Blu-ray musikk & konserter

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
De som ruller konstant her hjemme hos meg er:

Joe Bonamassa-Beacon Theater/Amsterdam med Beth Hart. (har ALT Joe har gitt ut på BD.)
Crossroads Guitar Festival 2010/2013
John Mayer-Where the light is
AC/DC- River Plate
Bruce Springsteen-Hyde Park
Slipknot-live at Download

5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Kommer med en anbefaling av denne discen:

Ian.jpg

Jethro Tull's Ian Anderson - Thick as a Brick - Live in Iceland.

Kul konsert og bra lydkvalitet - men veldig overraskende så er det en veldig bra surround mix. Ikke bare publikums-lyder i bakhøytalerene altså.

Har du sans for fløyterock og gamlinger som sliter med prostata, så er det bare å handle i vei :)

5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Andre som har denne konserten:

IMG_9676web_zps1cnibehm.jpg

Crossroads, Eric Clapton Guitar Festival 2007.

Foruten at konserten er helt fantastisk - overrasker lyden. Er bare "halv" dts, 5.1, med kun 754 kbps - men allikevel banker den de fleste "hi-rez" blu ray konsertene jeg har, lydmessig. Er bare dvd dette. Så får vi se Bill Murray spille gitar også, hehe

5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Forøvrig gode konserter..med dts HD Master lyd...

Har faktisk begge i bestilling :)

Jeg håper at de har samme gode lydmiks som den gamle dvden.

Jeg har lært meg at DTS HD Master betyr veldig lite når det gjelder lydkvalitet. Det er mastring, surround mix osv som betyr mest, som jo denne dvden virkelig slår fast, med halv dts rate knuser den for eksempel Bonamassa utgivelser i lossless på blu ray (orker faktisk lenger å spille Bonamassa på grunn av den elendige lyden, jævlig irriterende da musikken er så bra). Nå er jeg ekstra glad i aktiv surround og synes det betyr veldig mye sammenlignet med bare "stor" stereo-lyd med stort sett ekko i bakhøytalerene.

Leser at det er Elliott Scheiner (surround mixer maestro) som faktisk har mikset Crossroads 2007, det interessante er at han også er med på noen av de senere Crossrads utgavene også - veldig spennende. Elliot har mixet utgivelser som Hell Freezes Over, Black & White Night osv

5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Da har Crossroads Guitar Festival 2010 med Clapton og gjengen ankommet!

IMG_9683web_zpsvwrb4evl.jpg

På lydsiden er det noen ganske så imponerende tall: DTS HD Master Audio i 5.1 96kHz! Tett oppunder 10 Mbps viser BD spilleren.

Men dessverre er det veldig lite "surround" her (WTF Elliot??), men noe er det. En fantastisk konsert, flott filmet og god lyd.

2007 vinner klart, dvd vs BD = 1-0.

Har 2004 og 2013 på vei inn - blir spennende :)

Danke

0
4 Aug 2007
12.328
195
63
Vel to musikk konserter for 159kr. Sugarplum fairy dts 5.1 (aldri hørt om) og ACDC No bull directors cut i pcm og dolby tru hd 5.1

Sugarplumfairies.jpgNo bull.jpg

Sist redigert:
5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Venter på Clapton og gutta enda..

Men koser meg med Roger og veggen hans så lenge, med Atmos lydspor:

IMG_9705web_zpssmoh5hzh.jpg

Veldig aktiv bruk av takhøytalerene! Ganske så kult å høre på - ellers god lydkvalitet og en aktiv surround mix.

Danke

0
4 Aug 2007
12.328
195
63
Venter på Clapton og gutta enda..

Men koser meg med Roger og veggen hans så lenge, med Atmos lydspor:

IMG_9705web_zpssmoh5hzh.jpg

Veldig aktiv bruk av takhøytalerene! Ganske så kult å høre på - ellers god lydkvalitet og en aktiv surround mix.

Den er på salg nå ser jeg, funderte på den..

ACDC konserten var et skikkelig show, fy for en showfaktor og energi, oppløsningen så litt dårlig ut på førsten da dette er oppskalert fra 97, men publikummet og bakgrunn kan til tider være litt kornete men rockeartistene og fokuserte publikum er skarpe og lyden er god og showfaktoren er høy.

Føler meg nå dum som solgte Subwoofer, skatten kom jeg jo i enighet med svenskene om, men så får jeg jo investert i ny ICE 500watts sub fra XTZ....

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.328
195
63
Ble disse på meg, håper de kommer snart...

Roger Waters-The Wall

Trondheimssolistene-Souvernir

roger_waters_-_the_wall_live_blu-ray_nordic-35327117-.jpgsouvenir_blu-ray_cd-21175569-frntl.jpg

Danke

0
4 Aug 2007
12.328
195
63
Sjokk 7 musikkblurays for 150kr. Pop, rock, grunge, klassisk og jazz...

På nordby... Salg, jeg plukket som en gal.. kommer mere..

Elvis Costello and The Imposters live in Memphis

Stone Temple Pilots Alive in The Windy City

Sara Barbeilles Live At The Fillmore

Counting Crows August and everything after live at town hall

Whitney Houston I wanna dance with somebody

Justin Timberlake Futuresex/Loveshow Madison square gården

Kathrine Jenkins Belive Live from The O2

Ikke alt min stil, men kona liker sikkert Timberlake og Houston...
IMG_20161014_180626_zpsbkkjbz2b.jpg

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.328
195
63
Jeg skulle kjøpt Bieber også, og solgt på qxl da hadde jeg sikkert dekket hele kjøpet :D

Jeg gikk desverre glipp av Janes Addiction og Incubus..

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.328
195
63
Roger Waters The Wall hadde fenomenalt lyd og bilde ja, liker konsertfilmer som har litt story...

25 Apr 2005
43.993
0
0
41
Nord-Trøndelag
81xqhHN%2BFUL._SX342_.jpg

Måtte prøve en konsert med sikkelig Dolby Atmos lydspor.

Livlig lydspor må jeg si.
Selve musikken er kontrolert "behagelig".
Mens det er noen Pyrro flamme effekter der det får hjelp av eksplosjons artet lyd som igjen får hjelp av LFE. For mye lyd her, så slipper du vel og basje for resten av kvelden.

Bilde er også overkommelig bra.
Og det er ekte 16:9 format.

Er ikke noe inne på Kiss eller hørt noe eller lite på de. Men et bra seneshow og sikkelig morro lyd så ble en da underholdt.