Bluesound streaming

28 Mar 2007
31
0
6
Har bestilt med NAD 3050, med NAD MDC2 BLUOS-D. Den skal igjen forsyne Vestlyd sine høytalere.

På lytterom hos HiFi Klubben, hadde de koblet opp en Ipad mini, som jeg strømmet Tidal med.

Hva er "best" når jeg får oppsettet hjem? Skal jeg benytte Android telefonen, eller blir det "bedre" å ha en mini Ipad bare til dette formålet? Vil det være noen forskjell? Kan jo lioksom ikke skjønne at det skal være noe forskjell på Android eller IOS når det gjelder slikt, men kanskje noen her har erfaringer?

Danke

0
4 Aug 2007
12.554
285
83
Har bestilt med NAD 3050, med NAD MDC2 BLUOS-D. Den skal igjen forsyne Vestlyd sine høytalere.

På lytterom hos HiFi Klubben, hadde de koblet opp en Ipad mini, som jeg strømmet Tidal med.

Hva er "best" når jeg får oppsettet hjem? Skal jeg benytte Android telefonen, eller blir det "bedre" å ha en mini Ipad bare til dette formålet? Vil det være noen forskjell? Kan jo lioksom ikke skjønne at det skal være noe forskjell på Android eller IOS når det gjelder slikt, men kanskje noen her har erfaringer?
Jeg er ganske sikker på at bluos altså blusound modulen støtter noe som heter TIDAL Connect så da spiller det ingen rolle om du bruker android eller apple.

Jeg har ikke tidal connect og da skal android være bittelitt bedre, men jeg bruker det som er mest praktisk og synes både Chromecast og Air/apple har god lyd i cd kvalitet som jeg abonnerer på nå. Kommer snart hi Rez på hi-fi abbonemanget.

Jeg har Sony xperia 1iii/android og IPad 10.

Du trenger kun iPad om du vil ha den av andre praktiske årsaker.

På TIDAL Connect så bruker du kun mobilen som kontroll vs det å caste, og da er det i Naden alt det magiske skjer så mobil og nettbrett er kun en fjernkontroll.

Sist redigert: