Dalis Entusiaster

23 Des 2006
112
0
0
Fikk cd på døra idag fra en hyggelig HiFi-Klubben innehaver i Danmark.
IMG_2438.JPG

Så da mangler bare vol I, for å gjøre familien komplett.
IMG_2437.JPG

13 Apr 2017
3
0
0
Kabler

Hei.

Lurte på hva dere bruker av kabler i systemene deres? høytaler kabler i hovedsak.
Har nylig testet disse audioquest rocket 33 og ble en kraftig nedtur ifra Van den Hull Magnum, ble egentlig anbefalt å teste rocket 44 men etter en så kraftig nedtur ble jeg anbefalt 88, men føler 44 og 88 er samme kaliber bare en stivere pris og dette DPS System som jeg ikke tror noe på.
Så jeg hva inne på Dali sine sider og så de hadde sluppet noen nye kabler i 2016 og vurdere disse kraftig. Noen som har testet disse eventuelt?

kjører Rubicon 8 på en nad m22 og en parasound p5 jobber med å kvitte meg med parasound a21 og p5 en. sånn at man kan kjøpe m12.

Sist redigert:
23 Des 2006
112
0
0
Jeg bruker AQ Rocket 44 (gammle typen) på mine Rubicon 6. M12-M22 pre og effekt. Jeg er veldig fornøyd.

roddis

0
8 Aug 2005
3.466
0
36
Fikk cd på døra idag fra en hyggelig HiFi-Klubben innehaver i Danmark.

Så da mangler bare vol I, for å gjøre familien komplett.

Mye bra her ja, godbiter fra disse tas fram innimellom her fra samlingen på pc.

Anlegget det nytes Dali cd'er på

Bra oppsett det der :)

Hei.

Lurte på hva dere bruker av kabler i systemene deres? høytaler kabler i hovedsak.
Har nylig testet disse audioquest rocket 33 og ble en kraftig nedtur ifra Van den Hull Magnum, ble egentlig anbefalt å teste rocket 44 men etter en så kraftig nedtur ble jeg anbefalt 88, men føler 44 og 88 er samme kaliber bare en stivere pris og dette DPS System som jeg ikke tror noe på.
Så jeg hva inne på Dali sine sider og så de hadde sluppet noen nye kabler i 2016 og vurdere disse kraftig. Noen som har testet disse eventuelt?

kjører Rubicon 8 på en nad m22 og en parasound p5 jobber med å kvitte meg med parasound a21 og p5 en. sånn at man kan kjøpe m12.

Jeg bruker og Magnum, hva er det du føler du mangler fra de siden du vil bytte?

23 Des 2006
112
0
0
Takk takk. Kan ikke si annet enn at jeg er super fornøyd. Driver alikevel å leker litt med tanken på en sub. Bare for å få litt hjelp der i bunn. Trenger ikke noe veldige heftige greier, men litt hjelp nedover hadde kanskje vært greit. Leker litt med tanken på K-14, selvom jeg liker utseendet på Sub M-10D bedre. Får se hva tiden bringer.

12 Feb 2007
1.328
0
36
vis du vurderer dali k-14, kan jeg fortelle deg at det er en subwoofer du ikke vil bruke i ett sånn oppsett som du har. det vil ødelegge mer en det gjør nytte. dali oppgir denne til og gå ned til 28 hz. det stemmer ikke, den vil spille ned til rundt 23 hz, forså og nærmest kutte bassen der. jeg har testet denne, og det ikke noe som imponerer verken på musikk eller film. til film var den en skikkelig nedtur. hadde denne subben hatt en forsterker som kunne gi 1000 watt peak, kunne det faktisk vert brukende.

vis du vurderer subwoofer til et sånt oppsett som du har, bør du se bort ifra dali sine subwoofere. det er noe de ikke får til. andre produsenter lager mye bedre subwoofere for en billigere penge.

23 Des 2006
112
0
0
Takker for innspill. Og ja, jeg er veldig "redd for" å ikke få integrert subbene ordentlig. Hvis jeg skal ha sub skal jeg ha to, men begynner ganske enkelt å falle lengre og lengre bort ifra sub. Er veldig fornøyd sånn det er nå, og redd for å bare skaffe meg mer problemer enn glede ved å tilføre sub. (Før jeg begynte å gå bort ifra sub, kikket jeg litt på Arendal sub1, virker som en får litt mer for pengene der. Anlegget brukes kun til musikk.)

12 Feb 2007
1.328
0
36
Med Rubicon 6 som spiller kun ned til rundt 40 hz. Så tror jeg ikke du møter på så store problemer, med mindre du har et litt vanskelig rom. Ang bass. Arendal sub1 er absolutt vert og prøve.

9 Jul 2017
87
0
0
Hei folkens,hva mener dere om emotiva a-300 basx-serien på ikon 6 mk1? vil kanskje nad c275bee gjøre det bedre tro? a-300 koster bare 3000,- pluss frakt og nad'n kommer på 5-6 på brukt-markedet. Vil nad ha bedre kontroll og gi varmere lyd? litt usikker på hvilken jeg skal prøve. ikon er litt lys i diskanten,kanskje dette passer dårlig på emotiva da jeg leser den gir nøytral lyd?

11 Sep 2012
18
0
0
Til dere som har Dali Ikon8, hvor stort lytterom har dere?

Kjøpte nettopp et sett selv, etter å ha solgt unna Ikon6 mk2 for noen år siden. For første gang lurer jeg litt på om jeg har bomma og kjøpt for store høyttalere for rommet. Har en mancave på rett i overkant av 20m². Det er en langvegg på ca 5,5m og en kortvegg på ca 4m. TV og høyttalere er plassert ca midt på langveggen, men jeg føler jeg kommer for tett på høyttalerne hvis sofaen skal langt nok ut fra veggen. Sitter jeg inntil veggen blir partyfaktoren høy, men lyden gir liksom ikke helt godfølelsen. :)

Vurderer å flytte PC og pult over på langveggen sånn at jeg kan jeg kan få lengre avstand til høyttalerne, men det blir en halvveis løsning gitt begrensningene på rommet (døra er på den ene kortveggen).

roddis

0
8 Aug 2005
3.466
0
36
Mulig noe lite rom ja...Så da sitter du ca 3.5m fra de, det er ikke for nærme sånn sett. Du må rett og slett prøve deg fram med plassering, forutsatt at forsterker og innsignal er på stell. Mer utfra vegg, mer ut til sidene, flytte sofa osv. Er ikke no fasitsvar her.

En kompis skulle brife med noen Ms5 han hadde fått seg. Dette var et 16m2 rom. De falt helt igjennom, var liksom feil nerve i lyden, alt annet var på stell for å si det sånn. Jeg flyttet sofaen 30cm bak, så kom himmellyden :)

11 Sep 2012
18
0
0
Kjørte lyden via en gammel Harman Kardon forsterker, men har fått bytta til en 4311 nå og kjørt Audyssey sin romkorreksjon. Det fiksa opp i veldig mye av utfordringene med buldrebassen. :)

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Hei igjen folkens

På tide å vekke tråden opp til liv igjen, hvordan er det med oppgraderinger etc her for tiden?

Jeg selv har roet ned galskapen og endt opp med et par Dali Oberon 7, synes dette er veldig mye høyttaler for pengene. Funfactoren er det ikke noe å si på. :)

20 Jun 2009
1.177
36
48
Lite oppgraderinger her,frontrekka i surround anlegget er fortsatt Dali ikon 6 mk2 og en Dali mentor senter.
Ble fornøyd nok,så sånn har frontrekka vært i ca 8år.
Ikon 6 mk2 og mentor senteren passer godt sammen synes jeg.
Fikk kjøpt brukt en Dali ikon 12 sub for et par år siden som spiller i stereo anlegget sammen med Dynavoice df6.
Planen videre er på sikt å kjøpe et par til med ikon 6mk2 for og bruke de som bakhøyttalere i surround anlegget (bytte ut Cerwin Vega xls28 som er der nå).

• Like
Reactions: Roger Waters

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Dali Ikon er en flott høyttaler, hadde 7 ern og 8ern i min tidlig Hi-Fi start. Skal si det smeller fra de der altså, Mentor senteren er ganske voksen og er noe det beste de har laget i den prisklassen. Det er moro å se at folk beholder denne tross en stor størrelse. Vi liker den altså. :)

• Like
Reactions: Stian.V.H
2 Okt 2008
148
0
16
Hei igjen folkens

På tide å vekke tråden opp til liv igjen, hvordan er det med oppgraderinger etc her for tiden?

Jeg selv har roet ned galskapen og endt opp med et par Dali Oberon 7, synes dette er veldig mye høyttaler for pengene. Funfactoren er det ikke noe å si på. :)

Mener å huske at du hadde en ganske rå rigg. Hva nedgraderte du fra?