Dankes Stuekino

Danke

0
4 Aug 2007
12.504
264
83
Har testet litt NC på Supra nå hjemme Transformers på ca -15 db jeg har lite erfaring med støy kansellering.

På rolig Dylan osv høres eksplosjoner, ut som om noen trommer en finger på en pappeske.. motorer osv hører jeg ikke.

På Whitesnake osv hører jeg derimot ingenting. Vanskelig å si om dette er pga sealing eller NC.

Dette er halvt volum på mobil.

På null volum hører man ting, eneste er at det virker dempet.. Så tror ikke NC er nyttig til annet bruk enn musikk. Jeg er ikke akkurat imponert av nc.

Skal du ha meget bra Nc, så må du nok ha de beste Sony eller Bose tror jeg.
Men det hjelper vel litt...

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Sist redigert:
  • Like
Reactions: KristianW
15 Feb 2006
530
12
18
42
avforum.no
Jeg kjøpte nesten et sett med Supra i dag. Rakk innom Teknikmagasinet og testet de. Lyden var ganske bra på de ja. Litt mindre bass med ANC på, men mer enn nok. Uten så byttet jeg til eq med litt mindre bass og litt opp i midten. Hadde litt opp i bassen i innstillingene fra før i Spotify. ANC virket bedre enn på en test jeg leste. Tok ikke bort stemmer helt, men annen støy dempet den bra der på kjøpesenteret. Problemet for meg er at jeg tror on ear vil bli for varmt for meg. Redd jeg ikke kan bruke de så veldig lenge, ellers hadde jeg nok kjøpt de. Han som jobbet der hadde selv Sennheiser. Jeg prøvde de på hode. Var veldig lette og ble muligens mindre varme uten at jeg prøvde de mer enn 15sek. uten lyd. Prøvde etterpå Bose 700 hos Elkjøp. Veldig god lyd på de.

Tror in ear passer bedre for meg egentlig sånn sett. Har AirPods 2 som absolutt er brukbare og den nye pro er litt bedre og med ANC, så mulig det kan bli de en gang. Finnes selvsagt bedre lyd, men de er praktiske og sitter godt (har ikke prøvd pro, men antar de gjør det.)

Venter nå på en Emotiva A-5175 effektforsterker nesten ny fra Finn til å avlaste Yamaha A2050 til mine nye Arendal høyttalere :) 5 kanaler på den, men tenker å bare bruke den til frontrekka i 7.2.2 oppsett.

Sist redigert:
  • Like
Reactions: Danke

Danke

0
4 Aug 2007
12.504
264
83
Jeg kjøpte nesten et sett med Supra i dag. Rakk innom Teknikmagasinet og testet de. Lyden var ganske bra på de ja. Litt mindre bass med ANC på, men mer enn nok. Uten så byttet jeg til eq med litt mindre bass og litt opp i midten. Hadde litt opp i bassen i innstillingene fra før i Spotify. ANC virket bedre enn på en test jeg leste. Tok ikke bort stemmer helt, men annen støy dempet den bra der på kjøpesenteret. Problemet for meg er at jeg tror on ear vil bli for varmt for meg. Redd jeg ikke kan bruke de så veldig lenge, ellers hadde jeg nok kjøpt de. Han som jobbet der hadde selv Zennheiser. Jeg prøvde de på hode. Var veldig lette og ble muligens mindre varme uten at jeg prøvde de mer enn 15sek. uten lyd. Prøvde etterpå Bose 700 hos Elkjøp. Veldig god lyd på de.

Tror in ear passer bedre for meg egentlig sånn sett. Har AirPods 2 som absolutt er brukbare og den nye pro er litt bedre og med ANC, så mulig det kan bli de en gang. Finnes selvsagt bedre lyd, men de er praktiske og sitter godt (har ikke prøvd pro, men antar de gjør det.)

Venter nå på en Emotiva A-5175 effektforsterker nesten ny fra Finn til å avlaste Yamaha A2050 til mine nye Arendal høyttalere :) 5 kanaler på den, men tenker å bare bruke den til frontrekka i 7.2.2 oppsett.
In ear liker jeg også. On ear er det værste jeg vet...

Supra er behagelige, merket det litt over ørene etter timer iførsten, men nå er det gone. Jeg har tøyet de litt også...

Beste hodetelefoner jeg har eid bt eller ei.

Hører de er bra med ledning og headamp også.

Hvilke spennende in ear er det du skal ha da? (Apple ja, de er kule/praktiske) Skal kanskje velge iPhone neste gang nå som Hua er blitt Trump spion.

Jeg er så fornøyd med Supra att jeg likeså godt kjøper meg Nitro kablet in ear med mik.. Blir bra oppgradering fra Huawei freebee til P10....

Er ikke så dyre heller, noen ganger er det best med in ear, når det regner, eller man har så dårlig tid, og da ligger de allerede i jakkelomma. :)

Sist redigert:
  • Like

Danke

0
4 Aug 2007
12.504
264
83
Emotiva A-5175 effektforsterker?

Høres rått ut er det AB eller D?
Har ikke du en egen tråd her inne? Hadde vært kult med noen bilder. :)

Ren AB ja et beist! Tror det er samme som PS Paul bruker hjemme.. Han bruker ikke egen amp, han bruker Emotiva lol :)

• Like
9 Jun 2019
483
58
28
Hei, danke. Meget du noen lyd forskjell på dine AQ kabler når de hadde fått lov og spille litt over lang tid. Jeg merket at mine VDH kabler trengte cirka 30-timer før de åpnet seg. Da ble lyden myk og varm. Men også dynamisk. Jeg husker mine gamle Tara Labs RCA Axiom kabler. De første 24-timer låt de hardt og ubehagelig. Men etter det silkemyk. Husker jeg prøvde Nordost Blue Heaven RCA vs Tara RCA kablene. Nordost Blue Heaven spilte litt for mekanisk for min del. Litt tynn lyd, men utrolig bass respons. .Tara RCA kablene spilte mye mere musikask. Men Nordost Red Dawn RCA kablene spilte fantstisk. Mye varmere, men ørlite hard i diskanten. Sistnevnte angrer på at jeg ikke kjøpte. Dette var den gamle serien til Nordost. AQ sin lyd filosofi ligner litt på VDH. Men mere frempå enn VDH. Min mening😉. Men som sagt AQ er flotte kabler. De er jo utrolig finne og se på.

Danke

0
4 Aug 2007
12.504
264
83
Hei, danke. Meget du noen lyd forskjell på dine AQ kabler når de hadde fått lov og spille litt over lang tid. Jeg merket at mine VDH kabler trengte cirka 30-timer før de åpnet seg. Da ble lyden myk og varm. Men også dynamisk. Jeg husker mine gamle Tara Labs RCA Axiom kabler. De første 24-timer låt de hardt og ubehagelig. Men etter det silkemyk. Husker jeg prøvde Nordost Blue Heaven RCA vs Tara RCA kablene. Nordost Blue Heaven spilte litt for mekanisk for min del. Litt tynn lyd, men utrolig bass respons. .Tara RCA kablene spilte mye mere musikask. Men Nordost Red Dawn RCA kablene spilte fantstisk. Mye varmere, men ørlite hard i diskanten. Sistnevnte angrer på at jeg ikke kjøpte. Dette var den gamle serien til Nordost. AQ sin lyd filosofi ligner litt på VDH. Men mere frempå enn VDH. Min mening😉. Men som sagt AQ er flotte kabler. De er jo utrolig finne og se på.

Det er vel en løs teori om at sånt trenger litt innspilling. Jeg tror ikke jeg derimot kan høre sånt, jeg vet ikke helt.
Jeg synes det er mer trolig at jeg heller tilvennes lyden.

Men angående skarphet, jeg byttet om den AQ dyrere til den billigere AQ på Cd vs Blu-ray, da stemte det helt..

Danke

0
4 Aug 2007
12.504
264
83
Sene timer.. Vinteren kommer..

Spotify-Supra
Screenshot_20191202_021628_com.spotify.music.jpg

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.504
264
83
Nytt vitrineskap...

Hva har det med Hifi å gjøre?
Mer plass til Guilty pleasures CDer fra ungdommen, så da har jeg bedre plass i boden. :)

Viste ikke at jeg hadde de første Trancemasters boksene..

IMG_20191202_184641.jpg

IMG_20191202_184821.jpg
IMG_20191202_184725.jpg

Danke

0
4 Aug 2007
12.504
264
83
Har kun brukt Supra Nitro-X de siste dagen.

Kona og Sønnen ser Bumblebee Transformers, og jeg sitter med julelys og hodetelefoner og te på spisebordet...

Koselig, hører kun musikken.

9 Jun 2019
483
58
28
Hvordan spiller din XTX subwoofer med dine stativ høyttalere? Får du bra trykk, og varme på høyt og lavt volum? Jeg har aldri hadd subwoofer før så gleder meg..,

Danke

0
4 Aug 2007
12.504
264
83
Hvordan spiller din XTX subwoofer med dine stativ høyttalere? Får du bra trykk, og varme på høyt og lavt volum? Jeg har aldri hadd subwoofer før så gleder meg..,
Veldig bra, har hatt Xtz forrige modellen før også. På nye kilder Cd og Sacd og Streaming så er det helt sånn jeg ønsker det...

Rom har litt å si også. Jeg hadde mer vrien plassering typ tverr i stue der vi bodde før.

Avlang plassering er alltid best.

Danke

0
4 Aug 2007
12.504
264
83
Jeg hadde bedre plassering av Surround før da, men har fått det til å funke bra her også.

Danke

0
4 Aug 2007
12.504
264
83
Sjelden jeg får brukt det ordentlig da, i helgen blir det litt. Bruker det sef mye til film og Netflix/Hbo da, samt barnet ser på barneprogram.

Derfor er jeg glad jeg har Hodetelefoner og Audio Pro.
Foretrekker radio om morgenen på Audio Pro.

Kona derimot bruker anlegget til radio...

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk

Danke

0
4 Aug 2007
12.504
264
83
Hei, igjen. Ja, jeg må bare prøve meg frem med sub plassering.
Håper du får den snart da. Xtz er mye mer tilpasningsdyktig enn SVs, SVs er bra også da for all del. Men Xtz har i høyttalerne alltid mye mulighet til å tweake, porter som kan lukkes og innstillinger...

Håper du melder inn når du får de, og at du starter en egen tråd i hifi avdelingen.

Kult oppsett med Tannoy og Marantz, og jeg hadde meldt meg på. :)

Har du fått ordning på Node2i så du er fornøyd med den?

9 Jun 2019
483
58
28
Jo, NODE2i er god den. Hvis det er det du mener? Rippingen må vente til nyttår engang. Nye høyttallere og subwoofer tar på en stakkar hi fi nerd😉😂. Men du har en subwoofer, ikke sant? Har du prøvd 2 stk😁. Man får aldri nok bass,

• Like
Reactions: Danke

Danke

0
4 Aug 2007
12.504
264
83
Ja tenkte mest på om du er fornøyd med Streaming/Node..

Jeg har alltid hatt en, skulle gjerne hatt fler, men vi har ikke plass, og madammen synes det er nok med en.

Jeg er fornøyd med en, siste serien jeg og du har er merkbart mer i ett med resten. Enn 16 var.

16 serien var bra den også, men 17 er bedre integrert med resten av stereo/Surround.