Cambridge Audio Azur 650BD Blu-ray player is a universal soldier

hygen

0
20 Mai 2005
9.975
0
0
Flageborg skrev:
Har du link til konkret testklipp som er benyttet så jeg kan sjekke ut dette?

Ikke konkret klipp nei
Bare lest , som feks
Cambridge Audio Azur 650BD Blu-ray Player August 2010 Home Theater magazine review

Er vel brukt opp mot test disc som (Spears & Munsli , HQV eller lignende)

siden både decoder og video brikkesett/scalering er likt på Oppo bdp 80 og 650 BD (spillerene er tilnærmet identisk)
har jeg stusset litt over
Oppo spilleren er ikke omtalt med bildestøy/jaggies
men det er Cambridge (flere steder )

Klart test/testere har mye rart for seg å mye man leser er svada.
Ingen ting er bedre enn om man får et bra bilde man er fornøyd med så får test være test
Min mening var å spørre om du opplevde bilde svakheter eller om dette fint kan anbefales til andre
(blu ray er jo klart helt bra men dvd?)

6 Nov 2003
15.403
0
36
avforum.no
hygen skrev:

Takk for link
Etter mange kutt fra egne demoskiver på DVD med glimrende bilde stiller jeg meg helt uforstående til denne påstanden som blir interessant å sjekke/teste ut litt senere i dag med bl.a. referanseklipp fra DVE, både SD og BD format.
"However, the Azur 650BD doesn't fare quite as well with standard DVDs if you elect to use the video processing in the player rather than passing the DVD's 480i on to your display for deinterlacing and upconversion. The most visible problems are noise in the image and lots of jaggies."

25 Apr 2005
43.993
0
0
42
Nord-Trøndelag
Flageborg skrev:
Takk for link
Etter mange kutt fra egne demoskiver på DVD med glimrende bilde stiller jeg meg helt uforstående til denne påstanden som blir interessant å sjekke/teste ut litt senere i dag med bl.a. referanseklipp fra DVE, både SD og BD format.
"However, the Azur 650BD doesn't fare quite as well with standard DVDs if you elect to use the video processing in the player rather than passing the DVD's 480i on to your display for deinterlacing and upconversion. The most visible problems are noise in the image and lots of jaggies."

Hvordan var den opp mot Denon 2010 din ?

Både bilde og lyd på film og som stereo spiller

6 Mar 2005
271
0
0
Har selv hatt denne rundt et årstid og er veldig godt fornøyd med den, var på jakt etter DVD / BR spiller som også skulle spillle bra som CD spiller, og ikke minst være rask, til prisen å bedømme synest jeg den er et kupp.

Har ikke funnet så mange tester eller skriverier om den, så nå er jeg spent på hvilke resultater Flageborg kommer frem til.

6 Nov 2003
15.403
0
36
avforum.no
Så var det dette med tiden da....;)

En av de tingene som det fokuseres på når BD spillere skal vurderes er "tiden". Tiden det tar fra du trykker på open/close button med en Bluray skive - til menyen fra disken dukker opp på skjermen. For egen del et helt uvesentlig punkt. Så lenge hele bransjen "sliter" med det samme så ligger problemet i teknologien og den vil vi ha - uansett - fortest mulig.

Testprosedyre: skuffen i åpen posisjon, BDskive i skuff og klokken startes når knappen trykkes på spillerens frontpanel. Klokken stoppes når første normale aktivitet fra skiven dukker opp på skjermen, enten i form av en intro eller et menyvalg.

Testen er utført med 3 filmer som stadig benyttes til demo,
Hulk, Hitman og Bolt og tidene er(angitt i sekunder):

Hulk:
Denon 2010 - 44:70
Cambridge 650BD - 34:51

Hitman
Denon 2010 - 37:90
Cambridge 650BD - 20:55

Bolt:
Denon 2010 - 33:35
Cambridge 650BD - 15:61

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Da er det tydeligvis at denne Cam650 spillern er dobbel så rask i såfall, men jeg er veldig spent på Denon 2011 som har dette quickstart systemet. :)

6 Nov 2003
15.403
0
36
avforum.no
Flageborg skrev:
Takk for link

Etter en kveld med litt testing har jeg fått bekreftet at både Denon 2010 og Cambridge 650BD leverer et utrolig bra bilde på standard DVD.

For å teste ble disse skivene benyttet:

box_dve.jpg

DVEHDBasics_Blu.jpg

Kandidatene i testen er Denon 2010, Cambridge 650BD
Oppo DV-971H benyttes til å sammenligne det beste fra siste generasjon DVDspillere mot dagens BDspillere.
Begge BD spillerene er satt til 1080P og Receiver til "through".
På disse skivene er testen utført med referanseklippene, som på DVD er Chapter 17 og BD er Demonstration 1080P

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Flageborg skrev:
Nei, det er ikke det resultatene viser ;)
Det er vel stort sett de dyrere spillerne på markedet har en treg oppstart, mens de rimelige modellene er desto raskere til tider. Kan jo være alfa omega på dette, skal du bytte ut din 2010 ?

25 Apr 2005
43.993
0
0
42
Nord-Trøndelag
Flageborg skrev:
Via HDMI eller analog?
SACD via HDMI er jo også en positiv opplevelse.
DVD-Audio er også en mulighet med denne spilleren.

Begge deler, både analog og hdmi.

Lurer på om de 2,5 ekstra tusenlappene det er opp til en oppo-83 er vært det :eek:

24 Jun 2010
14.737
6
38
Flageborg skrev:
Testprosedyre: skuffen i åpen posisjon, BDskive i skuff og klokken startes når knappen trykkes på spillerens frontpanel. Klokken stoppes når første normale aktivitet fra skiven dukker opp på skjermen, enten i form av en intro eller et menyvalg.

Har du bry til å teste disse?
- StarTrek
- Batman,The dark knight
- Transformers, Revenge of the fallen
- Queen rock Montreal

På min Sony billigspiller (BDP-S363) tok det h.h.v 52:50 - 27:88 - 49:69 - 33:84

6 Nov 2003
15.403
0
36
avforum.no
Supertramp skrev:
Har du bry til å teste disse?
- StarTrek
- Batman,The dark knight
- Queen rock Montreal

På min Sony billigspiller (BDP-S363) tok det h.h.v 52:50 - 27:88 - 49:69 - 33:84

Det kan jeg med disse
- Batman,The dark knight
- Queen rock Montreal

StarTrek er ikke i samlingen - så langt

6 Nov 2003
15.403
0
36
avforum.no
Supertramp skrev:
Sony billigspiller (BDP-S363)
- Batman,The dark knight - 27:88
- Transformers, Revenge of the fallen - 49:69
- Queen rock Montreal - 33:84

Denon 2010
- Batman,The dark knight - 38:06
- Transformers, Revenge of the fallen - 56:20
- Queen rock Montreal - 47:76

Cambridge 650BD
- Batman,The dark knight - 17:99
- Transformers, Revenge of the fallen - 28:64
- Queen rock Montreal - 14:58

24 Jun 2010
14.737
6
38
Flageborg skrev:
Denon 2010
- Batman,The dark knight - 38:06
- Transformers, Revenge of the fallen - 56:20
- Queen rock Montreal - 47:76

Cambridge 650BD
- Batman,The dark knight - 17:99
- Transformers, Revenge of the fallen - 28:64
- Queen rock Montreal - 14:58

Flott takk - da er min billig-Sony sånn midt i mellom Denon/650BD i denne "meningsløse" målingen :)

Hvordan opplever du bass management på intern dekoding > analogutgangene på 650BD (hvis du har testet det da..)

Hvar1

0
16 Apr 2010
794
0
0
Siden jeg ikke har en dedikert Blu ray-spiller i dag så vurderer jeg å gå til anskaffelse av en som samtidig kan stå på egne ben når det gjelder avspilling av CD også, og sånn sett pensjonere nåværende Marantz for å redusere antall "bokser". Kan noen si hvordan denne Cambridgen oppleves til avspilling av CD sett opp mot dedikerte CD-spillere? Jeg har selv Marantz CD5003.