Dette ser bra ut!
Leca og lyd
Ikke bekymre deg for mye for leca - den er som du sier under bakke så lydutslipp sideveis er et ikkeproblem. Antar Leca er pusset på utsiden over bakken. Har du Leca mot annet innvendig rom så PUSS siden på andre siden (ikke kino siden) - du får da best effekt ihht tidligere diskusjoner jeg har hatt med akustikere. Puss kun på "utside" viser seg bedre enn puss på begge sider så lenge det er utforet vegg... vistnok (kun etter min husk, har ikke slått opp i lektyren).
Fuging mellom blokker har liten (ingen ) effekt når det gjelder lydtransmisjon oppover - blokkene ligger jo i forband (overlapp) med mørtelsjikt mellom - så luftlekkasje i vertikale fuger er også et ikkeproblem (kronglete vei for lyd å komme opp gjennom sikksakk fuger og mørtellag i horisontale fuger.) Fuging (elastisk eller mørtel) mellom blokker hvil kunne hjelpe på lyd gjennom vegg - men du har jo ikke nabo vegg i vegg - og hvor ofte sitter det folk på veranda samtidig som andre folk kjører film på "full guffe"?
Fuging i overgang himling/leka OG utforet vegg/himling derimot - det anbefales på det sterkeste, på begge steder - her kan du få luftlydgjennomgang opp i etageskille. Bruk tid (og fugemasse) her - og la Leca være ubehandlet.
Ventilasjon:
Under terrasse - så her kan du lage en kasse på utsiden uten at estetikken (of WAF) går i feil retning. Dersom det blir et problem kan du sette på en lydfelle (standard Flexit duger) på utsiden av veggen. Du vil få litt luftlyd ut, som muligens vil være hørbart på barnerom ved åpent vindu.
Og en formaning:
Siden dette er yttervegger UNDER bakken -
IKKE dampsperre - bruk
IKKE dampsperre (plastfolie). Det kommer alltid litt fukt inn gjennom yttervegg - uansett hvor bra drenering etc er. Jeg ser av bildene at du har litt kalkutslag (helt normalt) og dette komme av litt (minimal) fukttransport fra ytterside til innside. Setter du dampsplerre så fanger du fukten inne og hele isolasjon/treverk etc vil råtne på rot - og er Leca fra 70'tallet så kan den inneholde noen reststoffer (sulfater tror jeg det var) som gjør at dersom fukten blir høy så går leca i oppløsning. Fukten som kommer utenfra må kunne tørke ut inn i rommet.