Cm9 804?

25 Mar 2012
324
0
0
Bodø
Hei har blitt tilbudt et par 804 for rundt 40 k 15 k i avslag i rosewood. Hakkete på siden osv men dem mener de ikke har noe betydning for en høyttaler i den ligaen dem mener den blir bedre og bedre mere en 804 blir spilt på så denn er bare innspilt kun stått i demo hifiklubben Bodø men dem snakket også om og evt levere til lakkering så jeg fikk den svart.hos en som lakkerer biler egentlig men vet ikke hvordan lakken blir da. Hakket er ikke stort på siden men synes ikke rosewood er noe fint. Dem mener att de er bedre gå for 804 som er klassen over cm9 enn og kjøpe et par helicon 400 dem sier att det ikke finnes reserve deler osv til 400 hvis de skulle skje noe og att de har stått lenge lagret hos hoved lageret ingen vil ha dem pga de er gammel serie. 800 blir jo også gammel utdatert nå pga bowers har jubileum og ny 800 kommer til og komme og de mener laveste gulv ht en da kommer på 100 k jeg mener at bw kan jo ikke gå så mye opp i pris pga da får ingen råd .... De må tenke pris og b&W synes 100 minste pris på minste gulv ht er bortkastet men
Hva mener dere burde jeg gå for disse eller fortsette me cm9 eneste jeg hører forskjell er at det er mere åpenhet i 804 i toppen enn cm9 pga diskanten osv men ellers ikkno

15 Mar 2007
3.745
8
38
Mo i Rana
804 er bedre over hele fjøla i forhold til cm9... Skulle bare mangle til over dobbel pris. Men de krever nok bedre elektronikk en cm9ene for å briljere helt.

B&W og Dali har forskjellig lydsignatur, så der må man lytte og høre hva man man selv syns låter bra. Dalis høyttalere er noe snillere med forsterkerkrav(spiller som regel bedre på billigere elektronikk)
Helicon er jo en helt annen lydsignatur, og snart den eldste Dalimodellen i sorimentet til Hi-Fi klubben. Ville heller ha hørt på Rubicon8, eller kanskje den nye Opticon8 som begge arver teknologi fra Dalis Epicon serie...
https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/gulvstaende-hoyttaler/dali-rubicon-8--gulvstaende-hoyttaler/
https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/gulvstaende-hoyttaler/dali-opticon-8-gulvstaende-hoyttaler/

25 Mar 2012
324
0
0
Bodø
804 er bedre over hele fjøla i forhold til cm9... Skulle bare mangle til over dobbel pris. Men de krever nok bedre elektronikk en cm9ene for å briljere helt.

B&W og Dali har forskjellig lydsignatur, så der må man lytte og høre hva man man selv syns låter bra. Dalis høyttalere er noe snillere med forsterkerkrav(spiller som regel bedre på billigere elektronikk)
Helicon er jo en helt annen lydsignatur, og snart den eldste Dalimodellen i sorimentet til Hi-Fi klubben. Ville heller ha hørt på Rubicon8, eller kanskje den nye Opticon8 som begge arver teknologi fra Dalis Epicon serie...
https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/gulvstaende-hoyttaler/dali-rubicon-8--gulvstaende-hoyttaler/
https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/gulvstaende-hoyttaler/dali-opticon-8-gulvstaende-hoyttaler/

Kjøpte 804 og nad m22 og m51 nå håper det er anlegg jeg har livet ut kjøpte de demo ht ene

25 Mar 2012
324
0
0
Bodø
1441880611492694258420.jpg

stigln

0
27 Aug 2011
1.005
0
0
Nice:)
hvordan synes du de nå låter kontra cm9?
har selv cm9 og ønsker å oppgradere til 800 serien!

25 Mar 2012
324
0
0
Bodø
Nice:)
hvordan synes du de nå låter kontra cm9?
har selv cm9 og ønsker å oppgradere til 800 serien!

Kan bare svare helt ærlig dær. Vet ikke hvordan rom du har om det er dedikert lyd rom eller kombinert stue osv som jeg har. Leiligheten min er ikke så stor men sitter noe over 2 meter unna så sitter ganske bra plassert har prioritert stua til systemet og møblert etter det har jeg. Kan si at hvis du liker fun factory på en ht litt dyp diskant osv og trykk på en måte så er cm9 topp liker du luftig mellom tone og masse detaljert diskant er 804 absolutt nødvendig. Bass er det og faktisk i 804 solgte ikon subben pga nok bass. Rohacell mye bedre enn kevlar og papp syntes de ble over kill me subb ikke for dem som har rom stue til det har naboer ta hensyn til osv og i tillegg like jeg akustikken i 804 så mye at jeg ikke vil ha ekstra bass.... Veldig fin ht begge to men tenker man hig end der material osv og alt skal være topp er 804 trinnet. Cm9 var jeg totalt forelsket i men gikk over me 804 de er en ht man trener lytting og en må vokse på en for og merke forskjellene. Absolutt cm9 me forsterkerne jeg har eer så nert 804 du kommer men cm9 klarer aldri spille totalt detaljert under høyere lyd trykk som 804 men jeg spiller aldri høyt liker klar fast lyd ja me nok volum så jeg hører trommene osv behagelig... Så de passer perfekt m22 m51 og 804 perfekt match jeg er jo seff nad b&w frelst så vil ikke ha clssse koblet på fordi jeg vokste opp med bw og nad av min far så kjøpte de anlegge for og hedre hann selv om han ikke er død hehe så kjøpte jeg det i og med at jeg ikke er avhengi av bil osv så bor nert sentrum så betaler heller dette som en bil over år... Så men vet clssse er bedre til og drive tyngre bw men 804 er under vurdert fantastisk ht men må si nye 800 serien er unødvendig dyr fikk denne for super pris og er vel en av de siste i Norge alle for på siste dagen for og si det sånn fordi de er bra.. Grunnen til at jeg ikke liker prisen på de nye er at hig end stegende er så marginale du kan måle forskjellene men ikke hører bare at bw har funne nytt fst materiale osv er ikke det mye.. Synes prisen var perfekt trengte ikke bli dyrere så du får en ht som er topp i alt ja men klarer ikke høre forskjell på dem og disse modellene... Hig end trinnet til 100% forbedret er minimale da må alt forandres til noe sinnsykt bra som ingen vet om nå mener jeg da de er minimale skritt frem hele tiden...

25 Mar 2012
324
0
0
Bodø
Men kjøp m22 m51 koble på cm9 så se om du blir fornøyd skal love det er verdt det og hvis ikke de nyter bytter du frontene til 804 m22 osv kan drive 804 easy det er produkter du vil ha livet ut om så er og kan bytte ht men trenger ikke bytte forsterkerne. Og de gjelder også cm 9 og 804 bare hva slags lyd factory du vil ha for å si det sånn

stigln

0
27 Aug 2011
1.005
0
0
Men kjøp m22 m51 koble på cm9 så se om du blir fornøyd skal love det er verdt det og hvis ikke de nyter bytter du frontene til 804 m22 osv kan drive 804 easy det er produkter du vil ha livet ut om så er og kan bytte ht men trenger ikke bytte forsterkerne. Og de gjelder også cm 9 og 804 bare hva slags lyd factory du vil ha for å si det sånn
Jeg har ikke dedikert lydrom, men en stor stue på 60m2.
Elektronikken er ikke så mye å utsette på.
Bruker electrocompaniet aw250r effektforsterker og NAD C165bee forforsterker(stereo)og pioneer sc2022k surround reciever.
Meget bra dynamikk, men føler at det mangler noe i toppen liksom. Mulig en skikkelig forforsterker hadde vært veien å gå.

25 Mar 2012
324
0
0
Bodø
Så lenge du har et mål om kvaliteten du ønsker trenger av lyd så er de lurt og prioritere det og ikke ta for småe skritt dit det er dyrere selv om det er rimeligst der og da. Bedre og invitere så har du det du trenger gjorde den feilen en del ganger selv ja de er dyrt men når du har de betale du jo bare så mye som du kan over ti så har du anlegg som er med deg resten Av livet mener nu jeg evt.. Kjøpe du m22 m51 er de kun ht ene de står på.. Cm9 låter ekstremt bra men grunnen til jeg bytter var tilbudet jeg fikk angående 804. Og at æ va ute etter krystal klar diskant mellomtone osv bassen er også veldig bra me tanke på rohacell. Men som sagt hadde aldri gjort det vis de ikke var for at æ fikk cm9 osv til innbytte pris osv