Dalis Entusiaster

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Ec er ikke det billigste nei, men kan heller ikke ha no billig rammel på Dali :) Kjøpte alt jeg hadde på brukten til 1/3 av nypris. Du har enda Vincent?
Jeg har Vincent enda til jeg får råd til å kjøpe noe som er bedre, men må heller bare ha denne forsterkeren og spille inn Rubicon og gi dem noen timer så jeg får varmet opp elementene godt. De trenger jo en del timers innspilling så det kan koselig dette her, bare å sette av masse tid til musikkspilling i påsken. :D

10 Jan 2009
63
0
0
Halloj alla Dali-vänner, var längsen jag skrev här.

Jag bor i Sverige och ska flytta till Asien och kan tyvärr inte ta med mina högtalare. Hur mycket tycker ni jag ska sälja mina Mentor 8, NAD M15+M25 för? Allt är inköpt under 2009.

roddis

0
8 Aug 2005
3.466
0
36
Har ikke prøvd Xpa 2, men 3 og 5 henholdsvis på M6 og H400. Signaturmessig er Emotiva veldig fin match til Dali, nydelig dynamikk. Minner litt om EC faktisk. Da med Onkyo som pre.

16 Jun 2016
3
0
0
tips til nytt anlegg

Hei.
Skal gå til innkjøp av nytt anlegg. Kombinert stereo/surround. Har bestemt meg for å gå for et par med Dali fazon f5, (ble veldig overbevist av lyden fra denne "lille/store" høyttaleren + høy WAF) og kombinere det med Dali fazon LCR som senter og Dali fazon SAT som bakhøyttalere + Dali SUB E-12F(må kanskje velge en annen, må se an litt på plassen).

Der jeg trenger litt tips/hjelp er på forsterker/receiver. Jeg er opptatt av å få mye ut av høyttalerene i stereo men også godt i surround.
Er løsningen å gå for en veldig god surroundreceiver som også klarer stereo veldig bra, eller dele budsjettet mellom en god receiver og en god stereoforsterker?
Videre er jeg ute etter erfaringer på merker opp mot Dali? gode/dårlig erfaringer.

Jeg spiller mest rock, hard rock, metal, punk (alt fra 60-tallet frem til i dag) fra cd og lp.

Tenker å bruke rundt 20000kr på receiver eller receiver/forsterker.

På forhånd takk:)

21 Jan 2012
12.105
0
36
Jeg ville startet med en god surround receiver, I det øvre sjiktet er de absolutt ikke fæle.

Også kan du omsider oppgradere siden med en stereo forsterker med HT (home theater/pass through) inngang.
Da kan du bruke den da integrerte stereo forsterkeren som et rent effekt trinn på receivern.
Og samtidig nyte det beste av to verdener uten og måtte koble om/ut eller annet styr.

For stereo musikk bruker du da kun denne, men når du ser på film setter du over på denne ht inngangene som går rett på effekt forsterker delen så volum etc blir da styrt med surround receiveren.

abbath

0
19 Jan 2012
31
0
6
Fredrikstad
Leeenge siden jeg har vært her inne, men gledelig å se at det fortsatt er aktivitet! Legger ved et dårlig mobil bilde av dagens oppsett som ses i signaturen:
IMG_0756.jpg
Mcintosh spiller himmelsk på Epicon!

2 Okt 2008
148
0
16
Hei alle sammen.

Jeg er på utkikk etter Dali Megaline. Jeg tenker å kjøpe brukte da det siste paret HiFi klubben/Dali hadde inne er solgt.

Jeg vet det er noen som har blitt annonsert uten å bli solgt opp igjennom, så hvis noen kan sette meg i kontakt med eiere eller har noen dem vil selge ønsker jeg kontakt på PM.

abbath

0
19 Jan 2012
31
0
6
Fredrikstad
Oppgradert pre og effekt forsterker til mono blokker på epicon 8. Det ga et stort løft lydmessig ja. 600 watt monoblokker har stålkontroll på de ganske så tundrevene epicon!

IMG_1378.JPG

roddis

0
8 Aug 2005
3.466
0
36
Rubicon er mer finslipt i toppen sammenlignet med Mentor og det kan passe godt for meg, Dali Epicon er en veldig flott høytaler og den bør ha elektronikk som får den til å svinge litt. Er spent på denne høytaleren som venter på meg, EC er knall og kanskje ikke det rimeligste valgene om man skal ha noe som virkelig gjør susen. :)

Fornøyd med Rubicon?

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Fornøyd med Rubicon?
Heisann roddis

Jeg er fornøyd med dem og dette er virkelig gode høytalere, eneste jeg savner litt er diskanten som finnes i Rubicon 8 men da blir prisen en annen. Ellers er denne morsom å høre på over lengre tid, er du i utskiftningsmodus for tiden? :)

roddis

0
8 Aug 2005
3.466
0
36
Er det ikke Rubicon 6 du har nå? Er vel samme diskant bare en 6.5 tommer til. Det vil nødvendigvis føles som mindre diskant grunnet mer bass og mellomtone. Oppløsning og detaljer, åssen er det? Er egentlig ikke på jakt etter noe nytt. Godt fornøyd med 10 år gamle Helicon :) Hadde vært moro å hørt R6 og H400 oppimot hverandre. Fysisk er vel R6 mindre, men bedre teknologi skulle vel gi bedre lyd under samme forhold og elektronikk.

Sist redigert:

kerha

0
23 Jan 2017
9
0
0
Hei. Ny i forumet, så ha litt tålmodighet 😊
Har et par Dali 8008 som jeg er veldig glad i og som jeg gjerne skulle hatt en ny forsterker til, i prisklassen 5-10', gjerne brukt. Ser etter NAD på bruktsider, men usikker på hvor mye effekt jeg trenger for å drive disse ordentlig. F eks. skal jeg gå for NAD C356bee eller C375bee. Forslag til andre forsterkere tas imot med takk!

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

6 Aug 2015
96
0
0
Heisan jeg har Dali opticon 8 kjempe fornøyd med dissehøytaleren spiller bare ja magisk rett og slett har parret disse med 2stk nad 275bee og en denon avr x3300w funker fjell det oppsette ,men vurder bytte ut Nad forsterkeren da jeg synes dampingfactor blir truen lav . og jeg ønsker oppgradering til en bedre forsterker jeg lurte på om noen kunne annbefale forsterker til meg . Prisklasse ca 20 lapper Tenker selv veldig på Emotiva xpa 1 :) Electrocomaniet sin aw-250r brukt da . Noen som har tips og kan trygt annbefale noe en til meg ?

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Heisan jeg har Dali opticon 8 kjempe fornøyd med dissehøytaleren spiller bare ja magisk rett og slett har parret disse med 2stk nad 275bee og en denon avr x3300w funker fjell det oppsette ,men vurder bytte ut Nad forsterkeren da jeg synes dampingfactor blir truen lav . og jeg ønsker oppgradering til en bedre forsterker jeg lurte på om noen kunne annbefale forsterker til meg . Prisklasse ca 20 lapper Tenker selv veldig på Emotiva xpa 1 :) Electrocomaniet sin aw-250r brukt da . Noen som har tips og kan trygt annbefale noe en til meg ?
Heisann Joachim86

Det er en del å velge i, men vi har alltid vært inne på forsterkere med delvis varm klang her inne før. Det kan være Electrocompaniet, Emotiva, Roksan Kandy, Parasound, Rørforsterkere som finnes en del bra saker å velge i. Av det du har nevnt ville jeg nok holdt en knapp på EC, disse koster gjerne litt i innkjøp så brukten kan være et fint sted å starte. Hva synes du om Opticon 8 så langt? Hva med en Parasound A21, den har god dempefaktor samt den spiller bra Dali. Hadde "lillebroren" som heter NC2250 på Mentor 8 engang, denne er litt hyggeligere priset og spiller virkelig bra. Det er mye å velge i denne jungelen, men kjøp noe du blir fornøyd med så lykke til på jakten. :)

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Hei. Ny i forumet, så ha litt tålmodighet 
Har et par Dali 8008 som jeg er veldig glad i og som jeg gjerne skulle hatt en ny forsterker til, i prisklassen 5-10', gjerne brukt. Ser etter NAD på bruktsider, men usikker på hvor mye effekt jeg trenger for å drive disse ordentlig. F eks. skal jeg gå for NAD C356bee eller C375bee. Forslag til andre forsterkere tas imot med takk!

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Heisann Kerah

Har du fått tak på forsterker til høytalerne dine enda? Det finnes mye å velge i, men om du har en mulighet så anbefaler jeg å deponere produkter fra butikker som har evt åpent kjøp. Da kan du få testa om disse merkene er det du søker etter, NAD lager som er normalt priset forhold til mange konkurrenter etc. NAD C356 ville jeg kanskje gått litt vekk fra, gamle classic serien til NAD er utgått men disse finnes sikkert flust av på bruktmarkedet. En NAD C375 har jo plenti med krefter. Se posten min over til Joachim her også, fortell gjerne om reisen i jakten på ny forsterker. :)