Bøttekottet til Christian.

Christian's lille kino blir til.

16 Mar 2012
750
793
93
Fått sammen det første parret med bakhøyttalere til kinoen. Driver og tester litt nå. Låter fint, så koser meg. Måtte montere på noen flotte stativer siden disse skal inn i veggen😅
20200905_222534.jpg

16 Mar 2012
750
793
93
Nærmer meg ferdig med høyttalerkasser i kinoen. Jobber med atmosene nå. Vinkler dem så mye det går utifra det jeg har plass til i eksisterende kasse i taket. Lagd dreibar plate til bånddiskanten siden de har litt begrenset vertikal spredning, så jeg kan vri dem til å spre dit jeg vil. Bruker jo en litt mindre diskant på disse som har overraskende god spredning til bånd og være😊
20200914_215206.jpg
20200914_215223.jpg

28 Sep 2012
657
7
18
Sulitjelma
Dette er utrolig skøy å se. Du har tatt av med sub ser jeg.
Har ikke vært så aktiv på en stund nå.
Har du prøvd å fordelene sub'ene litt rundt å kalibrert ?
Kan gi noen fordeler ut ifra egen erfaring, men jeg har sikkkert den minste kinoen av alle 🤪

Mye forskell på gamle fronter og nye selvbygg ?

Skal jeg en tur igjen til Oslo håper jeg på å få se og høre dette.

• Like
Reactions: chrisand25
16 Mar 2012
750
793
93
Dette er utrolig skøy å se. Du har tatt av med sub ser jeg.
Har ikke vært så aktiv på en stund nå.
Har du prøvd å fordelene sub'ene litt rundt å kalibrert ?
Kan gi noen fordeler ut ifra egen erfaring, men jeg har sikkkert den minste kinoen av alle 🤪

Mye forskell på gamle fronter og nye selvbygg ?

Skal jeg en tur igjen til Oslo håper jeg på å få se og høre dette.
Hehe... Takk! Fungerer så bra med alle i front at jeg lar det stå. Blir så trangt med subber bak hos meg.

Er veldig stor forskjell på de nye høyttalerene. Mye mere detaljer og dynamikk. Spiller høyt uten stress og rett og slett en lyd jeg liker veldig godt😊

Du er hjertelig velkommen!👍

Saarg

0
3 Apr 2007
723
52
28
Blir spennende å høre hvordan det har blitt etter oppgraderingen! Burde tatt meg en tur igjen en gang :)

16 Mar 2012
750
793
93
Da er denne kinoen historie og er igang med demontering. Blir å bygge ny større kino, så lager ny tråd etterhvert. Blir vel noen lange måneder uten kino.
20220315_144104.jpg

• Like
Reactions: Karmann and balko
16 Mar 2012
750
793
93
Litt synd å se den blir revet, men blir gøy å følge nytt prosjekt!
Blir det utvidelse av rommet, eller nytt rom?
Ja satt litt langt inne og rive den. Hatt mange fine timer i den, men er for smal til en 3 seters recliner som jeg har lyst på blant annet.

Blir nytt rom på ca 24m2. Slår sammen en snekkerbod, bod og en gang til nye kinoen siden jeg har fått meg større og bedre snekkerbod i garasjen. Gamle kino blir ny bod som er ca dobbelt så stor som den vi har i dag. Veldig grei måte og selge det inn til kona på😅

16 Mar 2012
750
793
93
Gleder meg til ny byggetråd!
Hyggelig! Er jo ikke best respons på dette forumet lenger og er ikke den beste bidragsyteren selv, men er jo endel som følger med. Gleder meg skikkelig til å komme igang med rommet, men mye riving først så blir ny tråd når alt er klart for oppbygging.

• Like
Reactions: Stratosen
6 Okt 2015
399
269
63
Bærum
Hyggelig! Er jo ikke best respons på dette forumet lenger og er ikke den beste bidragsyteren selv, men er jo endel som følger med. Gleder meg skikkelig til å komme igang med rommet, men mye riving først så blir ny tråd når alt er klart for oppbygging.

Enig. Ikke alltid så mye respons på dette forumet, men mange som har stor glede av å lese gjennom; også i ettertid.

Veldig greit å dokumentere hele forløpet av byggingen her på forumet, så kan man evt. i tillegg høste mer applaus på Facebook. På Facebook minster man fort oversikt over historikken (som kan være gøy å ha for ettertiden).

• Like
16 Mar 2012
750
793
93
Enig. Ikke alltid så mye respons på dette forumet, men mange som har stor glede av å lese gjennom; også i ettertid.

Veldig greit å dokumentere hele forløpet av byggingen her på forumet, så kan man evt. i tillegg høste mer applaus på Facebook. På Facebook minster man fort oversikt over historikken (som kan være gøy å ha for ettertiden).
Er noe med det. Er faktisk litt nyttig for en selv også å gå inn i sin egen tråd når det er noe man ikke husker.

Facebook er litt håpløst og finne tilbake på ja, men ganske høy aktivitet i forhold til tilbake meldinger på godt og vondt. Er selv mindre og mindre inne da og orker ikke all kranglingen som det tidvis er😅

31 Jan 2007
1.394
608
113
Artig, blir gøy å følge denne 😀.
Hold oss godt oppdatert 😀

Facebook er bare tullball , kan være greit med et bilde nå og da , men ikke noe mer.

• Like
31 Okt 2004
16.670
5
38
Oi shit! Lenge siden jeg har vært på dette forumet, men etter å ha lest igjennom noen meget interessante tråder, ble jeg inspirert til å fælge med her igjen. Har akkurat lest igjennom hele tråden og ble ganske overrasket da jeg kom på denne siden og ser at du river alt igjen, for å si det milf'd. Ser meget frem til å følge din neste tråd, for her var det mye gøy, fascinerende, inspirerende og lærerikt. :)

• Like
16 Mar 2012
750
793
93
Oi shit! Lenge siden jeg har vært på dette forumet, men etter å ha lest igjennom noen meget interessante tråder, ble jeg inspirert til å fælge med her igjen. Har akkurat lest igjennom hele tråden og ble ganske overrasket da jeg kom på denne siden og ser at du river alt igjen, for å si det milf'd. Ser meget frem til å følge din neste tråd, for her var det mye gøy, fascinerende, inspirerende og lærerikt. :)
Gøy du ble inspirert igjen da og Hyggelig du likte bygge tråden min. Takk for hyggelige ord! Har jo selv lært mye her på forumet å mye selvlært etter prøv og feil metoden, så begynner få grei oversikt hva som funker og ikke. Skal selv prøve bli mere aktiv igjen.
Planen er SBA vegg med ca 60cm isolasjon på bakvegg. Heller mot 32stk 10" for smekk, og vil få nok headroom til dypet da tror jeg også. Liker detaljer i bassen og ikke bare dyp romling. Er vel et par måneder før oppbygging og ny tråd.😊

31 Okt 2004
16.670
5
38
Gøy du ble inspirert igjen da og Hyggelig du likte bygge tråden min. Takk for hyggelige ord! Har jo selv lært mye her på forumet å mye selvlært etter prøv og feil metoden, så begynner få grei oversikt hva som funker og ikke. Skal selv prøve bli mere aktiv igjen.
Planen er SBA vegg med ca 60cm isolasjon på bakvegg. Heller mot 32stk 10" for smekk, og vil få nok headroom til dypet da tror jeg også. Liker detaljer i bassen og ikke bare dyp romling. Er vel et par måneder før oppbygging og ny tråd.😊
Kult!
Bass som spiller musikk og ikke bare lager lyd er et must. :)

• Like