Canal Digital HD PVR , ny software

Jantry

Medlem
10 Des 2008
9
0
0
Hei.
Kjøpte CD HD PVR i Desember. Fjernkontrollen virket av og til. Lyden mutet med jevne mellomrom. Den skrudde seg av helt på egen hånd. Den gikk i heng.
Ringte kundeservice seks ganger, og fikk ulike forklaringer hver gang. Den tåler f. eks. ikke å stå i nærheten av en plasmatv. MEN det endte med at jeg fikk sendt en ny, og returnerte den første. Kostnadsfritt selvfølgelig. Tror de har hatt så mye trøbbel med den at de har fått et godt system på returvare. Etter at jeg koplet opp den nye har det ikke vært noen problemer. Men venter i spenning på softwareoppgradering.

Rolle

Medlem
22 Sep 2004
3.830
0
36
Biring skrev:
Hei, er det noen som hvet hvordan en unngår å gjøre opptak også av reprisen, på et program v/serieopptak?:confused:
Serieopptak tar ikke opp reprisen, så det trenger du ikke bekymre deg over :-D

Razortec

Medlem
24 Mar 2007
4.591
0
36
@ billy

Rart at dette problemet er tatt opp på DinSide.no, TV2 Hjelper deg og samtlige forum som har med satelitt TV og Canal digital å gjøre da.
Jeg er enig med deg i at det ofte er en liten gruppe som får det til å høres ut som alle har problemer, men i dette tilfellet er jeg redd du tar feil....

jfinneru

Medlem
27 Jul 2003
16.250
0
36
52
Kunne vært spennende å få til en liste over ting man ønsker seg på en ny dekoder.

Bildekvalitet er pri en. Den bør ha en oppegående bildeprosessor og den bør faktisk også skalere opp til 1080p.
Mulighet for å kjøre native oppløsning for de som ønsker det.
Mulighet til å lese av innsignalet- format bitrate etc
støtte for alt som trengs av lydformater
stor men stillegående harddisk ( ryktet sier 1Tb på denne modellen)
rask oppstart
stabil software
brukervennlig
DLNA
mulighet for å se opptak på andre TV-er i hjemmet via DLNA
programmere opptak via mobil/internett

oilar

Medlem
2 Mar 2005
821
2
18
Grrr.... MARS!
Interna tester av ny mjukvara
Våra tekniker har nu fått tillgång till en ny mjukvara för HDPVR-boxen som de testar med högsta prioritet och vi har också fått mandat att sätta in ytterligare testresurser. Enligt vår tillverkare och våra ägare i Norge kommer förhoppningsvis denna uppdatering lösa flera kända buggar och vi informerar er om vad som kommer att testas inom kort. Beroende på hur testerna går fattar vi beslut om att lansera brett och hoppas kunna ge er besked i mitten av mars.

happymeal

Medlem
17 Okt 2006
384
0
0
Det skal la seg gjøre å se på en tredje kanal selv om det bare er to tunere i boksen. Miraclebox håndterer det, men jeg ikke kan velge blant alle kanaler når jeg skal se på en tredje kanal.......tror jeg kan velge blant de kanaler som er tilgjengelig på den frekvensen begge tunerene fra før tar opp på......

Sikkert noen her som kan forklare det bedre......

EltaR

Medlem
27 Jun 2008
57
0
0
Fikk dette svaret fra CD i går kveld:

"Takk for din henvendelse.

SW oppdateringen til HD PVR er planlagt på luften i løpet av mars.
Den er i hovedsak klar, men det foregår nå kvalitetsikring av den. Den er også rettet mot promlematikkområdene du nevner."

Problematikkområdene jeg nevnte var dårlig EPG og manglende kringlyd via hdmi. Kanskje det betyr at de faktisk er i ferd med å ferdigstille oppgraderingen. Det er i allefall første gangen jeg har fått en skikkelig tidsangivese - i løpet av Mars. Tidligere har det vært snart, snarest, rett rundt hjørne eller tilsvarende.

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.996
0
0
Ventet med å oppdatere til andre rapporterte sine erfaringer, og siden de tydeligvis er indikativt gode så oppgraderte jeg boksen i kveld. Positivt overrasket over forbedringen i hastighet (kanalskifte, bl. a.).

stølen

Medlem
6 Sep 2003
2.398
0
0
tandberg skrev:
- Mente ikke å si at Linux OS er gått ut på dato.
Har selv mottaker med PP 2.0... ;-)

(Min første Linux mottaker var faktisk Nokia 9902S pvr, tenk en linux boks som var godkjent av både Viasat og Canal Digital, og siden oppgradert til NDS kodesystem og faktisk fungerte bra, hvis en ser bort fra appl. Open-TV).

- Mente heller ikke VU+ menigheten, men Enigma2 menigheten.

- Open Source + CD = Glemm det!

- TIVO, Kommer ann på hvem som leverer innhold tjenesten...
her kan du se hva technisat mener... YouTube - TechniSatDigital sin kanal
Men hardware og software må følge TIVO sin spec.

- Har selv prøvd VT1 fra vantage, flott bildekvalitet, men langt fra ferdig. Den har forøvrig samme prosessor som Technisat TechniStar S1. ;-)

Vi må gi CD litt slark bare... men jeg er forundret hvorfor CD var så raske med å lansere denne software som ikke var release klar enda... Noen andre som presser på kanskje??? (undrer...:confused: )
Nå har vi og dette forumet bannet og svertet på denne boxen siden oppgraderingen og med rette.Men-jeg har brukt boxen hver dag og har fått med meg programmene jeg har bedt om.Jeg har også måttet starte boxen to ganger nesten hver gang men når dette funker så har jeg slått meg til ro med at CD jobber med saken.Nå er det også sånn at jeg har mange forskjellige tunere og har hatt mange tunere og de har alle noe til felles,de er ikke alltid stabile og iorden.Jeg leser en hel del på forskjellige fora og uansett hvilken tuner du har så er det alltid noe.Jeg skal innrømme at Sky HD boxen har jeg pr .dato aldri hatt noe tull med de 3 siste årene.Imponerende.Jeg er sikker på at CD fixer dette og at vi må gi de den slarken de trenger.Husk det kan bare bli bedre fra dagens situasjon og at det er vi som eventuelt får magesår og ikke CD.
Stølen

Bobben1

Medlem
24 Sep 2006
8.122
0
36
Lunner/Hadeland
jfinneru skrev:
Kunne vært spennende å få til en liste over ting man ønsker seg på en ny dekoder.

Bildekvalitet er pri en. Den bør ha en oppegående bildeprosessor og den bør faktisk også skalere opp til 1080p.
rask oppstart
stabil software
brukervennlig
DLNA

Canal Digitals HD106S oppskalerer til 1080p 50Hz som er det perfekte formatet om man først skal oppskalere. Vil tippe at nye mottagere heretter vil kunne oppskalere til 1080p 50Hz .

Native oppløsning er egentlig ikke nok. Det bør kunne settes "output format " for alle mulige "input formater". Dvs. 576i,720p og 1080i.
Med min Pioneer 507 ønsker jeg at SD oppskaleres til 1080i og at 720p og 1080i er transparent siden jeg syns det gir best resultat.

Fordelen med oppskalering er selvfølgelig at TV'n ikke vil fjerne bildet flere sekunder hver gang man zapper mellom kanaler med forskjellige "input formater". Man blir rimelig raskt lei av sort skjerm i 3 sekunder hver gang man zapper mellom SD, 720p og 1080i :mrgreen:

Wind

Medlem
7 Aug 2005
1.349
0
0
Hold ut noen måneder til, så kommer det en ny HD PVR hverdag med ADB. :)

I mellomtiden, et par oppdateringer på Sagem forhåpentligvis. Før vi kan kan gravlegge Sagem for godt. Og heller glede oss over Norges beste HD kanalutvalg fra Canal Digital.

apekatt

Medlem
28 Sep 2007
464
0
0
EltaR skrev:
Fikk dette svaret fra CD i går kveld:

"Takk for din henvendelse.

SW oppdateringen til HD PVR er planlagt på luften i løpet av mars.
Den er i hovedsak klar, men det foregår nå kvalitetsikring av den. Den er også rettet mot promlematikkområdene du nevner."

Problematikkområdene jeg nevnte var dårlig EPG og manglende kringlyd via hdmi. Kanskje det betyr at de faktisk er i ferd med å ferdigstille oppgraderingen. Det er i allefall første gangen jeg har fått en skikkelig tidsangivese - i løpet av Mars. Tidligere har det vært snart, snarest, rett rundt hjørne eller tilsvarende.
njaaaa.. tidligere har det jo vært "innen" en måned eller "til jul" etc. MEN såvidt jeg har skjønt så er det Sagem som skriver softwaren så CD burde jo pushet mye mer på, er jo de som får all pesen mot kundene. Ellers håper jeg virkelig de fixer fjernkontroll-problemet. Uten noe å trykke på er boxen ubrukelig...

Akita

Medlem
15 Mai 2007
163
0
0
1DrE skrev:
Du har 2 stk LNB ikke sant?

Har LNB (Quad) som fulgte med pakka 2 kabler til PVR og en til ekstra HD tunder. Ringte CD og de har fått inn ett nytt parti med tunerer som ikke skal ha de problemene lenger. De sender meg en ny men kan ikke tror at det vil endre seg side SW er jo samma uansett...

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.273
24
38
Zeek skrev:
Jeg har nå oppdatert min og alt gikk helt smertefritt :) Ser bra ut så langt.

Samme her...har alltid hatt DDT kanalene på HDPVR min. og nå kan jeg få inn den lokale kanalen:TV FOLLO, men uten lyd...men det merksnodigste er at
de tre gratis NRK kanalene når har: DTS encoding ??????
Har innstallert på nytt osv, men de har DTS encoding....
noen andre i Oslo området som har det? På RiksTV bokser eller denne her??

buzzlight

Medlem
21 Apr 2006
3.208
0
36
45
sunriise skrev:
Hei!

Trykk menu==>innstillinger==>grønn knapp(Oppdater software!)

sunriise

Når jeg trykker på meny, så kommer jo setup,radio,preferences osv opp.Hva skal jeg nøyaktig inn på?
Har gått inn på alt fra video/lyd innstillinger osv og trykket på grønn knapp, men ingenting skjer.

tandberg

Medlem
13 Okt 2003
1.638
0
36
minhjemmekino.no
jfinneru skrev:

rask oppstart
stabil software
brukervennlig
DLNA

+1!
(Slenger mange mynter i samme ønskebrønn! :)

oilar

Medlem
2 Mar 2005
821
2
18
Wind skrev:
Hold ut noen måneder til, så kommer det en ny HD PVR hverdag med ADB. :)

I mellomtiden, et par oppdateringer på Sagem forhåpentligvis. Før vi kan kan gravlegge Sagem for godt. Og heller glede oss over Norges beste HD kanalutvalg fra Canal Digital.

Jeg driver jo med utvikling av programvare selv så jeg skjønner jo at det tar litt tid å rette feil, men dette begynner jo å bli latterlig. Det går jo månedsvis uten at det virker som CD makter å få dette riktig. I tillegg virker det også som man heller enn å rette feil holder på med å utvikle og teste ny funksjonalitet (kopibeskyttelse). Helt feil prioritering! Den eneste gode løsningen på dette for oss kunder er om CD snarest går ut og sier:
  • HD-PVR boksen er en gedigen feiltakelse. Vi greier ikke å få den til å fungere som den skal. Beklager det!
  • Alle HD-PVR kunder som ønsker det får kostnadsfritt bytte til ADB boksen så fort den er klar for levering.
  • Som en kompensasjon for flere måneder med problemer med HD-PVR reduserer vi for perioden dette gjelder abonnementet med 50% for disse kundene
  • Som en midlertidig løsning gjøres den gamle programvaren tilgjengelig for nedlasting slik at man kan velge denne om man ønsker det