4 Aug 2007
12.465
256
83
Da fikk jeg bestilt ny Argon Solo Streamer med Dac på black week salget til Hifiklubben.se
Sparte 1000kr på en vare som har kostet 3000kr tror hele året. 1999 sek kostet den.

Så dette var et godt og ekte Black Friday salg.

Da venter jeg spent, fikk også Granlund-Sanger jeg lærte av Jokke i gave fra min mor på Cd til min fødselsdag.
Denne er det virkelig god lyd på, er rolige viseversjoner av Jokkes låter eller medvirkende låter.

Granlund var den eneste artisten som Joachim ville spille med, unntatt Lars Lillo Stenberg som medvirket med gitarspill på iallafall et album.
Eller var det en drøm bla.

Selvom Granlund-Jokke er akustisk og rolig, så er det også endel dypbass i den.
Har bare spilt av på Ifi og Sony hodetelefoner, gleder meg til å høre den i anlegget.

16688815184618743744728582927578.thumb.jpg.2645ba6210b36ef1421bab3d9e469872.jpg

• Like
Reactions: Retep

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Da fikk jeg bestilt ny Argon Solo Streamer med Dac på black week salget til Hifiklubben.se
Sparte 1000kr på en vare som har kostet 3000kr tror hele året. 1999 sek kostet den.

Så dette var et godt og ekte Black Friday salg.

Da venter jeg spent, fikk også Granlund-Sanger jeg lærte av Jokke i gave fra min mor på Cd til min fødselsdag.
Denne er det virkelig god lyd på, er rolige viseversjoner av Jokkes låter eller medvirkende låter.

Granlund var den eneste artisten som Joachim ville spille med, unntatt Lars Lillo Stenberg som medvirket med gitarspill på iallafall et album.
Eller var det en drøm bla.

Selvom Granlund-Jokke er akustisk og rolig, så er det også endel dypbass i den.
Har bare spilt av på Ifi og Sony hodetelefoner, gleder meg til å høre den i anlegget.

Vis vedlegget 245597
Alltid gøy med gode black week tilbud. Vet liksom ikke om jeg skal handle noe derfra i år. Er litt mer sånn BLAKK month dette her for min del. Så har hivd utpå noen serdeles gode kjøp på finn. For å se om jeg kan fylle opp kontoen igjen.

Eneste jeg har litt lysst på er ny tv. De jeg har er begynt å bli gamle og "små" er jo ikke sånn at de krymper, men har sett noen 65 og 75 hjemme hos folk og det ser digg ut.

Men fornuften sier at jeg skal vente... Vi får se hvem som vinner..

Danke

0
4 Aug 2007
12.465
256
83
Alltid gøy med gode black week tilbud. Vet liksom ikke om jeg skal handle noe derfra i år. Er litt mer sånn BLAKK month dette her for min del. Så har hivd utpå noen serdeles gode kjøp på finn. For å se om jeg kan fylle opp kontoen igjen.

Eneste jeg har litt lysst på er ny tv. De jeg har er begynt å bli gamle og "små" er jo ikke sånn at de krymper, men har sett noen 65 og 75 hjemme hos folk og det ser digg ut.

Men fornuften sier at jeg skal vente... Vi får se hvem som vinner..
Håper det ordner seg for deg, jeg vet det er slit med å være sykmeldt lenge. Men du blir jo ferdig en gang og enten går tilbake til jobben eller får ufør sånn som meg.

Tv lønner det seg å kjøpe når det er salg, black Friday, eller nyttårsalg eller sommersalg.
Vi var heldige og slo til et salg på lokale butikken for 55" Panasonic, den samme modellen selges ikke i Norge. Jeg vet ikke om det har med avtaler, eller at Norge tar inn bedre/dyrere modeller.

Kul platerigg du tweaker med, denne hobbyen er spennende, særlig når det klaffer.

Danke

0
4 Aug 2007
12.465
256
83
Da har jeg endelig fått hentet Argon Solo på posten til bursdagen.

Gleder meg til å teste den ut, håper jeg får en fin lyttekveld idag med Tidal og Spotify.

20221123_142246.JPG

Danke

0
4 Aug 2007
12.465
256
83
Lyder svært godt både på Streaming Tidal via Chromecast, samt blåtann med Poweramp fra mobil. SBC på Android og AAC på Apple.

SBC virker veldig godt implementert i innebygd DAC.

Såpass bra at jeg ikke tror jeg gidder bruke Jriver som jeg har eller Roon som jeg vurderer.

Om jeg virkelig vil lytte til musikk-album, så er det mye enklere å sette på en Cd, sacd eller Blu-ray konsert.

Solo er for det praktiske og funksjonelle, feks kvelder der jeg nyter noen øl eller ikke gidder bruke tid på å velge album, eller har besøk og prater litt mens vi streamer lister eller bruker blåtann fra mobilens fysiske bibliotek.

Bare å trykke play.

Spotify Connect lyder også bedre enn fra Blu-ray spilleren. Og er lettere å starte opp.

• Like
Reactions: chrisand25

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Lyder svært godt både på Streaming Tidal via Chromecast, samt blåtann med Poweramp fra mobil. SBC på Android og AAC på Apple.

SBC virker veldig godt implementert i innebygd DAC.

Såpass bra at jeg ikke tror jeg gidder bruke Jriver som jeg har eller Roon som jeg vurderer.

Om jeg virkelig vil lytte til musikk-album, så er det mye enklere å sette på en Cd, sacd eller Blu-ray konsert.

Solo er for det praktiske og funksjonelle, feks kvelder der jeg nyter noen øl eller ikke gidder bruke tid på å velge album, eller har besøk og prater litt mens vi streamer lister eller bruker blåtann fra mobilens fysiske bibliotek.

Bare å trykke play.

Spotify Connect lyder også bedre enn fra Blu-ray spilleren. Og er lettere å starte opp.
Det er noe med slike produkt som bare funker. Har jo hatt den lille Wiim pucken en stund nå. Og jeg trives svært godt med den til ekstern dac. Ser nå at det kommer en ny utgave med kablet nettverk. Skulle egentlig ha hatt den. Så litt dumt at den kommer nå rett etter jeg kjøpte.

Ja den nr to snurra er gøy å holde litt på med. Fått god feedback fra Origin Live, så nå er den tipp topp stand og alle er som det skal være. Og det er litt synd å si det men steike hvor den spiller nå. Den var nok satt opp litt feil både her og der. Min 3-4 X så dyre hovedspiller er bedre, men ikke 3-4 X så god. Sitter litt å lurer på om jeg skal selge hovedspiller og klinke til på et par høyttalere eller forsterker. Og bruke spiller no 2 som hovedspiller... Dog så trur jeg at jeg hadde angret på å senge no 1 spilleren..
IMG_20221123_111336.jpg

IMG_20221123_093304.jpg

• Like

Danke

0
4 Aug 2007
12.465
256
83
Det er noe med slike produkt som bare funker. Har jo hatt den lille Wiim pucken en stund nå. Og jeg trives svært godt med den til ekstern dac. Ser nå at det kommer en ny utgave med kablet nettverk. Skulle egentlig ha hatt den. Så litt dumt at den kommer nå rett etter jeg kjøpte.

Ja den nr to snurra er gøy å holde litt på med. Fått god feedback fra Origin Live, så nå er den tipp topp stand og alle er som det skal være. Og det er litt synd å si det men steike hvor den spiller nå. Den var nok satt opp litt feil både her og der. Min 3-4 X så dyre hovedspiller er bedre, men ikke 3-4 X så god. Sitter litt å lurer på om jeg skal selge hovedspiller og klinke til på et par høyttalere eller forsterker. Og bruke spiller no 2 som hovedspiller... Dog så trur jeg at jeg hadde angret på å senge no 1 spilleren.. Vis vedlegget 245627

Vis vedlegget 245628
Pass deg for om du angrer da, veldig kult å ha to spillere, kanskje med forskjellig pickup. Da kan man om man er nerd som oss, leke litt med å høre forskjell på diverse musikk med pickup, spiller osv..

Jeg er feks glad jeg ikke solgte gamle Denon bd spilleren, den lever sitt andre liv på gutterommet. Kjekt å ha som Sunde sier, men fikk jo bruk for den allikevel.

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Var det da... Vi får se. De budene som kommer på den er til å le av. Tenker jeg får ta den bort og legge på 8000 til. Så kan folk prute litt. At folk ikke skammer seg sier jeg bare..

Ser ut til at jeg pønsker på ny hovedamp som neste innkjøp. Er mye der ute jeg har lysst å teste, men er litt utfordring med frakt og næring rett og slett. Tar ting sake og rolig..

Danke

0
4 Aug 2007
12.465
256
83
Var det da... Vi får se. De budene som kommer på den er til å le av. Tenker jeg får ta den bort og legge på 8000 til. Så kan folk prute litt. At folk ikke skammer seg sier jeg bare..

Ser ut til at jeg pønsker på ny hovedamp som neste innkjøp. Er mye der ute jeg har lysst å teste, men er litt utfordring med frakt og næring rett og slett. Tar ting sake og rolig..
Er jo spennende å prøve noe nytt da, du har vel ganske god peiling etter å ha jobbet med dette også av forskjellige typer forsterkere.

Finn og Blocket har jeg gitt opp, overprising eller skambud av "smartinger"..

Jeg tror utenlandske salg-steder eller torget på Hifisentralen er beste valget for salg.
Jeg vet ikke hvordan det blir med moms osv på hifishark da.

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Er jo spennende å prøve noe nytt da, du har vel ganske god peiling etter å ha jobbet med dette også av forskjellige typer forsterkere.

Finn og Blocket har jeg gitt opp, overprising eller skambud av "smartinger"..

Jeg tror utenlandske salg-steder eller torget på Hifisentralen er beste valget for salg.
Jeg vet ikke hvordan det blir med moms osv på hifishark da.
Ja enig om finn. Har ikke prøvd blocet så mye. Fra privat person så blir det pris +frakt + mva til Norge. Så 25% oppå prisen. Kjøper du fra forhandler så skal de kunne trekke av lokal mva og så legges norsk oppå.

Ja har jo prøvd litt diverse så har et par kandidater som er oppe til vurdering. Både nytt og brukt. Ingen hastverk.. Får igjen platespiller med ny pickup til helgen. Det er jeg veldig spent på. Var egentlig grisefornøyd med den som var der, meen så er det jo dette med å strekke strikken da. Med salg av den brukte pickupen og god pris på den nye så var ikke utlegget så altfor ille.

Ang forsterker så lurer jeg veldig på en god integrert med et ekstremt godt riaa trinn og muligens dac.. Da får jeg solgt eller muligens solgt pre, effekt, RIAA og dac... Som gir kroner i kassa. Så mellomlegget opp blir ikke så aller verst.. Men så var det det med integrert da. Man blir ganske låst..

• Like

Danke

0
4 Aug 2007
12.465
256
83
Ja enig om finn. Har ikke prøvd blocet så mye. Fra privat person så blir det pris +frakt + mva til Norge. Så 25% oppå prisen. Kjøper du fra forhandler så skal de kunne trekke av lokal mva og så legges norsk oppå.

Ja har jo prøvd litt diverse så har et par kandidater som er oppe til vurdering. Både nytt og brukt. Ingen hastverk.. Får igjen platespiller med ny pickup til helgen. Det er jeg veldig spent på. Var egentlig grisefornøyd med den som var der, meen så er det jo dette med å strekke strikken da. Med salg av den brukte pickupen og god pris på den nye så var ikke utlegget så altfor ille.

Ang forsterker så lurer jeg veldig på en god integrert med et ekstremt godt riaa trinn og muligens dac.. Da får jeg solgt eller muligens solgt pre, effekt, RIAA og dac... Som gir kroner i kassa. Så mellomlegget opp blir ikke så aller verst.. Men så var det det med integrert da. Man blir ganske låst..
Blir spennende å følge med på tråden din framover, håper du holder oss oppdatert.

Danke

0
4 Aug 2007
12.465
256
83
Huff ser Sony uhp-H1 bluray har sluttet å virke, slår seg ikke på.

Synd jeg har vært veldig glad i lyd og bilde på denne, alt fungerte feilfritt til idag. Siden jeg er så glad i denne, så satser jeg på å få den på service hos reparatør i Tanum.

Håper det kun er en sikring.

Danke

0
4 Aug 2007
12.465
256
83
Er vist liv i Sony uhp-H1 etter den er tømt for strøm, fungerer feilfritt men når jeg slår av vil den ikke på igjen før den er koblet ut en stund.

har satt Panasonic DVD-S700 i dens plass, den taklet grunge og dårlige rock opptak bra, men på dvd må jeg da kjøre lyd ut i Analog og hdmi med bilde til tv. Spørs om Sony X700 uhd er bedre på dvd i 4K med ekte surround. Men neppe like bra som Sony uhp-H1

Skuffende at Panasonic DVD-S700 ikke klarer å sende ekte surround i bitstream eller pcm.

Gjorde dette fordi jeg vil bruke den til cd på rock, Grunge og punk osv, NAD BEE CD er alt for detaljert for den type musikk.

Da er det vel ikke selve hovedsikringen i Sony uhp-H1 som streiker, men positivt at selve spillerens funksjoner funker. Da er det håp om at det er lett å fikse, minus en slant penger. Noen som har en ide om årsak?
Vi hadde en hovedsikring i huset som gikk nylig, skrusikringer, og da fikk vi strømlekkasje med flimrende lys. Anlegget stod i avslått standby men koblet fra nettet så kjapt vi så det.

Danke

0
4 Aug 2007
12.465
256
83
Fikk litt tid til å spille litt Sacd, virker som Sony X700 fungerer meget bra som Sacd spiller.

Det er jo fint, så kan jeg bruke den mens uhp-H1 venter på service.

• Like
Reactions: vegardxf

Danke

0
4 Aug 2007
12.465
256
83
Sony X700 funker bra som Dvd spiller, eneste jeg tror surround lyden er hakket bedre som i realisme på
uhp-H1..

Men X700 gruser Panasonic dvd s700, siden Sony har bedre bilde, ekte surround bitstream og 4k skalering som fungerer bra.

Testet med War of the worlds dvd med Tom Cruise. Den dvdn har en del issues på HD framvisning, av storproduksjon kanskje den dvdn med mest issues på pq.

Håper jeg får fikset uhp-H1 snart.

Danke

0
4 Aug 2007
12.465
256
83
En liten oppdatering. Har jobbet som en gal med ruter og servere. Tweaket med kabelbytter og prøvd på lese meg opp på nettverk.

Har meldt meg på et nettverkskurs i komvux/blir vel samme som et Amokurs i Norge dvs voksenopplæring. Er så lei av å styre med porter, og rutere.

Men jeg fikk det til å funke!!!!! :D

Nå er serverne oppe og går Argon solo styres fra Jriver server på laptop me Upnp server, med rimelige Jremote på min nyish iPad 10.

Den er vakker med albumart og info og metadata. Anbefales for alle som ikke har råd til Roon og alt som hører med.

Sony ubp X700 spiller av jriver 24 Audiophile Dac server, veldig bra lyd men ikke albumart.
Argon kan også spille av Windows mediaplayer med generic server, tror det er maks cd kvalitet 16 44.

Jeg har sittet to dager og glist fra øre til øre i anlegget. Argon Solo har fått Audioqest Red River rca, Ifi Zen Dac har fått audioquest Golden gate rca satt inn i Aux var festlig med Mqa party forrige helg selvom det ble litt senkveld-promille med Koskenkorva? Og pilsner.

Men jeg fikk ikke tak i routers passord når jeg styret med routeren, gikk heller ikke å resette.. Så må ha ny ruter eller hjelp fra fagfolk om jeg skal fikse det slik at jeg kan bruke NAS.

Spent på om jeg får stipend lol på nettverkskurset.. Svenskene er snille med sånt.

Det er ekstra moro med klaff og full telling når man styrer og sliter, enden på visa ble to dagers nyting i anlegget med kaffe, øl og en rom?

Danke

0
4 Aug 2007
12.465
256
83
Da har jeg erstattet Panasonic dvd s700 med en Sony Playstation 3 og endel spill. Fikk PS3 samt endel spill og en Schindlers list spesialversjon dvd boks for tror litt over 5-600kr. Barnet fikk en gratis robot på kjøpet. Kul butikk Sønnen sa butikken var litt støvete, men det er litt av sjarmen i retrobutikker og brukt-bokhandlere.

En kul retro brukt butikk i Strømstad som heter Böözt. Han selger gamle serieblader, figurer, tvspill, spill og filmer. Jag måtte vaske den grundig for hybel-støv før jeg installerte den og testet den. Den kan mye mer enn Dvd spilleren, mut at den ikke har innebygd Dac.

Jeg solgte Xtz Ap100 til en fyr som trengte forsterker Helsingborg, ble faktisk veldig rimelig frakt på ca 300kr med UPs henting og levering.
Solgte den for 1000kr pluss frakt da den trenger en service med tiden. Men den funket bra fortsatt sa kjøperen.

Artig å hjelpe folk med å skaffe litt brukt Hifi, er glad for at noen får bruk for den.
Sony Uhp-H1 skal derimot på service. Må rydde plass i hylla når den kommer tilbake.

Sorry bildet ikke er helt top, IPad bilde.
IMG_0049.jpeg