Føtter til BigMiles
Som dere kanskje vet så er frontplattingen min bygd opp med sandfylte hulrom. Over disse ligger det plater av gulvspon. Poenget med dette er å ikke få overført vibrasjoner eller lyd til betonggulvet under. For å få en best mulig kontakt med platene som ligger oppå sanden har jeg valgt å lage en fot av dobbel 19mm MDF under hvert av de tre BigMiles-tårnene. Da blir det lettere å få satt opp kassene rett, og det blir lettere å justere vinkling.
Her er bilder fra kveldens fotbygging:
Slik ser gulvet ut bak lerretsveggen. Under betongplata (brukt til Dali 40 og Alcons) ser man de løse gulvsponplatene som flyter oppå sankassene. Fugelister av skum ligger nedi sporene slik at ikke sand skal komme opp:
De ble brukt 2x19mm til føttene. Hadde egentlig tenkt å bruke vanlig hvitt lim, men hadde altså en tube med GG liggende. Og viskoelastisk lim passer jo fint til dette. Skal muligens hjelpe mot vibrasjoner, og omsette disse til varme:
Seig, klissete gugge klint utover med en kamsparkel:
Skrudd sammen fra undersida:
Pusset og avrundet kantene med overfres:
Ferdige. Og tørre før jeg rakk å snu meg rundt, omtrent. Man kan jo gjerne si at å male disse på alle sider er omtrent like dumt som å sminke seg i fua. Men det føles så godt å ha det gjort. Det ser ikke uferdig ut. Selv om altså bare knapt nok sidekantene vil bli synlige...:mrgreen: