Dankes Stuekino

9 Jun 2019
483
58
28
Jeg skjønner du er meget fornøyd med AQ kablene dine. De er pene og se på også. Men hifi klubben trenger sårt mere utvalg i kabler. Tellerium feks.

9 Jun 2019
483
58
28
Har ikke hørt så mine på Tool. Men det lille jeg har hørt har meget god lyd. Den og Notting Else Matters. Sistnevnte er vel den beste metall skiva noensinne? Altså lyd messing,

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Jeg skjønner du er meget fornøyd med AQ kablene dine. De er pene og se på også. Men hifi klubben trenger sårt mere utvalg i kabler. Tellerium feks.

Har vel med Avtaler å gjøre, Hifiklubben har Audioquest og Mala? Har Tellurium?

Hifiklubben har vel hatt, Monster, Qed og nå Audioquest?

Hifiklubben har fått Hegel, og Oslo Hi-fi Center har fått inn noen andre..

9 Jun 2019
483
58
28
Jo, du har nok rett. Men fint at hi fi klubben har fått agentur på Hegel. Hegel har kommet seg de siste årene. Litt varmere i lyden enn før. Og enorm attakk. Men jeg syns mellom tonen fortsatt mangler litt på vokal siden. Kos deg med AQ kablene. AQ er jo lengendarisk i hifi miljøet.

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Jo, du har nok rett. Men fint at hi fi klubben har fått agentur på Hegel. Hegel har kommet seg de siste årene. Litt varmere i lyden enn før. Og enorm attakk. Men jeg syns mellom tonen fortsatt mangler litt på vokal siden. Kos deg med AQ kablene. AQ er jo lengendarisk i hifi miljøet.
Hva er det du bruker som amp igjen?

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Nå er det kveld, og jeg har spilt Eva Cassidy Songbird.

Og nå blir det klassisk.

Truls Mørk Bach Cello Suites 1-6

Pluss en masse annet, mest rolig klassisk
:)
149eeef4a8af9c6a660ce6e350ef9190.jpg

9 Jun 2019
483
58
28
Hei, jeg bruker Marantz PM14-S1 sammen med Tannoy høyttallere. Ellers er det Rega Dac R som kilde koblet til NODE2i. Har også en MarantzCD 6004. Den bruker jeg hovedsakelig som transport. Kabler er VDH Magnum Hybrid Mk2, og The First ultimate Mk 2. Har selv hadd AQ. Meget gode kabler. Har prøvd mye utsyr, men Marantz er noe av det bedre der ute. Men det finnes mye snadder der ute. Denon sine forsterker feks. Hegel er heller ikke og forakte heller. Men Marantz er litt varm i lyden. Det liker jeg godt.

• Like
Reactions: Danke

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Høres bra ut, Har sansen for Marantz og Denon selv.

Imorgen blir det muligens et Black Friday kjøp, om det ikke er utsolgt allerede.

Gidder ikke si noe, men om jeg rekker det så kan jeg nevne det.

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Det ble kjøpt nye Hodetelefoner.

Supra Nitro-X over ear med noice cancelling.

Bare en drøy svensk høvding.
Litt av grunnen til at jeg kjøpte de er at jeg aldri har turt bruke Sonyene ovenfor i dagslys pga de spreke Kanarifugl fargene. :sneaky:

Vedlegg

• IMG_20191128_114853.jpg
    IMG_20191128_114853.jpg
    2,2 MB · Sett: 139
Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Design og utførelse er meget bra iallefall, de ser bra ut, og virker være veldig komfortable, samtidig som de sitter greit.

Men, er spent på lyden da... :)

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Lyden er bra, like greit på forskjellig musikk. Spilte alle filer jeg har, og Spotify bra

Klemmer litt til i området over ørene etter en stund, merket det iallefall.

Har ikke prøvd så mye hodetelefoner av denne sorten, de er endel bedre enn Xtz Divine og den mye dyrere Denon GC20 som jeg eier/har prøvd...

Støy kansellering har jeg ikke fått prøvd ordentlig, tipper den ikke er best på dette uten at jeg vet.

Sist redigert:
9 Jun 2019
483
58
28
Jeg har litt mixed erfaring med hodetelefoner. Syns det aldri blir helt som vanlig 2 kanals hifi, men selvfølgelig stereo perspektivet blir veldig spesielt med hodetelefoner, da. Jeg har ett par Sennheiser Momentum, 2015 modell, tror jeg. De spiller passe bra. Men de ble litt for nøytral i lengden, og de klemmer på ørene. Jeg vet ikke hvor høyt på stigen du må får og få gode hodetlf som ikke klemmer på ørene.

• Like
Reactions: Danke

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Jeg har litt mixed erfaring med hodetelefoner. Syns det aldri blir helt som vanlig 2 kanals hifi, men selvfølgelig stereo perspektivet blir veldig spesielt med hodetelefoner, da. Jeg har ett par Sennheiser Momentum, 2015 modell, tror jeg. De spiller passe bra. Men de ble litt for nøytral i lengden, og de klemmer på ørene. Jeg vet ikke hvor høyt på stigen du må får og få gode hodetlf som ikke klemmer på ørene.

Hodetelefoner er helt noe annet enn Stereo ja. Lyden er jo fra sidene og det er annerledes.

Her er hodetelefoner sammen med Audio Pro T3 et greit kompromiss når stereo og konserter ikke er fysisk mulig i stua pga familien..

Og hodetelefoner som er mobile kan du ta med på tur, buss og Fjordline..

At det klemmer er vel individuelt, må huske at det er en balanse med at de skal sitte også. Kanarifugl Sony som jeg synes er grei lyd er behagelige, men tåler omtrent ikke en gåtur...

15 Feb 2006
530
12
18
41
avforum.no
Danke, har du fått testet med støykansellering enda? Vurderer et sett av disse selv. Tror du de er bedre enn Skullcandy sine til samme pris på Soundgarden?

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Danke, har du fått testet med støykansellering enda? Vurderer et sett av disse selv. Tror du de er bedre enn Skullcandy sine til samme pris på Soundgarden?

Jeg typ misliker, Skullcandy, Marshall, Beats etc...
Kanskje jeg ville likt de før når jeg var yngre? Da gikk det i billig propper og Sony on ear og Koss Porta pro....

Jeg er nok mer kresen, og vil ha noe som spiller bra på det meste av musikk. Og noe som er bedre byggd. Beats er feks laber komfort og kvalitet...

Nå er Ikke jeg rik, så jeg har ikke prøvd så mye trådløse..

Eneste jeg har eid og prøvd ordentlig er Xtz Divine, som var dyrere og Denon GC20 som var mye dyrere ny. Supra gruser disse med klar margin.

Denne Nitro-X fra Supra/Sbs er bra bygget, funker smart både trådløst og automatisk plug med kabel, og støy kansellering funker med ledning også, ikke mik med ledning tho.

Støy kansellering er nok ikke den beste, det de/Supra sier og jeg merker er at den slipper igjennom stemmer, når du trykker pause, det er vist meningen, ellers er den nok mest fokusert på Motor, trafikk osv.

Men jeg har ikke fått prøvd NC annet enn hjemme.

Link til den Skullcandy da så kan jeg titte på den og si hva jeg mener?
Jeg ville ikke ha Skullcandy om de var gratis engang, men jeg kunne gjerne gitt den bort til feks deg eller en kamerat.

Supra spiller bare kodene Sbc og Aac. Jeg bruker Android sbc, skal prøve iPhone Aac også..
min mening er at det er beste jeg har eid, prøvd jamført BW P5, Xtz Divine, Sony Aap100, Denon GC20.

Det kommer an på budgettet ditt også, Sony 900 er et alternativ også som er mer fleksibel mht lydkoder, til 5-600 mer nå, jeg tror derimot at Supra er bedre byggkvalitet enn Sony 900..

Jeg er redd den gruser Skullcandy, men må se hvem det er først..

Sist redigert:
  • Like
Reactions: KristianW

Danke

0
4 Aug 2007
12.468
256
83
Er vel disse du mener?

Her er Supra..

Det jeg vet på Supra er at NC er av ambient type, jeg merker ikke negativt om du bruker det lenge, men når du switcher frem og tilbake så merker du at du mister litt bass osv.

Jeg tror på testen at Skullcandy er dårlig nc og Supra er middelmådig nc.

Men Supra er best lyd og best byggd av disse tror jeg..
Supra fikk lik score som forrige Bose QC og det er jo sykt..

Her er et sterkt kritisk og et entusiastisk review.
Har nok alt med musikksmak og preferanser å gjøre.

Utifra det de sier så er nok Supra mer allround, bassen er veldig kul på disse, testet de på Tool og Dream theater igår. Testet mye variert, klassisk, Gåte, div rock og litt hip-hop, den taklet alt og var samtidig engasjerende..

Skullcandy har monitor, Supra slipper vistnok heller igjennom tale..
Jeg vet ikke hvordan dette funker. Supra lekker litt lyd på høyt volum, ikke så mye men litt.. om du står helt inntil noen feks.

Edit: on knappen stopper musikk, og da skal du vistnok høre samtale ifølge Supra.
Men ikke vanlig monitor, en AI greie vistnok...

Sist redigert:
  • Like
Reactions: KristianW