Cambridge Audio Azur 650BD Blu-ray player is a universal soldier

hygen

0
20 Mai 2005
9.975
0
0
>>>>>Flagenborg/Supertramp
Med eller uten Quick start aktivert

Eller får man ikke forskjell i load time med disse spillerene (eller bare power on ,disc eject)
(med/uten quick start)

Da tenker jeg ikke på Denon BDP 2010 for den har ikke quick start valg/BDP 2011 får quick start)

(Cambridge er vel satt opp med quick start on første gang man slår på spilleren så gjør man ikke dette om til off så vil den stå on--som quick start)

Sony må man inn i menyer for å sette quick start)

Bare tenkte siden load time var et tema
Supertramp skrev:
i denne "meningsløse" målingen :)

24 Jun 2010
14.737
6
38
Jøss, har min "kjipe" Sony Quick start? Det tviler jeg på....

"hurtigstartmodus" - (men gjelder ikke dette bare oppstartstid med power on knappen?)

hygen

0
20 Mai 2005
9.975
0
0
Supertramp skrev:
Jøss, har min "kjipe" Sony Quick start? Det tviler jeg på....

"hurtigstartmodus" - (men gjelder ikke dette bare oppstartstid med power on knappen?)

Normalt oppført som funksjon er quick start betegnet som
raskere oppstartstid fra power on til betjening
(+ høyere strømforbruk)
Enkelte steder kan man lese om raskere load time ved quick start on men dette kan være feil info / missforståelse av de som anmelder nye spillere eller omtaler de i annonser.

Er jo bare å prøve

Java bd må jo bruke lengere tid enn andre men om quick start kan påvirke noe

som nevnt bare å prøve (jeg har ikke testet)

6 Nov 2003
15.403
0
36
avforum.no
Supertramp skrev:
Flott takk - da er min billig-Sony sånn midt i mellom Denon/650BD i denne "meningsløse" målingen :)

Helt klart en runde med meningsløse målinger, men den viser at de forskjellige produsentene har tatt tak i problemet med treg oppstart og fremover vil levere produkter som blir raskere og raskere i oppstarten.
Og bruke disse meningsløse parameterne for alt de er verdt i en meningsløs markedsføring á la "denne er bedre enn den".

Er det bare meg eller er det ikke snart på tide at Blurayspillerne slutter å slite med panoreringer?

6 Nov 2003
15.403
0
36
avforum.no
Hvar1 skrev:
.... og sånn sett pensjonere nåværende Marantz for å redusere antall "bokser".

Den kan vel pensjoneres uansett ;)
Målet bør ikke være å redusere antallet bokser, men fortsette å ha fokuset på hvilke bokser som man "bare må ha" ?

SONBU250_1.jpg

24 Jun 2010
14.737
6
38
Flageborg skrev:
Målet bør ikke være å redusere antallet bokser, men fortsette å ha fokuset på hvilke bokser som man "bare må ha" ?

Strengt tatt trenger man bare den boksen til venstre.
Boksen i midten for de uten separat forsterkeri (men som er et supert alternativ)
Boksen til høyre kun for de uten iPHONE :)

16 Sep 2004
16.682
0
0
Supertramp skrev:
Strengt tatt trenger man bare den boksen til venstre.
Boksen i midten for de uten separat forsterkeri (men som er et supert alternativ)
Boksen til høyre kun for de uten iPHONE :)
Har man mange soner som er langt fra routeren er det bedre med CR200 kontra Iphone. Iphone kommuniserer kun med router, men controlleren kommuniserer med sonen som er nærmest. Dette gir da bedre dekning.

24 Jun 2010
14.737
6
38
da-ty@online.no skrev:
Har man mange soner som er langt fra routeren er det bedre med CR200 kontra Iphone. Iphone kommuniserer kun med router, men controlleren kommuniserer med sonen som er nærmest. Dette gir da bedre dekning.

jojo, mye man skal tenke på selvfølgelig

One man
one goal
one mission
One heart
one soal just
one solution
One flash of light
one zone
one Sonos

[YOUTUBE]XJvNvBYTsGw[/YOUTUBE]

:)

Hvar1

0
16 Apr 2010
794
0
0
Flageborg skrev:

Jeg ønsker ikke å av prinsipp å redusere antall bokser, det er ikke slik å forstå, da ville jeg nok gått for en annen variant enn pre-amp i utgangspunktet :) Og et system alla Sonos er på trappene, selv om det nok blir en annen variant på grunn av litt stiv pris. Men jeg vil gjerne likevel ha en spiller som evner å kjøre de gode gamle CD-platene på en god måte, og spørsmålet da er hvordan du/dere opplever at Cambridgen klarer denne biten, hvis det da er testet ut? Gjerne sammenlignet med Denon 2010 eller annen :)

24 Jun 2010
14.737
6
38
Nå har ikke jeg Cambridge, men Oppo DVD spiller.
Om du kabler digitalt til receiver (coax/optisk/HDMI) tror jeg du skal ha gullører om du klarer å høre forskjell på om spilleren heter Cambridge><Denon><Oppo.

For intern dekoding, DAC, er saken sannsynligvis annerledes, men Cambridge BD/DVD spiller bør ikke ha mye forskjellig DAC i forhold til Cambridge CD spiller:

Tpoaz CD10 - Convertisseur NA Wolfson Microelectronics WM8761
Azur 350 CD - Wolfson Microelectronics WM8728 24-Bit/192kHz capable
Azur 550 CD - Wolfson Microelectronics WM8740 24-Bit/192kHz capable
Azur 650 CD - Dual Wolfson Microelectronics WM8740 24-Bit/192kHz capable
Azur 740 CD - Dual Wolfson WM8740 24-bit DACs

Azur 650 BD - Crystal CS4345/CS4361 24 bit/192kHz

Sikkert noen herinne som vet om det er store forskjeller på WM8740 og CS4345/4361 (muligens samme som Oppo bruker i sin BDP83???)

6 Nov 2003
15.403
0
36
avforum.no
da-ty@online.no skrev:

Det ser jo kjempeenkelt ut - og billig.

Etter noen år med regionfri DVD fra Oppo, og det har vært problemfritt,
lette jeg med lupe gjennon samlingen for å finne noen eks i sone1. Vet at jeg har den første Matrix(DVD), men foreløpig er den som "forduftet".
Matrix trilogien på Bluray står i hylla :D
Hvorfor bør jeg ha sonefritt på dagens Blurayspiller?
Er det noe interessant materiale som utgis på en annen sone enn den vi allerede er "låst" til?

24 Jun 2010
14.737
6
38
Flageborg skrev:
Hvorfor bør jeg ha sonefritt på dagens Blurayspiller?
Er det noe interessant materiale som utgis på en annen sone enn den vi allerede er "låst" til?

Det er vel heller at man opplever tidligere release over-there og at man sikkert også opplever lavere priser ($ kursen).
Roger kan sikkert utdype dette :)

Men hvordan er herligheten med intern dekoding > analoge kabler med tanke på bass management? Har du testet det eller går det kun i HDMI rund baut?

24 Jun 2010
14.737
6
38
Flageborg skrev:
Kan du utdype litt mer?

Det er meg bekjent et "issue" med Oppo sine DVD spillere at den ikke er alltid like god på bass management ved intern dekoding.

Og så fant jeg dette om BD spilleren også:

Oppo BDP-83 Bass Management Broken - Audioholics Home Theater Forums

Oppo BDP-83 bass management? - Home Theater Forum and Systems - HomeTheaterShack.com

0dBFS & Bass Management of DVD / Blu-ray Players — Reviews and News from Audioholics

Nå kan du 1000 x mer enn meg om dette så kanskje du kan teste dette ut
> intern dekoding > analog kabling
> ekstern dekoding > HDMI

Er det forskjeller i måten bass "håndteres"?

6 Nov 2003
15.403
0
36
avforum.no
Supertramp skrev:
Det er meg bekjent et "issue" med Oppo sine DVD spillere at den ikke er alltid like god på bass management ved intern dekoding.

Oppo BDP-83 bass management? - Home Theater Forum and Systems - HomeTheaterShack.com

0dBFS & Bass Management of DVD / Blu-ray Players — Reviews and News from Audioholics

Det ser ut som problemet i din første link relateres til å bruke flerkanals analoge utganger på Oppo. Cambridge 650BD leverer alt gjennom HDMI.
Jeg har koblet den analogt FL/FR for bruk i stereo i tillegg til HDMI - og det funker som det skal ;)

6 Nov 2003
15.403
0
36
avforum.no
Supertramp skrev:

Det ser ut som problemet i din tredje link relateres til å bruke flerkanals analoge utganger på BD/DVD på generell basis.

"Denon was the first receiver manufacturer to address this via their analog inputs by offering a +10/+15dB bass boost for the subwoofer channel. Others soon followed suite by either adding the gain back in their players to resolve this issue or offering the boost option in their complimentary A/V receivers external multi channel analog inputs."

"At this point, we will adhere to the Dolby recommendation of testing at -20dBFS levels when evaluating the multi-channel performance of DVD / BD players analog outputs. We do plan on investigating this topic further both with recording engineers and our own empirical measurements of source material to get a better picture on how this affects real world applications."

Så det ser ut som "problemet" er der, og at det jobbes med saken.......

Ser ikke helt hvorfor noen vil bruke 8 analoge kabler når HDMI funker så bra som det gjør.

24 Jun 2010
14.737
6
38
Flageborg skrev:
Ser ikke helt hvorfor noen vil bruke 8 analoge kabler når HDMI funker så bra som det gjør.

å, du vet - det er noen av oss som fremdeles bruker receivere uten HDMI ......

er det mulig ?????? ..... :) :)