Christian bygger ny større kino

16 Mar 2012
944
1.053
93
Da var det meste av kabler på plass. Lyd er det også. Litt justering av nivå og muligens avstand på sub må til siden jeg Byttet minidsp fra ddrc-88 til 2x4hd. Ble relativt ryddig dette, så er fornøyd med hvordan det ble.
20231114_174737.jpg
20231114_174729.jpg
20231114_174745.jpg
20231114_174915.jpg
20231114_175957.jpg
Vesentlig mye bedre plass her nå. Har også fått opp rca kontakter og blindlokk på resten av vegg boksene.

16 Mar 2012
944
1.053
93
Se der ja! Nå ble det ordning i kabelsalaten også :) Ser supert ut!
Ja ble ikke så verst. Ser ikke ut som det er 1 million kabler lenger og spagetti bolognese løsning. Separert strøm og signal gjør sikkert heller ikke noe. Blir jo et lite helvete hvis man skal bytte noe utstyr da😂

16 Mar 2012
944
1.053
93
Hvis noen som leser her er interessert i en 2 seter dreamscreen, så send meg en pm. Legger de på finn iløpet av kvelden tenker jeg. Kjøpt nye av meg i 2020, og lite brukt.
20190817_172957.jpg
20190817_173024.jpg

23 Nov 2007
1.682
49
48
Vettu, dagen i dag har vært en sabla bra dag. Jeg har lest denne tråden fra start til slutt, og denne har gitt meg så gode vibber at det er vanskelig å beskrive.
Fytti rakkern som jeg beundrer evner, energi og pågangsmot på deg, gut!
Og at du går litt mot strømmen å ikke på død og liv velger det aller dyreste som finnes men får smått perverse resultater med komponenter som ikke bare narkodealere har råd til har jeg utrolig stor respekt for.

Det har vært morsomt å se og lese hva slags løsninger du går for, det er jo tydelig at du er en teknisk anlagt dude med god bakgrunn mtp faren din og en tidlig interesse for dette faget samt at du har både bygd før og du setter deg dypt inn i materien før du tar veloverveide valg som du setter ut i liv med perfeksjon som det eneste tenkelige utfall.

Jeg digger utseendet i både rommet og på høyttalere og møbler du har valgt, dette er et virkelig ryddig utført prosjekt.
Jeg hadde gode reclinere før selv også, altså ikke noe slikt som dette, men jeg har nå gått bort fra det og har heller en god sofa, jeg savnet det å krølle seg i "fosterstilling"(det ser nok litt rart ut når en diger gammel gubbe krøller seg under et pledd i hjørnet av en sofa, hehe) under et pledd og at konemor kryper inn i armkroken, så det ble en oppveining jeg gjorde da jeg fikk lov å legge beslag på kjellerstua her til å montere lyd og bilde.

I løpet av dagen har jeg fått masse tips og løsninger som jeg skal skumlese over tråden igjen for å finne tilbake og se hvor mye av det jeg kan nyttegjøre meg av her hos meg selv, og det er akkurat dette jeg elsker med forum fremfor feks facebook-grupper. Et innlegg på facebook blir alltid trykt lenger og lenger nedover siden, og selv om du finner innlegget så er det ikke like ryddig å bla frem i. Det skal sorteres på relevante svar, eldste svar eller alle svar og lignende svar blir gruppert osv osv.. Nei takke meg til diskusjonsforum altså, selv om det kan se ut som de er utdøende ifht andre sosiale medier så håper jeg virkelig at de få forumene jeg frekventerer overlever i all fremtid, for å kunne snuble innom slike tråder gir så mye mer enn å scrolle seg ihjel i noen andre former..

Så igjen, uten å ha hørt eller vært i denne hjemmekinoen in real så må jeg si at dette er virkelig et eventyr av en kino.
Jeg gleder meg til å følge med videre på hva du enn måtte finne på :)

16 Mar 2012
944
1.053
93
Vettu, dagen i dag har vært en sabla bra dag. Jeg har lest denne tråden fra start til slutt, og denne har gitt meg så gode vibber at det er vanskelig å beskrive.
Fytti rakkern som jeg beundrer evner, energi og pågangsmot på deg, gut!
Og at du går litt mot strømmen å ikke på død og liv velger det aller dyreste som finnes men får smått perverse resultater med komponenter som ikke bare narkodealere har råd til har jeg utrolig stor respekt for.

Det har vært morsomt å se og lese hva slags løsninger du går for, det er jo tydelig at du er en teknisk anlagt dude med god bakgrunn mtp faren din og en tidlig interesse for dette faget samt at du har både bygd før og du setter deg dypt inn i materien før du tar veloverveide valg som du setter ut i liv med perfeksjon som det eneste tenkelige utfall.

Jeg digger utseendet i både rommet og på høyttalere og møbler du har valgt, dette er et virkelig ryddig utført prosjekt.
Jeg hadde gode reclinere før selv også, altså ikke noe slikt som dette, men jeg har nå gått bort fra det og har heller en god sofa, jeg savnet det å krølle seg i "fosterstilling"(det ser nok litt rart ut når en diger gammel gubbe krøller seg under et pledd i hjørnet av en sofa, hehe) under et pledd og at konemor kryper inn i armkroken, så det ble en oppveining jeg gjorde da jeg fikk lov å legge beslag på kjellerstua her til å montere lyd og bilde.

I løpet av dagen har jeg fått masse tips og løsninger som jeg skal skumlese over tråden igjen for å finne tilbake og se hvor mye av det jeg kan nyttegjøre meg av her hos meg selv, og det er akkurat dette jeg elsker med forum fremfor feks facebook-grupper. Et innlegg på facebook blir alltid trykt lenger og lenger nedover siden, og selv om du finner innlegget så er det ikke like ryddig å bla frem i. Det skal sorteres på relevante svar, eldste svar eller alle svar og lignende svar blir gruppert osv osv.. Nei takke meg til diskusjonsforum altså, selv om det kan se ut som de er utdøende ifht andre sosiale medier så håper jeg virkelig at de få forumene jeg frekventerer overlever i all fremtid, for å kunne snuble innom slike tråder gir så mye mer enn å scrolle seg ihjel i noen andre former..

Så igjen, uten å ha hørt eller vært i denne hjemmekinoen in real så må jeg si at dette er virkelig et eventyr av en kino.
Jeg gleder meg til å følge med videre på hva du enn måtte finne på :)
Så gøy du liker prosjektet! Takk for en utrolig hyggelig tilbakemelding! At du og andre blir inspirert er jo utrolig moro og høre, og gir jo også motivasjon til å fortsette tråden. Ikke skjedd så mye i det siste, men tror det blir en liten oppdatering til helgen hvis coronaen slipper og varene kommer i hus😅 Har jo også en del småtteri jeg skal starte med etterhvert, men kinoen begynner virkelig å bli ferdig. Ihvertfall til jeg finner på noe mer tull.

Face funker dårlig til byggetråder og løsninger. Er mer for skribenten for løsninger eller få "skryt", så bruker det svært lite selv. Følger relativt godt med på face også da, men som du sier vanskelig å finne tilbake til ting.

Bare sende meg en PM hvis du vil se og oppleve. En av gledene for meg å vise frem og få besøk av folk med samme interesse. 😊

• Like
Reactions: sickpuppy
16 Mar 2012
944
1.053
93
Helg enig med dere begge vedrørende facebok vs et forum. Et forum er 100 ganger bedre ! Om ikke 1000.

Hva er det du har bestilt ? 😃
Bare noen ht elementer som endelig har blitt sendt. Tar tid når det er tomt på lager. Er vel snart to måneder siden jeg bestilte dem, men ikke vært noe stress egentlig siden det funker såpass bra alikevel 🤓

23 Nov 2007
1.682
49
48
Er det de siste elementene til sidehøyttalerne som er på veg?
Du skal ikke se bort fra at jeg kanskje sender deg en pm og spør om å få titte og lytte litt.
Selv om jeg er litt enig i Økerns tanker om at mitt eget vil blekne totalt i forhold, så er det ikke en pissekonkurranse for min del. Jeg kan godt glede meg over og nyte et uendelig fett oppsett selv om jeg selv har et middelmådig ett, men jeg klarer fortsatt å glede meg over det oppsettet som er i kjelleren her pga jeg vet mine rammer for det jeg har.
Men som sagt, jeg kommer nok til å føle litt på det samme som Økern er inne på, bare at jeg kommer til å glemme det ganske fort igjen også og sitte igjen med en god opplevelse, kanskje noen tips og triks og ikke minst kanskje et bekjentskap med et bra menneske mer enn noe annet. I'm all in it for the relations! :D

16 Mar 2012
944
1.053
93
Er det de siste elementene til sidehøyttalerne som er på veg?
Du skal ikke se bort fra at jeg kanskje sender deg en pm og spør om å få titte og lytte litt.
Selv om jeg er litt enig i Økerns tanker om at mitt eget vil blekne totalt i forhold, så er det ikke en pissekonkurranse for min del. Jeg kan godt glede meg over og nyte et uendelig fett oppsett selv om jeg selv har et middelmådig ett, men jeg klarer fortsatt å glede meg over det oppsettet som er i kjelleren her pga jeg vet mine rammer for det jeg har.
Men som sagt, jeg kommer nok til å føle litt på det samme som Økern er inne på, bare at jeg kommer til å glemme det ganske fort igjen også og sitte igjen med en god opplevelse, kanskje noen tips og triks og ikke minst kanskje et bekjentskap med et bra menneske mer enn noe annet. I'm all in it for the relations! :D
Ja er de siste elementene til surround back. Blir spennende!

Bare sende PM. Man kan ikke være redd for å høre hos andre. Er jo bare moro syntes jeg ihvertfall og besøke folk. Lærerikt på godt og vondt er det ofte også. Plutselig får man noen tanker man vil prøve hjemme selv også. Da gjerne med det utstyret man har osv.

Hyggelige folk er Hyggelige folk, enkelt å greit😂

• Like
Reactions: sickpuppy