Canal Digital HD PVR , ny software

rogo

0
16 Okt 2010
267
0
0
Broseen skrev:
Det blir spennende å se hva CD sier når jeg ringer til uka. Om det blir fjerde mnd gratis eller om jeg hever kjøpet.

Til tirsdag kan jeg også få Telenors nye superbredbånd. Dersom de kan tilby meg samme tv tilbud som via fiber, så ønsker jeg å prøve det. Det skulle være klart iløpet av året..... Men må selvfølgelig høre hvilken pvr de bruker først, for alt jeg vet så kan det være Sagem. Telenor og CD er vel samme company?

TV over fiber / TV / Privat - Telenor
Mulig ikke rett tråd å diskutere dette, men tror du Telenor vil levere TV over kobberkabler?
Vi får se på tirsdag, jeg er også en av de som får superbredbåndet.
Det som berger meg gjennom frustrasjonene er at jeg har Viasat i tillegg. Ikke perfekt de heller, men tilsammen leverer de et ok tilbud.

Gega

0
1 Mar 2008
1.521
0
0
RamGuy skrev:
Wow, her er jeg VELDIG spent på tilbakemeldinger fra deg da vi er i stikk motsatt situasjon og har bestemt at vi kaster Homebase IPTV på dør og nå vurderer om vi skal over på Canal Digital Parabol, Riks-TV eller GET.

Vil selvsagt ha den mest komplette løsningen med best bilde, og ja for oss så henger Homebase seg i hytt og pine, navigering går drit treigt og portalen deres er mildt sagt elendig og ikke nok med det men sendinger henger, hakker og fryser uke inn og uke ut og dette har vi måtte leve med i fire år.

Så kom gjerne med tilbakemeldinger på hvordan ting fungerer for deg og hvordan du syntes det er iforhold til Canal Digital Parabol fordi dette er utrolig interessant og relevant for vår del hvertfall!

Ellers så lurer jeg på hva folk syntes her om bilde og kvalitet på Canal Digital Parabol vs Viasat Parabol opp imot løsninger som Riks-TV og GET? Bor i Nittedal / Hagan om noen lurte på dekningforholdene våre.

Og selv om det nå vell er 2-3år siden vi hadde Canal Digital Parabol sist så ser jeg at de opererer med samme HD-PVR tuner enda? Skulle tro de hadde kommet med noe nytt og bedre siden dengang?

Du bør vente en stund til før du hopper over på Canaldigital, til dem kommer med ny HD-PVR dekoder, vel og merke om du skal ha HD-PVR dekoder, vi har en annen dekoder i huset uten PVR og den har det vel aldri vært noe tull med.

Nå har jeg brukt Homebase en liten stund og det er mye rett i det du beskriver, den hakker og flimrer rett som det er, den stopper til og med opp av og til i noen sekunder.
Pausefunksjonen synes jeg er en tragedie sammenlignet med den dekoderen vi hadde fra til Canal digital.

Jeg har ikke fått noen heng på Homebase dekoderen foreløpig, jeg har fått av den helt nye Motorola VIP-1003 boksen, en knøttliten sak.
Det du sier at dekoderen er treg stemmer nok også, min er riktignok ikke fullt så treg som naboen sin (han har den gamle dekoderen). men fremdeles altfor treg til at jeg liker det.

Kommer tilbake senere med mer info, jeg må nok teste dette ut ganske fort for jeg regner med at jeg kan ombestemme meg innen en viss tid:)

Gega

18 Feb 2005
784
0
0
AndyTapaz skrev:
Men til det med optisk.... Vu+'en har jo HDMI... jeg har bare den ene HDMI-kabelen til TV, samt en HDMI fra TV til receiver... That's it... Funker ikke det for deg?

hehe... ja, du sier noe der ang tuneren :) men jeg gikk over til "ontlig stereo" for flere år siden, så jeg har ikke noen fancy surrerundt receiver med hdmi ;) men D/A med 1 optisk til pcn + 1 coax inngang til sat tuneren. Tenkte å mekke noen extra innganger en gang når jeg får tid...men mulig Kuron har også en coax dig. utgang? den har optisk utg. mener jeg å huske.

Ellers ang CD så ville de så gjerne at jeg skulle betale på forskudd for februar måneden- noe jeg kommer til å gjøre men da er det slutt -hvis flere andre får "gratis/rabatt" så ser jeg ikke noe grunn til å gidder å sponse de for å levere en dårlig produkt faktisk...

Det hele var også helt bak mål da de "prøvde" å fakturere meg for "flere filmer" som ble sett med VOD, når jeg spurte hva endelig pris per filma var så fikk jeg til svar 65-75kr... selv om det står rundt 35-45kr i VOD systemet :) jeg ringte og maste hver uke for å ordne opp i dette og til slutt endte med at jeg akulle bare betale for januar + februar...at boksen ble dårligere etter formatering gjør ikke saken bedre :( apropos, etter dette tullet rundt VOD filmene har jeg koblet tuneren helt av fra ruteren, da har jeg 100% kontrol på at VOD ikke driver og laster av egen vilje, da dette prøvde de også å bortforklare som grunn til "høy regning på VOD"... -man lærer så lenge man lever....

OleM

0
26 Jul 2003
11.823
0
0
Det er tydeligvis store forskjeller ute og går. Sagem HD PVR boksen har vært befengt med mye tull. Men jeg har en som faktisk funker som den skal. Den henger svært sjelden, opptak og serieopptak fungerer smertefritt. Det jeg ergrer meg mest over nå er den elendige spolefunksjonen og det faktum at opptak ikke lenger kan editeres.. Men stort sett fungerer faktisk boksen som den skal.

Jeg har også Viasat PVR. Den har jeg aldri hatt heng med under bruk. Den virker svært stabil. Men ved et par anledninger har den kun vist svart bilde ved oppstart. Da har jeg måtte restarte for å få den i gang. HD PVR fra Viasat har en stor og klumpete fjernkontroll, men ny slankere modell er visst på gang. Spolefunksjonen på denne boksen er veldig god selv om max spolehastighet er 30x. Denne boksen kan heller ikke editere opptak. Og jeg finner det litt snålt at den ikke har en enkel kanalliste en kan bla i. En må bruke epg for å bla i kanaler..
Viasats HD PVR oppererer kun med NRK1HD og TV2HD, og ikke SD variantene. Dette synes jeg er et pluss. Man slipper å bla til kanalplass 15 og 16 for å finne HD-variantene

På rein billedkvalitet vil jeg si Viasats HD PVR er et hakk bedre enn CD HD PVR. Og av den enkle grunn foretrekker jeg denne boksen. Men jeg må ha begge boksene for å få de kanalene jeg er interessert i.

16 Sep 2003
1.959
1
38
rogo skrev:
Mulig ikke rett tråd å diskutere dette, men tror du Telenor vil levere TV over kobberkabler?
Vi får se på tirsdag, jeg er også en av de som får superbredbåndet.
Det som berger meg gjennom frustrasjonene er at jeg har Viasat i tillegg. Ikke perfekt de heller, men tilsammen leverer de et ok tilbud.

Se nederst i linken, de skal levere tv over kobber. Men det kan vel ta tid. Jeg vil også vite hvilken PVR de leverer før jeg vurderer det.

www.agderposten.no ::..

Edit: Var i kontakt med Telenor nå, og tv over kobber blir ikke aktuelt før i andre kvartal. Så man kunne ikke vente noe før April hvertfall. Med andre ord kan man nok like gjerne vente på Tivo fra CD, et produkt jeg faktisk har tro på.

RamGuy

0
19 Jan 2009
523
0
16
ramguy.blogg.no
Gega skrev:
Du bør vente en stund til før du hopper over på Canaldigital, til dem kommer med ny HD-PVR dekoder, vel og merke om du skal ha HD-PVR dekoder, vi har en annen dekoder i huset uten PVR og den har det vel aldri vært noe tull med.

Nå har jeg brukt Homebase en liten stund og det er mye rett i det du beskriver, den hakker og flimrer rett som det er, den stopper til og med opp av og til i noen sekunder.
Pausefunksjonen synes jeg er en tragedie sammenlignet med den dekoderen vi hadde fra til Canal digital.

Jeg har ikke fått noen heng på Homebase dekoderen foreløpig, jeg har fått av den helt nye Motorola VIP-1003 boksen, en knøttliten sak.
Det du sier at dekoderen er treg stemmer nok også, min er riktignok ikke fullt så treg som naboen sin (han har den gamle dekoderen). men fremdeles altfor treg til at jeg liker det.

Kommer tilbake senere med mer info, jeg må nok teste dette ut ganske fort for jeg regner med at jeg kan ombestemme meg innen en viss tid:)

Gega

Vi har også den eldre VIP-1910 dekoderen, Homebase prøver å lure på oss VIP-1003 iform av å fortelle oss at de "vanlige" problemene vi har med trege menyer, heng i bilde osv på magisk vis forsvinner med denne nye, mindre og raskere dekoderen.. Men dette biter vi så absolutt ikke på, og hvis vi har kjøpt 4x VIP-1910 til blodpris og de faktisk ikke klarer å levere varene så syntes vi ærlig talt at vi burde få VIP-1003 gratis! Hvert fall til spottpris, blir helt feil om vi må betale 1399 x 4 bare fordi de 1399kr x 4 vi betale for våre VIP-1910 ikke leverer varene.

Hvor bor? Hvem leverer fiber hos deg?
Homebase har gitt oss et inntrykk av at det er kun vi som bor i Nittedal og har fiber fra Nittedalsnettet som opplever hakking og frysing av TV-bildene og at dette er noe de jobber med og burde bli rettet på en eller annen gang inn i fremtiden.. Men er jo morsomt å vite hvordan ståa og opplevelsen er for folk som bor andre steder som også har Homebase, om det er mye det samme eller om Homebase faktisk klarer å levere en stabil og god IPTV-løsning til alle andre enn oss i Nittedal.

Personlig heller jeg mer imot at Homebase rett og slett har en dårlig IPTV-løsning og at hakking og frysing er et generelt problem som antagelig ikke forsvinner med det første, ergo vi vurderer andre løsninger ala Canal Digital Parabol istedenfor.

Og som du sier så fungerer jo ikke pausefunksjonen, ja vi går så langt som å si at det ikke fungerer.. Når alt skal lagres på serverne til Homebase så blir det en så stor delay og så mye etterslep på alt som har med opptatt, pause og spoling å gjøre at det rett og slett ikke fungerer i praksis, og det at du kun har 3timer med opptak før du må betale månedlige summer til Homebase for å ta opp mer er absurd om du spør meg, og ta opp HD-kanaler kan vi jo heller ikke.

Så det å bruke Homebase til noe annet enn å faktisk se på TV har vi gitt opp for lenge siden, da er spesielt vår VIP-1910 ALT FOR TREIG og kronglete i bruk at det å kunne gjøre noe annet fornuftig enn det å bare se på TV er håpløst, og selv det å navigere mellom kanalene kan jo være ille nok til tider også toppes jo det hele med at sendingene i seg selv ikke klarer å holde seg stabile.

Så hvis du skal sette dette oppimot dine erfaringer med Canal Digital Parabol, hvordan syntes du bilde og lydkvalitet er sett oppimot hverandre? Og syntes du virkelig Sagem tuneren til Canal Digital er verre enn HD-dekoderen til Homebase? Ser for meg at selv om Sagem tuneren er dårlig så vil den fremdeles være en forbedring for oss sammenlignet med VIP-1910 og Homebase som vi har for øyeblikket og da kan vi nok overleve med det inntil det kommer en nye og bedre tuner.

Nå forsvant nettet og TV-en vår fra Homebase sist tirsdag, fikk det tilbake igjen på fredag også falt det inn og ut hvert 5min lørdag og søndag og forsvant igjen idag så nå har vi verken TV eller Internett overhode..

Gega

0
1 Mar 2008
1.521
0
0
RamGuy skrev:
Vi har også den eldre VIP-1910 dekoderen, Homebase prøver å lure på oss VIP-1003 iform av å fortelle oss at de "vanlige" problemene vi har med trege menyer, heng i bilde osv på magisk vis forsvinner med denne nye, mindre og raskere dekoderen.. Men dette biter vi så absolutt ikke på, og hvis vi har kjøpt 4x VIP-1910 til blodpris og de faktisk ikke klarer å levere varene så syntes vi ærlig talt at vi burde få VIP-1003 gratis! Hvert fall til spottpris, blir helt feil om vi må betale 1399 x 4 bare fordi de 1399kr x 4 vi betale for våre VIP-1910 ikke leverer varene.

Hvor bor? Hvem leverer fiber hos deg?
Homebase har gitt oss et inntrykk av at det er kun vi som bor i Nittedal og har fiber fra Nittedalsnettet som opplever hakking og frysing av TV-bildene og at dette er noe de jobber med og burde bli rettet på en eller annen gang inn i fremtiden.. Men er jo morsomt å vite hvordan ståa og opplevelsen er for folk som bor andre steder som også har Homebase, om det er mye det samme eller om Homebase faktisk klarer å levere en stabil og god IPTV-løsning til alle andre enn oss i Nittedal.

Personlig heller jeg mer imot at Homebase rett og slett har en dårlig IPTV-løsning og at hakking og frysing er et generelt problem som antagelig ikke forsvinner med det første, ergo vi vurderer andre løsninger ala Canal Digital Parabol istedenfor.

Og som du sier så fungerer jo ikke pausefunksjonen, ja vi går så langt som å si at det ikke fungerer.. Når alt skal lagres på serverne til Homebase så blir det en så stor delay og så mye etterslep på alt som har med opptatt, pause og spoling å gjøre at det rett og slett ikke fungerer i praksis, og det at du kun har 3timer med opptak før du må betale månedlige summer til Homebase for å ta opp mer er absurd om du spør meg, og ta opp HD-kanaler kan vi jo heller ikke.

Så det å bruke Homebase til noe annet enn å faktisk se på TV har vi gitt opp for lenge siden, da er spesielt vår VIP-1910 ALT FOR TREIG og kronglete i bruk at det å kunne gjøre noe annet fornuftig enn det å bare se på TV er håpløst, og selv det å navigere mellom kanalene kan jo være ille nok til tider også toppes jo det hele med at sendingene i seg selv ikke klarer å holde seg stabile.

Så hvis du skal sette dette oppimot dine erfaringer med Canal Digital Parabol, hvordan syntes du bilde og lydkvalitet er sett oppimot hverandre? Og syntes du virkelig Sagem tuneren til Canal Digital er verre enn HD-dekoderen til Homebase? Ser for meg at selv om Sagem tuneren er dårlig så vil den fremdeles være en forbedring for oss sammenlignet med VIP-1910 og Homebase som vi har for øyeblikket og da kan vi nok overleve med det inntil det kommer en nye og bedre tuner.

Nå forsvant nettet og TV-en vår fra Homebase sist tirsdag, fikk det tilbake igjen på fredag også falt det inn og ut hvert 5min lørdag og søndag og forsvant igjen idag så nå har vi verken TV eller Internett overhode..

Hei.

Jeg bor i Honningsvåg i Finnmark og min fiberleverandør er Infranord.
Jeg tror neppe at feilen ligger hos Infranord.
Dekoderen får vi gratis hos Infranord med kabler og greier:)
Infranord har har en kjempeservice må jeg si men dem leverer jo bare fiberen til meg.

Pause/opptaksmulighetene mine har falt drastisk med Homebase som leverandør, pause/opptak er en tragedie med Homebase sin dekoder.
At jeg ikke kan bruke pause/opptak mens man er på HD kanaler er jo rett og slett for dumt.
med det samme jeg fikk den i hus så mente jeg at det var deilig med en så liten og støysvak dekoder, men det hadde sin pris.

Vet ikke hvor du har det i fra at det bare er 3 timer opptak, vi har 30 timer opptak tilgjengelig i vårt abb.

Når det gjelder bildekvaliteten så mener jeg bestemt at jeg hadde klarere bilde med Canal digital. Og når det gjelder dekoderen om man skal sammenligne dem så mener jeg at selv med Sagem sine skavanker så er den et hav over Motorola dekoderen, Motorola dekoderen er direkte simpel og treg.

Vurderer muligens å revurdere Homebase som leverandør, om det blir det så går jeg tilbake til CD:)

Mvh

Gega

oyvine

0
15 Mai 2008
150
0
0
matador skrev:
Tenkte å mekke noen extra innganger en gang når jeg får tid...men mulig Kuron har også en coax dig. utgang? den har optisk utg. mener jeg å huske.

Hei, på min kuro har de vært så kjipe at de ikke videresender digital lyd fra hdmi ut på digital ut. Jeg rota rundt et par dager i menyene for å få det til før jeg til slutt slo opp i manualen. Der står det svart på hvitt at det ikke går. Jeg har denne:
PDP-SX5080D (Archived) - Pioneer Europe

mvh,
Øyvin

18 Feb 2005
784
0
0
oyvine skrev:
Hei, på min kuro har de vært så kjipe at de ikke videresender digital lyd fra hdmi ut på digital ut. Jeg rota rundt et par dager i menyene for å få det til før jeg til slutt slo opp i manualen. Der står det svart på hvitt at det ikke går. Jeg har denne:
PDP-SX5080D (Archived) - Pioneer Europe

mvh,
Øyvin

okei øyvin, egentlig har jeg har aldri brukt den utgangen;) foretrekker å bruke "dedikert" optisk/coax til rent PCM signal, men hdmi rett inn til tvn -utenom "receiveren" -om jeg skulle hatt.... men fikk sett at Kuro bare har optisk utgang, menigen var å bruke en coax siden Vuo+ twin bare har optisk utgang i motsetning til CDs pvr som har coax spdif :) siden min D/A bare har en optisk (til pcn) og en coax inngang (CD hdpvr)

10 Jan 2004
3.301
0
36
Hva er minimum signalstyrke man må/burde ha på boksen med ny software?

Har 62 og 65 her..begge står som høy, men sliter med f.eks Discovery HD kanalen.
Discovery HD fungerer på den vanlig HD-tuneren, på samme parabol, men annen inngang på hodet.

16 Sep 2003
1.959
1
38
Min ligger på rundt 65%. Når dekoderen fungerer så er det ikke noe problem med mottak av signaler. Det skal også regne eller snø kraftig før signalet gir seg.

Ringte CD i dag og fikk nok et avslag på faktura. Han ville sende en komplett ny boks med fjernkontroll og alt. Selv om jeg fikk ny tuner og strømforsyning i November.

CD hadde også fakturert meg for VOD. Den slettet han tvert. Men han kunne opplyse om at den ble fakturert fra og med nyttår.

Den hyggelige svensken kunne også være helt enig i at Sagem PVR er et problem for CD, eller monsterproblem som han selv sa.

I det siste har boksen min begynt å slette serieopptak daglig....

Dock

0
13 Jan 2010
45
0
0
Nå er det slutt for altid.

NÅ gidder jeg ikke mer, var det så at det var en facebook gruppe mot CD eller noe slikt?

Orker ikke engang og begynne på forklaring.

D

16 Sep 2003
1.959
1
38
Wind skrev:
Fatt mot, krev ny boks. Og det kommer nye bokser både med og uten TIVO.

http://avforum.no/forum/satellitt/109200-ny-adb-5720sx-hybrid-hd-pvr-boks-canal-digital.html

Ny info på chat`n angående det. I dag sa de Tivo i 2012, ikke høsten 2011 som før.
Jeg tror de surrer og at ADB kommer høsten 2011, Tivo 2012.

Hvis jeg holder ut, så hever jeg kjøpet og prøver ADB. Evt Telenor via vdsl linje. Først må jeg prøve ny Sagem, kommer sannsynligvis i morra.

I dag klarte jeg ikke få den på pga et pågående opptak. Prøvde alt, av med strøm, av\på mangfoldige ganger, trykke trykke trykke. Måtte bare gi opp og vente til opptaket var ferdig.

16 Sep 2003
1.959
1
38
Dock skrev:
Ikke aktuelt, CD er ikke et firma det er mafia, det er ikke NOE som minner om normal norsk handelskultur. Ingen andre i noen bransjer som driver med tjenester eller produkter kan drive på sånn, dette må da gå opp for folk snart?

D

Uenig. Såkalt normal norsk handelskultur er på vei bort, det er ikke bare CD som driver på sånn.

Det var det jeg prøvde å forklare tidligere i tråden, folk prøver seg. Og jammen tok de seg betalt for VOD bruket mitt også. Det fikk de fort slettet da jeg ringte.

Det er nok bare på bygda at man nærmest garantert møter en god handelskultur.

Wind

0
7 Aug 2005
1.349
0
0
Broseen skrev:
Ny info på chat`n angående det. I dag sa de Tivo i 2012, ikke høsten 2011 som før.

Hvis jeg holder ut, så hever jeg kjøpet og prøver ADB. Evt Telenor via vdsl linje. Først må jeg prøve ny Sagem, kommer sannsynligvis i morra.

I dag klarte jeg ikke få den på pga et pågående opptak. Prøvde alt, av med strøm, av\på mangfoldige ganger, trykke trykke trykke. Måtte bare gi opp og vente til opptaket var ferdig.

ADB kommer nok først ja, CD har ikke valgt leverandør av TIVO boksene ennå. Det viktigste er å få ADB boksene ut først, og det kjapt!

rogo

0
16 Okt 2010
267
0
0
Broseen skrev:

De kan jo komme med hva de vil i fremtiden, men hvis de ikke hever seg noen hakk når det gjelder kundebehandling så blir det Tv via Telenors vdsl, i tillegg til Viasat parabol som jeg har i dag.

27 Jul 2003
16.250
0
36
53
Hjemmekino var på en pressekonferanse med Canal Digital i dag og da fikk vi bekreftet at Tivo kommer i 2012 og ADB kommer nå i år. De jobber mye med å forbedre innhold og lignende. Vi nevnte også Sagemboksen og sa i ganske klare ordelag at en innbytteordning fra Sagem til denne er påkrevet, etter alle problemene det har vært med den boksen.

Dock

0
13 Jan 2010
45
0
0
Broseen skrev:
Uenig. Såkalt normal norsk handelskultur er på vei bort, det er ikke bare CD som driver på sånn.

Det var det jeg prøvde å forklare tidligere i tråden, folk prøver seg. Og jammen tok de seg betalt for VOD bruket mitt også. Det fikk de fort slettet da jeg ringte.

Det er nok bare på bygda at man nærmest garantert møter en god handelskultur.

Nevn en bransje der man kan selge et produkt som ikke virker og holde det gående så lenge med å bullshitte kundene gang på gang på gang.....

I diverse andre land hadde ledelsen i CD satt i rullestol med knuste kneskåler for leeenge siden.

D