Canal Digital HD PVR , ny software

rogo

Medlem
16 Okt 2010
267
0
0
RamGuy skrev:
Virker som denne PVR dekoderen bare blir verre jo lengre jeg har den, starter jo ganske bra syntes nå jeg..

Men nå er det nesten oftere at jeg må nappe ut og inn strømmen enn den faktisk klarer å starte seg opp på riktig måte selv. Den henger ofte i standby modus hvor jeg rett og slett bare har svart skjerm etter jeg forsøker å starte den opp, da fryser den seg bare uten bilde men den reagerer ikke på fjernkontrollen og eneste måten å få den igang igjen er å ta strømmen.
Min erfaring er at man må formatere harddisk annenhver måned. Da har man tilnærmet ok boks til enhver tid.

Rolle

Medlem
22 Sep 2004
3.830
0
36
Fra svenske minhembio.com :mrgreen:

Vem kör in den direkt när den kommer inatt då å testar om den förstör hela boxen? :???:

Det bör vara en person som:

1. Har lång garanti kvar.

2. Snart ska ut på en längre resa och inte behöver sin box.

3. Är oinsatt i den tidigare historiken kring denna box.

falconno

Medlem
12 Jul 2009
12
0
0
Oppdaget nye problemer problemer ikveld utover de jeg har nevnt tidligere. Husker snart ikke alle da det er noe hele tiden...men jeg får skrive men jeg husker.

Jeg programmerte ikveld 2 opptak, første fra 20.00 - 21.00(Jakten på TV2) og neste kl 21.30-22.30(Saltøn på NRK1) for å se disse senere mens vi så 71 gr Nord på TVNorge direkte fra 20.30 til 22.00. I en reklamepause ca 20.55 på TVnorge slo jeg over på TV2. Da var programmet der ferdig så jeg stoppet opptaket.

Da 71gr Nord var ferdig ca 21.55 oppdaget jeg at den drittboksen selvfølgelig ikke hadde startet opptaket på NRK1. Likevel sto *Enkeltopptak* i uthevet hvitt på NRK1. Vi prøvde også tidligere å 'pause' programmet vi så på men ingen reaksjon fra tuneren.

Dette er i beste fall en svært dårlig tuner men overhodet ingen PVR, jeg fatter ikke at det går an å sende ut slik programvareoppdatering, helt ubrukelig. Vi blir mer og mer frustrert over denne, og nærmere og nærmere bytte av leverandør.

Per

Terka

Medlem
28 Des 2007
491
0
0
linha skrev:
Har hatt samme problemet siden før helga, men fant dette tipset tidligere i lenka:

Inget ljud och det står Mute i displayen
Boxen har minimerat ljudet och man måste använda fjärrkontrollens volymknapp för att öka ljudet.

Det funka for meg. Lykke til!

Hadde samme problemet en stund jeg også, i tillegg til at den hang seg opp og måtte rebootes fysisk. Dette har nå for en kort stund siden "automagisk" blitt borte og boksen fungerer smertefritt.

sickpuppy

Medlem
23 Nov 2007
1.616
11
38
Biring skrev:
Hei, har i det siste opplevd at TVN HD og TV2 HD har rett og slett forsvunnet fra sine respektive kanalplasser i favorittlista. Må gå inn i meny og hente de tilbake...:( Flere som opplever det samme?

Ja, vært sånn her også. Men har ikke dette med at vi måtte søke opp kanallisten på nytt da? jeg fikk sms om det for litt siden vertfall, og da regner jeg med det var av en grunn. Og kanskje grunnen var at enkelte stasjoner byttet frekvens, men en stund kjørte på to frekvenser slik at vi opplevde at den gamle datt ut nå?
Det er vertfall det jeg har tenkt når de har falt ut her..

Broseen

Medlem
16 Sep 2003
1.956
0
36
Da er produktet defekt. Min henger seg også ofte, spesielt når jeg ser på et opptak så kutter den midt i, blir svart. Tar strømmen, starter opp igjen, spoler frem og ser videre.

torerik

Medlem
16 Mar 2003
49
0
6
Er det meningen at dekoderen skal støye når den er avslått? Høres ut som om enten harddisken eller vifta går..

ein

Medlem
5 Nov 2007
354
0
0
Jeg fikk striper på skjermen når jeg skulle se et opptak. boksen låste seg og jeg måtte bryte strømmen for å få den igang igjen. Tok kontakt med Canal Digital. De hadde ingen løsning på dette problemet og viste ikke om det ville komme i den nye oppdateringen som skulle komme denne uka. Men de visste ikke nå når den kom. Har også problemer med mosaikk på opptak. Dette viste de heller ikke om det kom en løsning på.

Når de ikke viste om det kom en løsning på disse problemene, ba jeg dem å sende meg en ny boks med software versjon 2.3.8 (den som kom i sommer), men det kunne de ikke gjøre da alle boksene de hadde var kun med den nye.

Så da var det ingen hjelp å få hos canal digital dennegang heller.

Muaz

Medlem
24 Okt 2010
51
0
0
hjelp!!:(

Jeg er nå på min 3. tuner fra canal digital,men det er den samme feilen på denne også,etter oppgradering av siste soft så får jeg kun en 7-8 kanaler,resten står det "Problemer med signalmottaket"???
Låner jeg naboens gammle tuner har jeg signal og bilde på alle kanaler,så feilen ligger garantert i tuneren...

Noen gode råd??

Bobben1

Medlem
24 Sep 2006
8.122
0
36
Lunner/Hadeland
sickpuppy skrev:
Ja, vært sånn her også. Men har ikke dette med at vi måtte søke opp kanallisten på nytt da? jeg fikk sms om det for litt siden vertfall, og da regner jeg med det var av en grunn. Og kanskje grunnen var at enkelte stasjoner byttet frekvens, men en stund kjørte på to frekvenser slik at vi opplevde at den gamle datt ut nå?
Det er vertfall det jeg har tenkt når de har falt ut her..

Det stemmer bra. Det er egentlig ingen bug men en følge av at kanaler bytter frekvens. Når frekvens byttes så faller de ut av favoritt lista siden kanalene adresseres med en ts_id som er unik pr. frekvens. Hovedlista oppdateres automatisk i hovedlista etter standby/online med fjernkontroll.

Denne uka har en god del HD kanaler frevens.
http://avforum.no/forum/satellitt/109273-hd-kanal-flyttinger-1-west-januar-2011-a.html
1° West news log - TelenorSBC
1° West info board - TelenorSBC

OleM

Medlem
26 Jul 2003
11.823
0
0
Jeg har faktisk aldri formatert HDD på min HD PVR. Og som jeg har skrevet mange ganger før, fungerer den ganske bra. Men jeg også opplever at den henger seg innimellom ved avspilling av opptak. Dette er ikke ofte, kanskje én gang pr mnd?
Slik har det ikke vært hos meg før. Dette er nok noe som har kommet med en oppgradering.

Samtidig har jeg også merket at jeg har litt dårligere signalstyrke enn tidligere. Nå ligger begge tunerne i området 62-64. Tidligere har de ligget i området 68-70. Det er nok det forferdelige vindværet vi hadde for en stund siden som har forskjøvet antenna litt. Jeg vet ærlig talt ikke om dette betyr særlig mye. Men mye tyder på at gode signaler er et must for at denne tuneren skal fungere noenlunde problemfritt. det virker i alle fall være gjennomgangsmelodien der det er problemer; Det hjelper ofte å fintune antenna. Jeg skal i allefall ta en runde med min en av de nærmeste dagene.

gundog

Medlem
24 Jul 2008
329
0
16
Som det diskuteres i en annen tråd går harddisken en stund etter at du slår den av. Trolig en eller annen ryddejobb kan ta rundt 5 minutter.

Utover det skal det ikke være noe støy - med mindre den gjør et opptak da.

Razortec

Medlem
24 Mar 2007
4.591
0
36
Video on demand, går dette via internett?
Nettverkspluggen bak har vel aldri virket på disse?

1DrE

Medlem
24 Mai 2006
897
0
0
35
Dama hadde satt på et opptak i går kveld, og da jeg skrudde på boksen mens dette pågikk fikk jeg grå/svart skjerm og "REC" i displayet. Kunne tydeligvis navigere meg rundt, siden det sto "MENU" og "MYTV" ved trykk på disse, men uten at det kom verken bilde eller lyd. Skrudde av og på 3-4 ganger, og så var bilde og lyd tilbake igjen.

Må også skru på boksen 2 ganger hver gang jeg skal se på TV, da den skrur seg av igjen av seg selv etter den første gangen.

Venter i sitrende spenning på hva Canal Digital tryller fram av oppdatering denne uka.

Dennis

Medlem
14 Nov 2005
2.818
0
36
Muaz skrev:
Jeg er nå på min 3. tuner fra canal digital,men det er den samme feilen på denne også,etter oppgradering av siste soft så får jeg kun en 7-8 kanaler,resten står det "Problemer med signalmottaket"???
Låner jeg naboens gammle tuner har jeg signal og bilde på alle kanaler,så feilen ligger garantert i tuneren...

Noen gode råd??
Rams opp kanalene du får så kanskje vi kan komme med konkrete tips.
Vanlige råd er å fjerne diseqc eller andre switcher hvis dette brukes.
Åssen LNB bruker du?

sickpuppy

Medlem
23 Nov 2007
1.616
11
38
Jeg skjønte ikke helt de listene der jeg.. hvor mange kanaler og hvilke er det som flyttes? Jeg merker vel at de faller ut etter hvert, men greit å bare få de på plass med en gang.. :)

tommy_sn

Medlem
10 Jan 2004
3.301
0
36
Hvilke kanal(er) bruker du når du justerer inn parabolen utifra signalmåleren på tuneren?

tommy_sn

Medlem
10 Jan 2004
3.301
0
36
Min å bruker litt tid på å slå seg av, men det gjorde den ikke de første 6-7 månedene..det er noe den har begynt med i det siste. Før tok det max 30 sekunder..Harddisken er til og med tom for opptak..