Bluray UHD/4k?

24 Okt 2003
14.113
1
38
Jeg kjøpte for et års tid siden en 4k LG OLED (C9).

Fram til nå har jeg primært brukt AppleTV 4k og streaming som signalkilde (Netflix, HBO, Apple), samt en Oppo Bluray-spiller (ikke 4k). Nå i korona-tider så har Netflix strupet kvaliteten akkurat når behovet for filmtitting har vært på det største, og det er alltid en film man vil se som ikke er tilgjengelig som streaming eller koster like mye som en skive ville ha gjort.

Planen var hele tiden å kjøpe neste generasjon spillekonsoll som spill og video-kilde, men nå ser det ut som om både Microsoft og Sony holder litt tilbake på bluray-features samt sliter med levering.

Så hvilken Bluray UHD/4k spiller kan man kjøpe (for de få titlene jeg er villig til å kjøpe på fysiske medier)? Aller helst ville jeg ha hatt Oppo sin, men de gikk ut av business. Jeg vil gjerne ha Dolby Vision og Dolby Atmos støtte, jeg tenker at to HDMI ut er en ekstra forsikring (siden receiveren min er gammel, og ARC har funket litt labert hos meg).

-k

2 Feb 2004
1.870
9
38
65
avforum.no
Jeg har både en Panasonic UDP 820 og en Sony UDP 800M2.Jeg har prøvd begge både på TV og PJ og de er jevngode.Har nå Panasonic koblet opp mot min Panasonic 4K TV.God match.Begge spillerne ha dual HDMI og Dolby Vision/Atmos støtte.På Sony må Dolby Vision velges i meny.Sony har heller ikke display.

• Like
Reactions: oes
24 Okt 2003
14.113
1
38
Går jeg veldig feil med Panasonics UB820? Reavon ser fin ut for en Oppo-eier, men jeg synes 12000 er litt friskt for en kilde som jeg kommer til å bruke til noen få titler hvor Netflix ikke duger.

Sitron

0
8 Feb 2006
251
1
18
44
Arendal
Går jeg veldig feil med Panasonics UB820?
Som ren Blu-Ray spiller er denne helt topp, og leverer meget godt bilde. Har en selv, og er strålende fornøyd. Kjøper du den, bør du ta en titt på denne videoen:

Når det er sagt, så bør du vite at denne boksen er ikke god på strømming! Verken Plex, Netflix eller slikt. Der anbefaler jeg mye heller TV'ens apper, Nvidia Shield eller Apple TV.

• Like
Reactions: Nemesis