Dankes Stuekino

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Da har jeg fått nye RCA til Nad CD spilleren.
Big Sur fra Audioquest.

Argon Solo er nemlig på vei for at jeg skal få bedre streaming og data bruk.

Vet ikke når jeg får den forhåpentligvis i løpet av august.

20220725_183439.JPG

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Da ble det endelig 4k på meg og er positivt sjokkert over god kvalitet på Panasonic's budget 55. Den rake motsetningen til Samsung som selger søppel på budget. Jo de dyre Sammy er gode, men er du på budget gjelder LG, Panasonic og Philips..

Panasonic TX-55JX600E 4K https://www.hembiobutiken.se/produk...60-panasonic-tx-55jx600e-4k-uhd-smart-led-tv/

Panasonic.jpg

Kun 4990sek på Elon Strømstad.

Har Dolby Vision, og Amazon, Netflix og YouTube

Da lukter jeg på drømmen å få plasma og Denon og høytalere på gutterommet, som pappa kan låne om det er ledig, og moro med Nintendo og Denon Bluray for barnet også...

Men først Argon Solo... Og litt "rimelig" hdmi kabler...

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Har endret seg i prioritering. Solo får vente, blir først Sony 4k UHD X700 bluray spiller.

Har kjøpt 2 8k Supra Hdmi og skal betales med Klarna samt kjøpe 4k spiller. Så blir det Argon Solo ved neste lønning.

13 Aug 2009
4.385
34
48
Har endret seg i prioritering. Solo får vente, blir først Sony 4k UHD X700 bluray spiller.

Har kjøpt 2 8k Supra Hdmi og skal betales med Klarna samt kjøpe 4k spiller. Så blir det Argon Solo ved neste lønning.
Fått X700 ennå? Hatt min i snart 3 år nå og mener den må være "best bang for the buck" på markedet.

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Da sier Amazon.se og Postnord at Sony x700 skal komme imorgen på døra, håper den kommer uskadd frem.

Argon Solo neste, har fått Tidal Hifi på Chromecast, og det lyder meget bra. Håper Solo med sin snasne DAC er enda bedre.

Sist redigert:
  • Like
Reactions: americanFord

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
20220922_125711~2.jpg

Litt førsteinntrykk av x700.

Fungerer tydeligvis bra, har mye settings og justeringer akkurat som Uhp-h1. Uhp-h1 er kjappere på å starte discer, har bare prøvd Blu-ray.

Uhp-h1 er også bedre på å oppskalere Blu-ray, og sikkert også dvd.
Men dette var forventet. Blir som sagt bare brukt til 4K bluray og kanskje jeg tester en SACD og en Bd Audio.

En liten negativ ting er at den omtrent ikke har apper, dette er region bestemt. Du får Netflix, YouTube, Spotify og En klassisk konsert-App.

Jeg er fornøyd med at den funker ok, gjenstår å se hvordan den spiller 4k uhd. Er et lite lass i posten nå. Så finner det snart ut. Den virker solid bygget i forhold til Panasonic Dvd som den erstattet....

Eneste jeg ønsker er at den hadde flere apper, slik at nettverks-funksjon kunne kommet bedre til nytte.

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Da kom postmannen med to pakker 4k og litt lesestoff.

Da gjenstår som dere ser bare litt rydding og vask, så er helgen reddet.

IMG_20220923_231007.jpg

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
3 steelbox og 2 rimeligere med vanlig cover.

Godzilla Vs Kong, Tomb Raider, Edge of tomorrow, Ambulance, Morbious...

Da gjenstår det bare å rydde og vaske litt og så blir litt øl og brus og nachos/taco dinner med film med familien.

Godzilla Vs Kong er favoritten til Sønnen på 9 år så det blir stas.

20220923_103503.JPG

• Like
Reactions: vegardxf
13 Aug 2009
4.385
34
48
3 steelbox og 2 rimeligere med vanlig cover.

Godzilla Vs Kong, Tomb Raider, Edge of tomorrow, Ambulance, Morbious...

Da gjenstår det bare å rydde og vaske litt og så blir litt øl og brus og nachos/taco dinner med film med familien.

Godzilla Vs Kong er favoritten til Sønnen på 9 år så det blir stas.

Vis vedlegget 245454Tomb Raider er eyecandy i 4k HDR. Edge of tomorrow er også veldig kul. Tipper den har et heftig lydspor :)

• Like
Reactions: Danke

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Veldig imponert med bilde på X700 på uhd Bluray så litt av Morbious i Dolby Vision på 4k bluray, imponert.

Imponert over bildet på Panasonic tvn også, fått kalibrert tvn og så Rings of power på Amazon igår i 4k Dolby Vision kjempebra bilde til å være stream, imorgen er det Hbo og House of the dragon. Kjempebra serie, men bildekvaliteten til Hbo henger langt bak alle de andre..

Jeg nevnte litt om X700 hastighet, den starter opp kjappere med on knapp enn uhp-h1 og også kjapp start av 4k Bluray, er mulig Moonfall Bluray som jeg testet er litt treg i oppstart.

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Lydkvaliteten på iFI Zen DAC V2 økte veldig med ny Usb drive og nyeste Firmware. Jeg valgte den med GTO filter og MQA Decoder..
Abbonerte på Tidal Hifi Plus også og veldig fornøyd med lyd og oppsett/programvare.
Med nye firmware og Usb driver, så er ikke ifI for varm, nå er lyden mer detaljert og nøyaktig slik jeg ønsker med passe bass, mid og detalj. Obs på det meste av flacs og mp3 så lyser DAC nå med lyseblå hvitt lys, dette er det nye GTO filter. På Tidal så skifter derimot lysene etter dekoding og oppløsning. Vanlig Cd kvalitet 44,1 pcm og oppover Hz lyser hvitt, høyere Master MQA grønt og MQA Master Studio mørk blå. Dsd har egne lys, har ikke prøvd dsd, tror jeg har noe på laptopen.

Fikk 4 nye 4k filmer også latterlig billig fra Elgiganten/Elkjøp 3 av dem med Dolby Vision.
3x 79 sek og en 99sek

American Made, Godzilla King of Monsters, Black Klansman og Pacific Rim Uprising.

20221012_182023~2.jpg

Sist redigert:

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Artig med oppturer når det er software som blir endra 👍 og svært hyggelig å se at du er fornøyd med ny tv. Går å vurderer eller kjenner jeg har lysst på ny og større selv. Men det koster og prioritere tv er nok feil nå.

• Like
Reactions: Danke

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Artig med oppturer når det er software som blir endra 👍 og svært hyggelig å se at du er fornøyd med ny tv. Går å vurderer eller kjenner jeg har lysst på ny og større selv. Men det koster og prioritere tv er nok feil nå.
Jeg tror du har en god nok tv jeg Retep, husk vi hadde en gammel HD ready Plasma, der er vel 720p selvom den riktignok skalerte fake 1080p.

Men det var en god budget-plasma, solid og holder omtrent evig.

Hvordan går det med deg, og benet? Er det noen bedring?

Hyggelig å høre fra deg.

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Jeg tror du har en god nok tv jeg Retep, husk vi hadde en gammel HD ready Plasma, der er vel 720p selvom den riktignok skalerte fake 1080p.

Men det var en god budget-plasma, solid og holder omtrent evig.

Hvordan går det med deg, og benet? Er det noen bedring?

Hyggelig å høre fra deg.
😂 Beste tv vi har et en 50' panasoonic plasma tv fra den tida pioneer vant alt og panasoonic vant på kvalitet i forhold til pris. 😁 Så de er noen år kan man si.

Beina ja si det. Det blir sakte men sikkert verre det her. Etter å ha venta på å komme til operasjon siden april i år så fikk jeg nå beskjed fra kirurg om at han ikke ville operere på dette. Og at jeg måtte på videre utredning. Så er smekk i trynet. Har ikke jobbet på 15 mnd snart nå. Så ja det svinger litt kan man si.

Greit å ha musikk og anlegg da, bruker mye tid på lytting. Tok handen og tommel under Horten helgen så blir svært lite mobil siden jeg egentlig er avhengig av krykker nå om jeg skal gå mer en 20m.
IMG_20220929_140337.jpg

Det gjør det litt utfordrende å komme seg rundt... E operert nå da i handen så går ruhdt med 7 pigger i handen og tommel.... Skal forhåpentligvis ut i midten av november. Så da starter opptrening. Så har da litt å styre med. 😁 🤣

Så blir man jo sittende å titte på finn og andre plasser og ønsker seg noe nytt da i systemet... Spes på dager man er litt nedstemt.

Håper på at jeg unngår rullestol. Men er jo spent.

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
😂 Beste tv vi har et en 50' panasoonic plasma tv fra den tida pioneer vant alt og panasoonic vant på kvalitet i forhold til pris. 😁 Så de er noen år kan man si.

Beina ja si det. Det blir sakte men sikkert verre det her. Etter å ha venta på å komme til operasjon siden april i år så fikk jeg nå beskjed fra kirurg om at han ikke ville operere på dette. Og at jeg måtte på videre utredning. Så er smekk i trynet. Har ikke jobbet på 15 mnd snart nå. Så ja det svinger litt kan man si.

Greit å ha musikk og anlegg da, bruker mye tid på lytting. Tok handen og tommel under Horten helgen så blir svært lite mobil siden jeg egentlig er avhengig av krykker nå om jeg skal gå mer en 20m.
Vis vedlegget 245500
Det gjør det litt utfordrende å komme seg rundt... E operert nå da i handen så går ruhdt med 7 pigger i handen og tommel.... Skal forhåpentligvis ut i midten av november. Så da starter opptrening. Så har da litt å styre med. 😁 🤣

Så blir man jo sittende å titte på finn og andre plasser og ønsker seg noe nytt da i systemet... Spes på dager man er litt nedstemt.

Håper på at jeg unngår rullestol. Men er jo spent.

Ofte hjelper det å ta tiden til hjelp, og viktig å holde motet oppe.
Synd det er ventetid på sånne operasjon ting, har en kamerat i Fredrikstad som sliter med samme greie, han ble operert, men hadde gikt i tillegg fant de ut, så det ble skikkelig værre, men nå er han bedre. Har fått AAP han også.

De var her på besøk i går.

Var Panasonic plasma tv 42" vi hadde, så valgte Panasonic igjen. De varer omtrent evig og er meget gode budgett TVer.

Så du har fått tak i samme Xtz stativhøytalere som jeg, Xtz 99.26

Jeg er kjempefornøyd med de med sub, artig å hørt din mening, du som har jobbet i bransjen og prøvd så mye forskjellig.

Retep

0
7 Feb 2005
3.679
573
113
Ullensaker
Har jeg xtz høyttalere...? 🙈 Neeei det tror jeg ikke. Det står klipsch rb3.1 på de her..

Ja det å gå å vente er ikke så veldig gøy. Håper jeg kommer raskt til på utredning nå. De har sterke mistanker om hva dette er pga et besøk på sykehus. Fullstendig kollaps pga smerter. Så endelig fikk en lege el 2 se meg når det sto på som verst.

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Har jeg xtz høyttalere...? 🙈 Neeei det tror jeg ikke. Det står klipsch rb3.1 på de her..

Ja det å gå å vente er ikke så veldig gøy. Håper jeg kommer raskt til på utredning nå. De har sterke mistanker om hva dette er pga et besøk på sykehus. Fullstendig kollaps pga smerter. Så endelig fikk en lege el 2 se meg når det sto på som verst.
Jeg innkluderte deg i våre bønner i kirken der jeg går i Sverige, håper det er ok for deg siden vi tror på Gud og Jesus osv..

Min tro er sånn at jeg tror at slike krefter fra Gud hjelper både legenes valg og mot smerte osv.
Håper de finner ut av det.

Da har jeg ordnet en liten kinokrok til gutten på 9år.

Panasonic plasma og Denon Bluray, samt noen gamle hdmi kabler og en Mxq streamer med Wifi, den skal ut og Chromecast inn.. Nintendo også som er i Norge for øyeblikket. Det tok over 13 timer å innrede og sette opp Ikea seng, hyller og tv med kaffepause for å preventive ryggplager. Viktig med pauser, og så masse oppdateringer av Streamer og Blu-ray spiller puh.

Håper jeg får til noen vegghengte høytalere med tiden også, vet ikke om jeg skal ha aktive eller en liten Amp.

20221103_184520.JPG
20221103_184530.JPG

Sist redigert:
  • Like
Reactions: Retep