Bruktpris Rotel RB 985

MrErling

Medlem
30 Mai 2019
41
2
8
Drammen
Koplet opp effetkforsterkeren RB-985 til min Yamaha surround possessor:
Merker ikke forskjell
Undrer på om jeg jeg har gjort noe feil med innstillingene på den avanserte digitale Yamaha'n?

20 Nov 2020
2
0
1
Koplet opp effetkforsterkeren RB-985 til min Yamaha surround possessor:
Merker ikke forskjell
Undrer på om jeg jeg har gjort noe feil med innstillingene på den avanserte digitale Yamaha'n?
Hva slags forskjell forventet du? Høyttalere type, størrelse, impedance, volum osv gjør en forskjell og krever forskjellig forsterkerytelse. Ikke alltid nødvendig å bruker separates/effectforsterker. Hvis Yamaha'en kan driver alle høyttalerene dine høy og kraftig, uten clipping, og du er fornøyd...

MrErling

Medlem
30 Mai 2019
41
2
8
Drammen
Hva slags forskjell forventet du? Høyttalere type, størrelse, impedance, volum osv gjør en forskjell og krever forskjellig forsterkerytelse. Ikke alltid nødvendig å bruker separates/effectforsterker. Hvis Yamaha'en kan driver alle høyttalerene dine høy og kraftig, uten clipping, og du er fornøyd...
Hei, takk for svar!

Forventningen var sterkt preget av at denne effektforsterker fra Rotel, som var en viktig del av et komplett Rotel surround analogt anlegg, ville bringe tilbake analoge ''lyd-gelder'' som den gjorde før.

''Før'' dvs. jeg kunne ''så vidt'' ( ca 10-15%) bruke volumet før Rotel anlegget virket for høyt i stua.
I dag, via Yamaha possessor, er volumet på minst 80% og lyden virker ''kvelt'
Samme størrelse på stuen.