Christian bygger ny større kino

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
410
156
43
Da er boden ferdig minus en eikelist på en terskel og elektriker som ikke kommer i hus før kinoen er klar. Da er det bare flytting av alt mulig fra gamle boden til nye og riving av gamle boden før jeg er igang med oppbygging av nye kinoen. Gleder meg til å sette igang!
20220729_151918.jpg
20220729_151850.jpg

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
410
156
43
Da har jeg fått lagd meg en kalibrerings plass bak "racket". Alltid likt å sitte utenfor kinoen når jeg kalibrerer og ikke målt noen nevneverdig forskjeller på om jeg er inne i rommet eller utenfor. Tenker selv at hvis jeg sitter i et hjørne så kan jeg potensielt ødelegge mere for lyden enn hvis jeg ikke er i rommet under sveip. Vet endel er uenig med meg der, men sånn har jeg valgt det.
20220801_201306.jpg
20220801_201358.jpg
20220801_201252.jpg

Blir veldig viktig å ha orden på kablene så jeg ikke napper ut noe når jeg sitter der inne da, men får ta det som en bonus at jeg må holde det ryddig.😅
Bruker forøvrig en gammel 32" tv jeg hadde til formålet for enkelt å få opp menyer og div

Sist redigert:

balko

Medlem
3 Jun 2004
729
123
43
Vestfold
avforum.no
Er jo vedlig greit å ha det utenfor da, blir litt mer orden da. Kan fort flyte over av kabler og div når man holder på med kalibrering.. Jeg har testet med meg selv inne i rommet, og meg selv utenfor og har ikke merket så mye forskjell, men når du har kontrollsenter utenfor ser jeg absolutt nytten av det.

Må jo være en drøm å ha en helt egen bod for alt av-relatert.

Ser ryddig, pent og gjennomført ut :)

• Like
Reactions: chrisand25

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
410
156
43
Er jo vedlig greit å ha det utenfor da, blir litt mer orden da. Kan fort flyte over av kabler og div når man holder på med kalibrering.. Jeg har testet med meg selv inne i rommet, og meg selv utenfor og har ikke merket så mye forskjell, men når du har kontrollsenter utenfor ser jeg absolutt nytten av det.

Må jo være en drøm å ha en helt egen bod for alt av-relatert.

Ser ryddig, pent og gjennomført ut :)
Vet selv av erfaring at det er fort gjort å lage noen lyder under kalibrering, så man må gjøre ting på nytt. Blir også utrolig slitsomt å sitte inne i rommet med masse sveip under fin tuning. Tar jo ofte veldig mange timer. Satt jo utenfor på forrige kinoen også, men da i gangen. Så litt rart ut med en tv på veggen der😅

Veldig fornøyd med at jeg har kontroll på mesteparten av kjelleren selv om jeg må ha noe fornuftig det nede og. Solgte jo inn større kino med større bod til kona.
Kontroll senter var jo litt artig å kalle det da. Må nesten ha skilt på døra😂

Takk for hyggelig tilbakemelding!😊