Dali Concept sub - tørre elektrolytter

16 Aug 2008
24
2
3
Hei,
Har en Dali Concept sub som jeg mistenker har tørre elektrolytt glattekondensatorer i strømforsyning.
Subben har fått en typisk lavfrekvent brumming uten signal inn. Ligner veldig på 50Hz.
Noen som har tilgang til service manual på denne?
Eventuelt vet hvilken type kondensator er brukt og hvor jeg kan få ta i disse?
Ser i alle fall slik ut 4:39 ut i denne videoen
Der ser en for så vidt at det er 2stk 6800uF63V glattekondensatorer :)
Så da står jeg igjen med hvor kan en få ta i et par slike?
Dali consept sub kondensatorer.JPG

Danke

0
4 Aug 2007
12.386
224
63
Brum i sub er ganske vanlig, har du flyttet til ny bolig eller byttet rom?

Har du skjermet subkabel? Veldig viktig i forhold til støy og brum som sub er veldig plaget av. Jeg bruker Supra subkabel, den er rimelig og godt skjermet.

Har du LP spiller eller coaxial kabel tv?
Har du bakkesendt kabeltv så må du ofte ha et 100-200kr galvanisk skille. (ser ut som en liten plugg eller kabeladapter).

hårek

0
26 Mai 2003
3.457
8
38
TS skriver "uten signal inn". Normalt betyr vel det at signalkabler er frakoblet,
Komponenter kan kjøpes hos Elfa Distrelec, Farnell, RS Components, etc

Danke

0
4 Aug 2007
12.386
224
63
TS skriver "uten signal inn". Normalt betyr vel det at signalkabler er frakoblet,
Komponenter kan kjøpes hos Elfa Distrelec, Farnell, RS Components, etc
Jo men vet ikke om han mente frakoblet eller at signal ikke sendes, spilles av...

16 Aug 2008
24
2
3
Det var frakoblet. Da kan jeg i alle fall utelate at brum kommer fra anlegget ellers.
Men takk for svar folkens :) Da besøker jeg Elfa Distrelec, Farnell og RS Components.
Takk

Danke

0
4 Aug 2007
12.386
224
63
Det var frakoblet. Da kan jeg i alle fall utelate at brum kommer fra anlegget ellers.
Men takk for svar folkens :) Da besøker jeg Elfa Distrelec, Farnell og RS Components.
Takk
Jeg bytter bare ut ampen inni når den ryker. Xtz har greie priser på dette, jeg tror Hifiklubben og Dali har snille priser også. Sjekk det iallefall så finner du ut om det er relativt rimelig iforhold til å handle deler og mekke selv…

16 Aug 2008
24
2
3
Delene koster $10 på Amazon: https://www.amazon.com/gp/product/B07HP62K8L/ref=ppx_od_dt_b_asin_title_s00?ie=UTF8&psc=1
Jeg varmer opp loddebolten og skifter disse enkelt selv :)
HiFi klubben skulle ha ca. kr.2600,- Da ville de i tillegg at jeg skulle kjøre til nærmeste HiFi-klubb butikk slik at de skulle gjøre jobben.
Jobben innebærer å skru ut 8-10stk umbrako-skruer, koble av to kabelsko til elementet. Finne frem ny amp, sette på kabelsko fra ny amp og skru inn 8-10stk umbrako-skruer. Tipper de fleste klarer dette under 10minutter om de har verktøyet klart :D

Capture1.JPG
Capture2.JPG

• Like
Reactions: Danke and vegardxf