Crown forsterkere

MML

0
28 Okt 2010
662
0
16
Jeg skal kjøpe ny forsterker til mine sub-tårn og har da sett på Crown. Jeg ser at flere har god erfaring med å bruke iTech 4000 på subwoofere da den også har innebygd romkorreksjon. Jeg ser imidlertid på oversikten til lydrommet.no at det er svært mange modeller å velge mellom. Efffekt og pris virker ikke å ha sammenheng, men forhåpentligvis har kvalitet/pris god korrelasjon...

Uansett: Er det noen som kan anbefale en forsterker til bruk mot subwoofere?

Er kvaliteten på disse forserkerene så bra at jeg også kan bruke det til frontrekken? Må da i så fall ha 6 kanaler med mulighet for delefilter og romkorreksjon i forsterkeren.

Tips mottas med stor takk så jeg er litt orientert før jeg kontakter dem.

MML

0
28 Okt 2010
662
0
16
Siden sist har jeg fått en iTech 6000 på subbene. Dette er veldig bra saker. Nye mellomtoner er under produksjon og jeg vil nok gå for en av de nye 8-kanalerne til frontrekken. Ulempen er at dette er kostbart, men kvaliteten er svært god.

ps: en del støy fra vifter som gjør det uaktuelt dersom du ikke har eget teknisk rom.

1 Apr 2016
25
0
1
Hei!
Trenger litt hjelp til oppkobling. Jeg skal koble til 4 passive subber (4 Ohm) til en 4-kanals Dci 4-300.
Den skal følgelig ikke kjøres i HiZ-mode, så her skal disse Dip-switchene stå i OFF posisjon. MEN i hvilken posisjon skal den Dip-switchen som er Global stå i??

Det står ingenting i manualen ang denne type oppkobling, men dette gjelder hvis den skulle kobles som Hi-Z:"
NOTE: For 70V systems, be sure that Global DIP Switch A is in the OFF position. For 100V systems, be sure that Global DIP
Switch A is in the ON position."

Så hvilken posisjon skal denne switchen stå i ved Lo-Z, som jeg har. ON eller OFF?