Canal digital HD-PVR for Kabel tv

freddyper

Medlem
23 Feb 2003
436
0
0
men kan dere huske hva dere gjorde rett før problemet oppstod ?
Jeg slettet kun en film som jeg hadde tatt opp, etter jeg hadde gjort det så virket ikke opptaksfunksjonen lenger. :-?

Det som irriterer meg nå er at jeg har en pvr som ikke kan brukes som pvr, vurderer sterkt å benytte meg av angre fristen.

Har prøvd å finne info om denne dekoderen hos www.sagem.com uten hell.

hvilken firmware har dere som har fått denne pvr'en, jeg har V1.0.2.a ?

Arendal

Medlem
14 Feb 2003
10.513
0
36
Som jeg har skrevet tidligere er det ikke noe stort problem å sette boksen til å gi it 1080i hvis man har 1080 TV.

Boksen skalerer glimrende den, det er deinterlacing den suger på.

bo1e

Medlem
21 Jan 2007
432
0
0
Jeg tok visst feil. Det kom faktisk en oppdatering. Innholdet i oppdateringen er minimalt for å si det mildt, men de gjorde faktisk noe. Imponerende. Det de har oppdatert ser jo ut som et par timers arbeid max. Pittesmå fixer som ikke gjør noe som helst med de store problemene.

De har tatt vekk et bilde i oppstarten? 3 minutters arbeid, og who cares?
De har fjernet radiokanaloversikt-funksjonen, istedenfor å fixe buggen som gjorde at boksen rebootet? Veldig bra. Kan ikke ha tatt 3 minutter engang.
De har oversatt en uinteressant menytekst til norsk? spennende. Nok en 3 minutters jobb.

2 bugger har de klart å fixe? dd-lyd via hdmi og signal på begge scart-kontaktene? Ting som burde vært i orden før de begynte å selge boksene. Og så påstår de bedre stabilitet, når boksen står på over tid. Tar den med en klype salt. Og det er uansett ikke så spennende. De problemene de ikke har gjort noe med burde hatt høyere prioritet. Når kommer neste oppdatering?

borchgrevink

Medlem
24 Jul 2007
1.036
1
36
Immortell skrev:
Jeg får ofte samme feil. Du har rett med at det kun kan løses med et "manuelt" opptak på opptak nummer to. Den feiler ofte om du tar to samtidige opptak.
Denne feilen oppstod etter siste softwareoppdatering såvidt jeg kan huske. Jeg har meldt feilen til CD

Fått noe svar fra CD?

En annen "feil" er at hvis jeg tar opp to prg etter hverandre på samme kanal, havner de en én "fil" i opptaksmenyen.

Rolle

Medlem
22 Sep 2004
3.830
0
36
classic46 skrev:
Ikke sånn som i Viasat sin HDPVR....men man kan jo legge inn repeat på alle opptak man vil.må bare passe på å slå av repeat når "serien" er slutt..sånn har det jo vært lenge....ville tro at det også er på kabel varianten...av CD sin HDPVR....

mvh
Jo da, man kan legge inn opptak som ukentlig, daglig osv.

Det funker jo helt til sendetiden forandres, og det skjer jo ganske ofte, så er man like langt :cry:

temmor

Medlem
28 Okt 2008
33
0
0
oolsen skrev:
Har bestilt hjemme kino (Samsung) Men er blitt litt forvirret angående lydkabelen.
Optisk inngang på "Kinoen" men ikke lik utgang på hd-pvr boksen

Er litt "Grønn" på kabler, men er det noe som kan kjøpes på Elkjøp, Expert, Biltema, ClaesOlson, og tilsvarende butikker?
Og hva skal jeg si i butikken at jeg skal ha?

Har en vanlig optisk kabel fra Biltema liggende, men den passer jo ikke på pvr boksen
Haster litt, og hva kan jeg bruke som et alternativ?

Kontakter på hjemmekinoen:
1 x HDMI-utgang ( 19-pin HDMI type A ) - bak
1 x lydinngang ( RCA phono x 2 ) - bak
1 x USB ( 4 pin USB Type A ) - side
1 x SPDIF-inngang ( TOSLINK ) - bak
1 x komponentvideoutgang ( RCA phono x 3 ) - bak
1 x kompositt videoutgang ( RCA phono ) - bak
1 x hodetelefoner ( minijack stereo 3.5 mm ) - side
1 x lydinngang ( minijack stereo 3.5 mm ) - side

Samsung HT-X620 hjemmekino:

Komplett.no - Samsung HT-X620 hjemmekino

Så vidt eg hugsar må du bruke ein S/PDIF for å få digital lyd frå PVR-en til forsterkar.....

9ppel

Medlem
4 Okt 2005
393
0
0
baiaz skrev:
Jeg har fått ny boks - og den funker men suser veldig...

har sendt mail om dette nå!

Det kan da ikke være sånn!!!!!

Jeg har hatt 4 bokser nå, alle med "suselyd", så det er nok en viss fare for at "det skal være sånn" :-?

Jeg skal fortsette å bytte, i håpe om at det finnes bokser uten støy der ute. Det virker som om du har byttet fra en uten støy til en med støy da, så det skulle jo tyde på at de faktisk finnes uten støy også :)

Aabø

Medlem
2 Aug 2010
774
0
0
Jeg har nå hatt HD PVR fra CD i en uke, og har faktisk ikke hatt noen problemer ennå. *bank, bank*

G0MP

Medlem
26 Aug 2010
622
1
18
www.facebook.com
Counterpointer skrev:
det har jammen alle reperatører som jeg har hatt innom sagt også, selv om problemene løser seg uten dette.

Uttrykket " bukken og havresekken" er vel ganske gyldig her :rolleyes:

Det uttrykket har jeg ikke hørt før. Men da skal jeg helt klart drite i å gjøre som han sa.. Har uansett ikke råd til det.

force

Medlem
4 Apr 2006
745
0
0
Jeg har samme firmware som deg.

Jeg har nettop lest på andre fora at noen har løst harddiskproblemer (på andre sagem-bokser) ved å ta ut strømledningen mens maskinen står på. Det er jo verdt et forsøk.

Rolle

Medlem
22 Sep 2004
3.830
0
36
Arendal skrev:
Som jeg har skrevet tidligere er det ikke noe stort problem å sette boksen til å gi it 1080i hvis man har 1080 TV.

Boksen skalerer glimrende den, det er deinterlacing den suger på.
Jeg har 1080 TV (Pioneer LX5090) og ser en klar kvalitetsforskjell mellom 576i og 1080i fra boksen, så det er nok mer enn deinterlacingen som suger :wink:

Tinge

Medlem
5 Mai 2008
57
0
0
bo1e skrev:
Jeg tok visst feil. Det kom faktisk en oppdatering. Innholdet i oppdateringen er minimalt for å si det mildt, men de gjorde faktisk noe. Imponerende. Det de har oppdatert ser jo ut som et par timers arbeid max. Pittesmå fixer som ikke gjør noe som helst med de store problemene.

De har tatt vekk et bilde i oppstarten? 3 minutters arbeid, og who cares?
De har fjernet radiokanaloversikt-funksjonen, istedenfor å fixe buggen som gjorde at boksen rebootet? Veldig bra. Kan ikke ha tatt 3 minutter engang.
De har oversatt en uinteressant menytekst til norsk? spennende. Nok en 3 minutters jobb.

2 bugger har de klart å fixe? dd-lyd via hdmi og signal på begge scart-kontaktene? Ting som burde vært i orden før de begynte å selge boksene. Og så påstår de bedre stabilitet, når boksen står på over tid. Tar den med en klype salt. Og det er uansett ikke så spennende. De problemene de ikke har gjort noe med burde hatt høyere prioritet. Når kommer neste oppdatering?

Snakket med CD om når den virkelige oppgraderingen kom, den som er omtalt på teknofil.no og fikk til svar at den er rett rundt hjørnet. Oppgraderingen skal skje i to omganger, først denne lille og så den store.

Immortell

Medlem
26 Jan 2009
75
0
0
borchgrevink skrev:
Fått noe svar fra CD?

En annen "feil" er at hvis jeg tar opp to prg etter hverandre på samme kanal, havner de en én "fil" i opptaksmenyen.

Fikk et "svar" ja. Jeg klipper og limer:
"Vi jobber med en ny software som skal være klar i løpet av kort tid (kan desverre ikke gi noe tidsperspektiv). Dette skal løse de fleste av problemene du nevner. Støyen fra viftedn kan vi desverre ikke gjøre noe med."​

Dette er ikke et tilfredsstillende svar slik jeg ser det.

Jeg klipper også ved noe av innholdet i mailen min slik at d uer informert om hva jeg klaget på (denne gangen)

"> 1. Ved opptak (både via epg, eller direkte, eller på timer), blir ikke lyden med på kanalen History channel HD. Denne feilen har vært i mer enn 1 måned, og irriterer meg. Samtlige opptak blir ødelagt.
>
> 2. Flere uventede restarter på boksen.
>
> 3. Det er til tider vanskelig å få den til å godta to samtidige opptak. Dette er et "nytt problem i og med at det har kommet etter siste softwareoppdatering. Den må lures, enten ved å ta direkteopptak på en kanal, eller ved å prøve å initiere opptak flere ganger via epg.
>
> 4. epg oppdaterer seg ikke automatisk. Den må settes til kanal 15 for at epg skal oppdateres. Denne feilen kommer ofte.
>
> 5.Det er ofte mye viftestøy fra boksen.
>
> Jeg vil vite:
> Når fikses disse feilene? Dette er/burde virkelig være kjente feil.
>
> Hvorfor er ikke programvaren og boksen skikkelig testet når den sendes på markedet? Jeg er i praksis en betatester"​

Jeg har opplevd det samme som deg ved at om man tar opp to programmer så blir de "en fil". Det kommer av at du enten har valgt å legge på ett minutt eller mer i starten eller slutten av opptakene for å få med alt. Den eneste løsningen jeg har funnet er å ta bort dette påslaget for å få opptakslisten til å bli korrekt igjen.

Cd sin opptaksfunksjon fungerer tydeligvis ikke slik som GET sin. i CD har de sikkert programmert inn på tid via EPG, altså at Frustrerte fruer går fra tidsrom xx til yy. boksen starter så opptak mellom de to tidspunktene uavhengig av hva som faktisk går på kanalen. En bedre løsning ville vært å sende et signal i forkant og slutten av programmene som beskjed til boksen om å starte å slutte opptak. Get har en slik funksjon om jeg ikke tar feil.
Håper du fikk svar. Spør om noe er uklart.

Stian216

Medlem
26 Mai 2007
987
0
0
Jaja, det var jo ikke så mye å skryte av. Retur av dekoder i morgen. Det ble sagt av kundeservice at oppdateringen skulle skru ned viftehastigheten, men den bråker like mye som tidligere.

Rolle

Medlem
22 Sep 2004
3.830
0
36
9ppel skrev:
Jeg har hatt 4 bokser nå, alle med "suselyd", så det er nok en viss fare for at "det skal være sånn" :-?

Jeg skal fortsette å bytte, i håpe om at det finnes bokser uten støy der ute. Det virker som om du har byttet fra en uten støy til en med støy da, så det skulle jo tyde på at de faktisk finnes uten støy også :)
Ja, de finnes uten støy også :-D

Jeg har en av dem, min første var også uten støy.

Sameiet har fått en ny avtale med CD, der alle beboerne får leiedekoder uten kostnad.

Skal bli interessant og se, eller rettere sagt høre, om den nye støyer. Hvis den gjør det, så håper jeg at jeg kan bruke det nye kortet i den støyfrie dekoderen som jeg eier :?

G0MP

Medlem
26 Aug 2010
622
1
18
www.facebook.com
Aabø skrev:
Jeg har nå hatt HD PVR fra CD i en uke, og har faktisk ikke hatt noen problemer ennå. *bank, bank*

Skal bli gøy å se hvor lenge det varer! ;)

Men gratulasjoner er vel på sin plass da! Både til deg for hell med boksen, og til CD for å ha klart å lage én boks som fungerer..

Skal ikke være pessimistisk, men det skal nevnes at boksen min fungerte ganske perfekt de første ukene også! :D

Dennis

Medlem
14 Nov 2005
2.818
0
36
krl69 skrev:
Funker ikke for meg. Må man stå i et spesielt valg før man iverksetter sekvensen? Det som skjer hos meg er at jeg får opp en slags progress bar med pauseknapp etter at jeg trykker rød, deretter skifter den kanal eller viser meg info baren og så normal text-tv.
Den skal reagere slikt etterhvert som man trykker men så skal den gå i sort og starte opp på nytt.

1-2-3

Medlem
20 Jan 2008
1.085
0
0
force skrev:
Jeg sitter nå å ser. på tv i 576i over hdmi. :-D
Joda det er mulig - i hvertfall på mitt tv (Pioneer 4280).
Det er ikke særlig brukervennlig, men mulig.
Jeg fant det ut ved ren slump.

Bildekvaliteten er meget bra. Det ser ut til å være en anelse skarpere enn fra den gamle pvr'en. Men det er marginalt.

Som sagt så er det ikke særlig brukervennlig og egner seg best for testing - ikke daglig bruk. Det er også mulig at det ikke fungerer på andre tv'er.

Det kan være lurt å ha en scart-ledning klar, så du kan stille den tilbake hvis du får svart skjerm.

Oppskrift:

1. Gå inn på "videoinnstillinger"
2. Sett "Aktivering av HD-signal" til NEI
3. Sett "Scart kabel for TV" til RGB (er ikke sikker på om dette er nødvendig)
4. Trykk OK (skjermen blir nå svart)
5. Skift til en annen HDMI- inngang på tv'et . På Pioneer f.eks. inngang 4 evt. inngang 3, hvis den er satt opp til hdmi. (Forutsetter at hd-pvr er koblet til inngang 1).
6. Skift så tilbake til den inngangen hd-pvr'en er tilkoblet. (Du burde da få et bilde med samme oppløsning som før du startet)
7. Gå ut av menyen (Trykk TV)
8. Skift til en annen kanal på HD-pvr'en.

Du burde nå få et bilde som er i 576i.

Det store problemet med dette er at hvis du nå slår av pvr'en og på igjen, så blir bildet svart. Det hjelper ikke lenger å skifte hdmi-inngang. (her kommer scart-kabelen inn i bildet. :) ). Så husk å still den tilbake til HD-tv igjen før du slår den av.

Jeg garanterer ingen ting av dette, men lykke til hvis du vil forsøke det !

Kanskje noen også slumper over en annen og enklere måte å gjøre dette på.
Takk for tipset, men jeg har dessverre bare en HDMI-inngang på min Pioneer. Den er 2,5 år gammel. Så da blir det vanskelig. Men jeg tror uansett ikke at jeg vil "eksperimentere" med det hvis det bare fører til nedsatt brukervennlighet.

Men er det noen som vet om en oppdatering kan løse problemet med 576i??

Jeg har koblet min HD PVR til TV-en igjen nå for å se kveldens EM-kamp i HD. (Har ikke fått sendt den tilbake siden det ikke fulgte med noen returslipp. Venter på den.) Jeg synes ikke bildet har forandret seg her. Men så har den jo ikke vært tilkoblet da. ;-) Kjetil Rekdal, Bengt Eriksen og de andre i studio er fremdeles litt sjøsyke. Bildet på min gamle dekoder (scart, 576i) er garantert bedre. Men som sagt: bildet er ikke akkurat dårlig, men det gamle var bedre. Men dette har jeg jo sagt noen ganger nå....;-)

alligator77

Medlem
14 Jun 2008
396
0
0
Hva med DM800 HD boksen da ?
noen som har erfaringer med den ?

Finnes jo alternativer til CD boksen......:)