Dalis Entusiaster

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
DALIEPICON6HGBK_5-1.jpg

Jeg startet opp en Dali Ikon 8 Klubb her inne som ble meget populær, men som tiden gikk ville jeg ha inn flere folk så vi da tok vi og gjorde om navnet på tråden til Dali's Entustiaster. Nå er det offisielt en åpen klubb for alle Dali eiere og fans ellers for de som er int å lese om Dali, vi har plass til mange flere her inne så om du vil joine oss så står du fritt til å gjøre det det. :D

Vi på tråden her diskuterer Dali høytalere som sagt, teknisk, matching, oppgraderinger, priser og det meste som har med å få Dali til å spille mest mulig godt for enhvert øre.

Du står fritt til å bidra med hva du vil her inne på tråden, vi kan akseptere litt OFF-TOPIC her så det er bare fint at folk vil bidra til at andre får den infoen de trenger.

Er det noen som har Dali her? Vel... Dumt spørsmål, vi blir jo stadig flere... :)

Jeg vil høres deres meninger om de, og hva dere liker best med oppsettet dere har.

Håper vi kan dra i gang en liten "chat" her om det, synes det er moro å snakke med folk som har det samme i hus. :)

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Jeg synes at doble 8" gjør jobben godt jeg, samtidig at en 12" sub skriker litt pent for seg selv inni ett hjørne.... :D

Lyd er moro til øra ikke er som det skal lengre =)

Ratata

0
9 Mai 2006
3.002
0
0
Yup, kan bekrefte at de også gjør seg veldig godt med en søt, liten Plus/2 i hjørnet :)

Ratata

0
9 Mai 2006
3.002
0
0
Det jeg liker best er at det virker som om man kan bøtte på med watt og at de leverer, helt uanfektet og uten noe som kan virke som forvregning engang. Aner liksom ett nonchalant blikk bak frontdekselet. Stramme og gode i bassen samtidig som om mellomtone og diskant er åpne, luftige og har ett veldig "ryddig" lydbilde. God seprasjon og stor dybde om man kan kalle det det...?! Hadde en liten seanse her sammen med SVS'en og målte 118 dB ved hvert slag på stortromma...

Dagens anbefaling:

3423595m.jpg

http://www.play.com/Music/CD/4-/3423595/Wildhoney/Product.html

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Vedlegg

• _J9H2995w.jpg
    _J9H2995w.jpg
    72,1 KB · Sett: 1.273
  • _J9H3011w.jpg
    _J9H3011w.jpg
    93,1 KB · Sett: 1.339
  • _J9H3017w.jpg
    _J9H3017w.jpg
    57,5 KB · Sett: 1.267

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Du sier noe Ratata, har ikke fått prøvd høytalerne mine med effekt enda gitt.

Jeg tror nok lydbildet vil løfte seg en del når jeg får tilbake effekten min, så det vil bli bra men nå savner jeg den så sterkt altså. Da begynner det å bli kjedelig, åssen spiller den vincenten din? Er ikke det en sånn Kina sak?

Det er jo moro å pøse på en billig forsterker som gjør en god jobb, så det er skikkelig knall å høre at det som ikke er det dyreste som gjelder bestandig.

Er det kun oss to som har disse høytalerne eller?

7 Jan 2006
4.411
0
0
Faktisk ikke sett disse høytalerne før. Trodde Ikon 7 var størstemann men så feil kan man ta. Hvordan låter disse? Hva krever dem av effekt? Har sett på Ikon 6 som noe tam i bassen men helt vidunderlig ellers, så 2x8 må jo gjøre susen?

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Vel, du kan jo si at Ikon 8 er en del strammere, og bassen er mer fyldig her altså. Det er helt noe annet enn Ikon 7, du har en helt varmere klang så du kan dra på bra på volumet uten forvrengning. De gjør jobben sin for å si det sånn.. :)

Det beste med det hele er at de ikke er så lyse som tidligere Ikon, du slipper den skjærende diskanten som du opplever ved høyt volum på de andre modellene.

Jeg er veldig fornøyd med mine, du kan jo sjekke innom klubben en dag så kan du se om de låter bedre. Det er moro å lese hvordan andre her inne opplever den modellen fremfor de andre.

Ratata

0
9 Mai 2006
3.002
0
0
Sent i seng og tidlig opp RW? :)

Om det er kun vi som har 8'ene kan vi jo tillate oss å kalle oss eksklusive?

RS

0
25 Des 2004
1.945
0
0
Roger Waters skrev:
Vel, du kan jo si at Ikon 8 er en del strammere, og bassen er mer fyldig her altså. Det er helt noe annet enn Ikon 7, du har en helt varmere klang så du kan dra på bra på volumet uten forvrengning. De gjør jobben sin for å si det sånn.. :)

Det beste med det hele er at de ikke er så lyse som tidligere Ikon, du slipper den skjærende diskanten som du opplever ved høyt volum på de andre modellene.

Jeg er veldig fornøyd med mine, du kan jo sjekke innom klubben en dag så kan du se om de låter bedre. Det er moro å lese hvordan andre her inne opplever den modellen fremfor de andre.
Er overrasket over beskrivelsen av forskjellen i diskantdelen. Det er vel samme diskantelementer i alle Ikon modellene?

Synes Ikon er en bra høyttaler, men har bare Ikon on-wall selv.

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Diskanten er sterkt forbedret her tror jeg, er ikke den skarpe som har vært tidligere. Den har jeg merka godt da jeg hadde Ikon 7, den skjærte godt på høyt nivå. Jeg synes det virker som det er den sammen, men det er kanskje brukt litt bedre elektronikk på dette området.

De er en varmere høytaler sies det fra gutta på Klubben, så det vil du merke når du evt tester den at den speller med trøkk og ikke skriker.

Ikon 8 høytalerne har masse å gi, bare man mater den med en god forsterker og ett effektrinn så er det meste gjort. :)

buljo

0
12 Jan 2008
63
0
0
da har jeg nettopp vært å kjøpt ett par med dali ikon 8 så kan melde meg med i klubben.. :)

satt på hifi klubben i krsand i 2 timer å lyttet til forskjellige høytallere (concept 8, ikon 6, bw 683 osv) men må si at denne høytalleren tok kaka.. blåste meg rett av stolen med den deiligste diskanten jeg har hørt.. ikke skrikende eller skjærende.. en fryd for øret.. god bass som dunket i mellomgulvet.. de hadde den ikke inne i sort farve så får vente til imorgen med å spille de inn.. skal drives av en pioneer vsx-lx70 med bi amp til front( 5.1 oppsett).. håper det holder..

kjøpte også en ikon sub 12". noen med erfaringer med denne? siklet litt på svs, men havnet på denne...

Ratata

0
9 Mai 2006
3.002
0
0
Gratulerer og velkommen inn i klubben :)

Hva synes du om Ikon-sub'en? ...ikke det at jeg vurderer å bytte... :)

12 Mar 2006
574
0
0
37
www.ock-racingcom
buljo skrev:
da har jeg nettopp vært å kjøpt ett par med dali ikon 8 så kan melde meg med i klubben.. :)

satt på hifi klubben i krsand i 2 timer å lyttet til forskjellige høytallere (concept 8, ikon 6, bw 683 osv) men må si at denne høytalleren tok kaka.. blåste meg rett av stolen med den deiligste diskanten jeg har hørt.. ikke skrikende eller skjærende.. en fryd for øret.. god bass som dunket i mellomgulvet.. de hadde den ikke inne i sort farve så får vente til imorgen med å spille de inn.. skal drives av en pioneer vsx-lx70 med bi amp til front( 5.1 oppsett).. håper det holder..

kjøpte også en ikon sub 12". noen med erfaringer med denne? siklet litt på svs, men havnet på denne...

Hvordan syns du 683`ene var i forhold?
Jeg var å hørte på Ikon 7 og 683 men endte opp med 683 tilslutt fordi jeg rett&slett syntes disse spillte bedre. Men, nå sikler jeg litt på mer trøkk/bass, skal først prøve med en effektforsterker på dem jeg har. Så får jeg se,...
Begklager for å rote til litt her men måtte bare spørre en som har prøvd begge.

buljo

0
12 Jan 2008
63
0
0
jeg vurderte 683`ene sterkt, det var disse jeg skulle egentlig kjøpe..
men når mannen switchet direkte over fra 863 til ikon 8 så var det en stor forskjell.. men det er i mine ører.. så min mening er at ikon 8 er en mye bedre høytaller..

12 Mar 2006
574
0
0
37
www.ock-racingcom
Ok. Jeg får leve med 683` ene en liten stund fremover også se det ann på høsten. Driver å flytter ut av gutterommet for tiden og bygger nytt hus. Så økonomien tillater ikke "alt" :p

vader

0
12 Jan 2008
86
0
0
Dali Ikon 8 Med Yamaha RX-V3800

Jeg driver av og kikker litt etter nye høytalere og forsterker og har dermed sett meg ut Ikon 8 med Yamaha sin RX-V3800 receiver. Lurer på om dette vil være en god match?

Høytalere og receiver vil bli brukt til film, musikk og spilling (PS3). Alle mulige musikk sjangere vil bli spilt, men primært rock og gotisk når kona ikke er hjemme:mrgreen:

7 Jan 2006
4.411
0
0
Skal ikke RXV-3800 ha fantastisk dynamikk? Burde jo være perfekt for Ikon 8 da.

Dessuten virker det som Ikon 8 er en grom og vellåtende høytaler! Bare jeg hadde hatt 15000 på kontoen...

vader

0
12 Jan 2008
86
0
0
magnuswb skrev:
Skal ikke RXV-3800 ha fantastisk dynamikk? Burde jo være perfekt for Ikon 8 da.

Dessuten virker det som Ikon 8 er en grom og vellåtende høytaler! Bare jeg hadde hatt 15000 på kontoen...

Var akkurat det jeg tenkte jeg også:-D
Men jeg er bare en nybegynner innen faget så jeg ville helst høre med de som kan det her på forumet!

Bare fint hvis andre har noen innspill også

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
buljo skrev:

----------------

Jeg synes Ikon subben er helt konge til mitt bruk, går mest i musikk. Denne subben er bedre på musikk enn det svs er, mest beregegnet for filmbruk mener da jeg. Den blåser nok bedre og dypere.... Men jeg holder fast på min dali ikon sub, synes den speller som en gud når den er riktig kalibrert. :)