Dankes Stuekino

Danke

0
4 Aug 2007
12.335
196
63
Har snurret mye film de siste dagene. Og det er utrolig morsomt på nye Xtz.

9 Jun 2019
483
58
28
Kan man kjøpe romkorreksjon uten ny forsterker? Kanskje litt dumt spørsmål det også. Vet at de nye NAD forsterker kommer DIRAC Firmvare. Men stoler ikke helt på NAD....

Danke

0
4 Aug 2007
12.335
196
63
Jeg bruker Ypao i Yamaha Avr som pre.
Den må byttes snart også, men funker fortsatt.

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk

Danke

0
4 Aug 2007
12.335
196
63
Kan man kjøpe romkorreksjon uten ny forsterker? Kanskje litt dumt spørsmål det også. Vet at de nye NAD forsterker kommer DIRAC Firmvare. Men stoler ikke helt på NAD....

Ja du kan kjøpe Dirac separat bare søk.
Sorry misforstod spørsmålet ditt.

Du kan enten ha det på PC, eller kjøpe en boks/prosessor?

PC funker bare når du bruker den som kilde
I anlegg/boks funker på hele anlegget.

De har en boks også, du trenger mikrofon også.

AVshop selger dette,dirac bokser.

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.335
196
63
Avshop er jo eid av dette forumet mener jeg å huske.

Jeg har ikke så greie på det.

Du trenger mikrofon og det har Avshop.

Jeg tror du har stereo, husker ikke om du har subwoofer.

Denne og Dirac live kanskje?
Ring og spør etter hva du bruker så får du nok god hjelp, eller mail.

Saarg

0
3 Apr 2007
723
52
28
Avshop er jo eid av dette forumet mener jeg å huske.

Jeg har ikke så greie på det.

Du trenger mikrofon og det har Avshop.

Jeg tror du har stereo, husker ikke om du har subwoofer.

Denne og Dirac live kanskje?
Ring og spør etter hva du bruker så får du nok god hjelp, eller mail.

Det er nok ikke avforum som eier avshop.
Om avshop eier avforum, er jeg usikker på, men jeg er sikker på at det er de har avshop som startet avforum.

Danke

0
4 Aug 2007
12.335
196
63
Det er nok ikke avforum som eier avshop.
Om avshop eier avforum, er jeg usikker på, men jeg er sikker på at det er de har avshop som startet avforum.
Ja, har ikke fulgt med så mye, de har iallefall samme logo.
De har iallefall en eller annen sammenheng/historie.

Danke

0
4 Aug 2007
12.335
196
63
Da har jeg fått testet Xtz med Miles Davis kind of blues.

Nydelig...

4bec91418810476fe70f47f94dbd6caf.jpg

9 Jun 2019
483
58
28
Hva er du bruker under dine stativer? Tre SVs under høyttallere, og fire under. Står de stødig på stativene? Er som sagt på jakt etter andre løsninger etter spikes i alle år. Har som sagt sett SVs. Blir nok det. Men har også sett på Soundcare Superspikes i 3 pakninger. De er selvfølgelig beregnet for høyttallere på toppen av stativet. Jeg har brukt tack it på mine. Men er ute etter mere stabil løsninger. Du har jo gode ideer, danke så kanskje du kan hjelpe? SVs 4 pakking koster rundt 700kr. Litt stiv pris for 2 par 4 stk.

9 Jun 2019
483
58
28
Husker det var Dali du brukte. Men har aldri sett slike du bruker. Litt vanskelig og se på bildet da. Jeg har kun sett spikes med 5 øring variant fra Dali i alle år. Eller sko spikes som det kalles. Det er noe herk! Da er Soundcare sine bedre. Kan flytte høyttallere da. Klin umulig med spikes sko. Går sikkert hvis man vil, men upraktisk i lengden.

20 Jun 2009
1.177
36
48
Visst jeg ikke husker feil var du ute etter overspenningsvern såkalt finvern,kan anbefale merket APC som komplett.no selger,går for og være av de bedre i den hyggelige prisklassen.
Har mange av deres produkter i min bolig,fks deres padde med 8 kontakter inkl ethernet inn og ut koster ca 600kr
Den ene padda fra APC er med 2 usb også som jeg driver en minidsp2x4 med.
Gode produkter til en fin pris som mange anbefaler.

Danke

0
4 Aug 2007
12.335
196
63
På fronter bruker jeg Xtz stativ, de har store gummiknotter under.

På surround stativ er vel Argon? Fulgte det med spikes, men jeg bruker Dali dempe puter.

Dette gjør det mer stabilt og gjør at de ikke velter så fort.

Jeg er veldig fornøyd med de, men synes nok Argon kunne lagt med noe selv, for det kostet litt penger.

Danke

0
4 Aug 2007
12.335
196
63
Husker det var Dali du brukte. Men har aldri sett slike du bruker. Litt vanskelig og se på bildet da. Jeg har kun sett spikes med 5 øring variant fra Dali i alle år. Eller sko spikes som det kalles. Det er noe herk! Da er Soundcare sine bedre. Kan flytte høyttallere da. Klin umulig med spikes sko. Går sikkert hvis man vil, men upraktisk i lengden.
Dali er litt tykke flate firkantede. De selges for forskjellig tyngde.

9 Jun 2019
483
58
28
Ok, jeg skjønner. Men jeg finner ikke de du sikter til, fra Dali på nett. Kun sånn sko spikes fra Dali osv hos hifi klubben. Men venter på gummi ringer/dempeføtter fra Clas Olsen. De passer til det meste sofa osv. Må da i så fall skrus i inn hvert sofa bein. De er i 6 mm gjenge størrelse. Mine stativer støtter 6 mm. Men skulle hadd noe mere pent oppe stativene til høyttalerne mine enn tack it. Tack it fungerer utmerket, og ble anbefalt i et hi fi blad på 90-tallet, tror jeg. Så fremst de jeg har bestilt fra Clas Olsen fungerer under stativene, altså på bunnplaten så er jo det utmerket. Kanskje det blir 8 stk til av samme variant under høyttalerne på selve topp platen til stativene under høyttalerne. Men etter som jeg skjønner så har du noen form gummiføtter/dempeføtter under bunnplate, og på topplaten. Så de er ikke skrudd inn? Bare står der du har plassert dem?

Danke

0
4 Aug 2007
12.335
196
63
Ok, jeg skjønner. Men jeg finner ikke de du sikter til, fra Dali på nett. Kun sånn sko spikes fra Dali osv hos hifi klubben. Men venter på gummi ringer/dempeføtter fra Clas Olsen. De passer til det meste sofa osv. Må da i så fall skrus i inn hvert sofa bein. De er i 6 mm gjenge størrelse. Mine stativer støtter 6 mm. Men skulle hadd noe mere pent oppe stativene til høyttalerne mine enn tack it. Tack it fungerer utmerket, og ble anbefalt i et hi fi blad på 90-tallet, tror jeg. Så fremst de jeg har bestilt fra Clas Olsen fungerer under stativene, altså på bunnplaten så er jo det utmerket. Kanskje det blir 8 stk til av samme variant under høyttalerne på selve topp platen til stativene under høyttalerne. Men etter som jeg skjønner så har du noen form gummiføtter/dempeføtter under bunnplate, og på topplaten. Så de er ikke skrudd inn? Bare står der du har plassert dem?

På Surround har jeg disse.
Klubben var snille og gav meg små klistrende knotter som jeg klistret på topp plate.
Det er samme som Audio Pro har gitt meg flere av.

Argon sitter meget godt. Og jeg synes de er kjempepraktisk.

På Xtz vet jeg ikke hvordan de har festet, både knotter i bunn på toppplate og høytaler.

Nå var jeg litt surrete, det er jo Argon og ikke Dali, sorry.

Det er Argon dempe puter, og Argon Stativ.

Sist redigert:
9 Jun 2019
483
58
28
Aha. Jeg skal prøve de under toppplaten, og bunnplaten på stativet mitt. Men et spørsmål til;de fungerer litt som dobbel tape? Altså lim på begge sider. Unnskyld maset.