Cambridge Audio AZUR 650BD

Msport

Medlem
7 Mar 2006
8.109
0
36
45
Fant ikke noen tråd om denne spilleren. Etter ganske sikre kilder, skal denne slippes i norge i desember måned og får en pris på kr 3 998,-. Kort versjonen av spec tilsier:
  • Spiller selvsagt Blu-Ray og oppskalerer dvd
  • Spiller DVD Audio, sacd og Hdcd i tillegg til ordinær cd
  • Profil 2.0

For full spesifikasjon og bilder, kan man se mer her: Cambridge Audio AZUR 650BD

Finner ikke noe om hva slags videprossesor som benyttes for DVD.

Den er ikke i slekt med Oppo i følge innlegget til HåkonN her: Post nr 499 i OPPO BDP S83 tråden

hygen

Medlem
20 Mai 2005
9.975
0
0
Mediatek drev
Mediatek decoder (mediatek har vel oppo også)
Mediatek videoprosessor
Cirrus logic 1 chip stereo dac + Cirrus logic 1 chip 6 channel dac

??????????
Welcome to Mediatek

Freonor

Medlem
27 Mai 2009
697
0
0
Denne blir nok veldig aktuell! Hadde planer om å anskaffe NAD sin, men denne blir jo sikkert vel så bra og sikkert billigere om litt også :)

JølleAudio

Medlem
28 Okt 2007
853
0
0
Msport skrev:
For min del er ikke det veldig viktig.

Greit nok. Jeg har hatt gode erfaringer med CA dvd-spillere som spiser alt av dvder uten problem, uansett hvor de kommer fra, så jeg håper på at denne kan gjøre det samme med blu-ray.

Msport

Medlem
7 Mar 2006
8.109
0
36
45
JølleAudio skrev:
Greit nok. Jeg har hatt gode erfaringer med CA dvd-spillere som spiser alt av dvder uten problem, uansett hvor de kommer fra, så jeg håper på at denne kan gjøre det samme med blu-ray.
En vennlig fyr på forumet her har sendt en mail til Cambridge og fått svar som sier at den vil være sonefri på dvd. BD er den neppe sonefri ut av boksen, men regner vel med at man får kjøpt sonefri hw-kit til den?

Msport

Medlem
7 Mar 2006
8.109
0
36
45
Da ligger denne ut i hylla hos HFK ser det ut til:

CAMBRIDGE 650BD Blu-ray spiller - Blu-ray spillere for ekte HD (High Definition) | Hi-Fi Klubben

Edit: fikk i dag (16/12) sett litt på spilleren og den virker lovende. Var på HFK i Karlstad og snakket litt med en hyggelig fyr. Han anbefalte faktisk den foran Denon 2010 av det bitte lille han hadde testet den, men som han sa "det er bare ett lite førsteinntrykk fra min side". Uansett var den ett stykke foran Denon 1610 BD spilleren - som hadde stått på samme skjerm tidligere. Lyden mente han også var veldig bra på den.

Jeg tar dette med en klype salt - selger er selgere ;)

Tok ett meget dårlig bilde av den med mobilen i hverfall:
attachment.php

Vedlegg

• Cambridge 650BD3.jpg
    Cambridge 650BD3.jpg
    54,6 KB · Sett: 69

roffe

Moderator
24 Apr 2003
25.146
0
0
www.invelos.com
Jeg hadde en gang en forhåpning om å få tak i den europeiske versjonen av Oppo 83 som aldri kom. Etter det har det vært smått med multispillere med BD og SACD i rimeligere prisklasser.

Gleder meg derfor til det kommer grundige tester av Cambridge Audio Azur 650BD.

Den er herved med på min shortlist for ny BD-spiller tidlig i 2010 (sammen med Sony BDP-S760 og Philips BDP9500), og om Cambridge ikke har åpenbare svakheter, så vil nok SACD-støtten kunne være tungen på vektskålen. :wink:

LarsGr

Medlem
28 Des 2007
5.533
0
0
Skal definitivt kikke på denne før ny BD blir kjøpt inn. Virker som et gjennomført bra produkt.

Står i grunn mellom denne og Phillips BDP-9500 (og kanskje Denon 2010, men den er litt for dyr)

haralddo

Medlem
17 Jan 2010
6
0
0
Sonefri?

Hei, jeg hentet en 650BD i butikken i går og den lever opp til prisen! Fantastisk kvalitet i alle ledd, og like god oppskalering på DVD som min Denon DVD1940 som er parkert i boden. BD ble også bedre sammenlignet med min også nå parkerte Samsung BDP-1400. Den rakk jo å bli to år...

I motsetning til DVD1940 så gir 650BD også SACD multichannel via HDMI, slipper analog kabel i noe ledd. Bruker CA sin DacMagic til CD, så jeg har ikke testet analogutgangen.

Første gang den ble skrudd på med nettverkskabel i, så fant den automatisk firmware og oppdateringen gikk relativt fort.

MEN, sonefri ut av esken på DVD er den ikke. Har ikke bruk for sonefri BD, men DVD innkjøpt i 1997 og noen år fremover er jo sone 1, litt kjipt å ikke kunne se dem.
Eneste hack'et jeg har sett er fra bluraychip.dk, har noen sett noen annen måte å skifte region på DVD?

Uansett, veldig fornøyd med detta produktet.

-H-
Sony 40W4500
Denon AVR2308
Cambridge Azur 650BD
Cambridge DacMagic
Apple TV
Dali Ikon 6 5.1

dreamphaze

Medlem
1 Jan 2006
2.850
0
0
38
haralddo skrev:
Hei, jeg hentet en 650BD i butikken i går og den lever opp til prisen! Fantastisk kvalitet i alle ledd, og like god oppskalering på DVD som min Denon DVD1940 som er parkert i boden. BD ble også bedre sammenlignet med min også nå parkerte Samsung BDP-1400. Den rakk jo å bli to år...

I motsetning til DVD1940 så gir 650BD også SACD multichannel via HDMI, slipper analog kabel i noe ledd. Bruker CA sin DacMagic til CD, så jeg har ikke testet analogutgangen.

Første gang den ble skrudd på med nettverkskabel i, så fant den automatisk firmware og oppdateringen gikk relativt fort.

MEN, sonefri ut av esken på DVD er den ikke. Har ikke bruk for sonefri BD, men DVD innkjøpt i 1997 og noen år fremover er jo sone 1, litt kjipt å ikke kunne se dem.
Eneste hack'et jeg har sett er fra bluraychip.dk, har noen sett noen annen måte å skifte region på DVD?

Uansett, veldig fornøyd med detta produktet.

-H-
Sony 40W4500
Denon AVR2308
Cambridge Azur 650BD
Cambridge DacMagic
Apple TV
Dali Ikon 6 5.1

Det er bare noen koder på remoten som gjør den sone-fri på dvd-biten..

skal se hvor jeg fant det hen og poste det her i morgen

Lars_N

Medlem
24 Nov 2008
567
0
16
Noen som har prøvd denne spilleren over litt tid? Fortsatt fornøyd? Er det noen bedre kjøp til samme pris i dag?