Blu-ray musikk & konserter

5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Lovund skrev:
51CQmwAq-rL._AA160_.jpg

Amazon.com: Farewell Live From Melbourne [Blu-ray]: The Eagles, Rhino Records: Movies & TV

Endelig kommer denne go`biten på blått! :)
Hadde den på HD-DVD, "back in the days". Fantastisk kvalitet, både på lyd og bilde, og for såvidt en god grunn for og kjøpe HD-DVD spiller dengangen. :)

Fortell gjerne om denne er sonefri eller ei - når noen får testet den. Har den på dvd og kan gjerne tenke meg å oppgradere - hvis bilde og lyd er bra.

Selv bestilte jeg denne i dag:

36734699_500x500_1.jpg

Burde passe sammen med en pils eller 3 :-D

15 Aug 2011
1.207
102
63
corleone skrev:
Vil bare minne om denne til eventuelle nye medlemmer her, denne er helt fantastisk både på lyd og bilde, mye gammel musikk med gamle stjerner men du verden som de skinner,
rockrollhallfamebd.jpg

hvilke lydformat har denne BDen?
finner ikke info om dette på platekompaniet. Har kjøpt flere musikk Bder med kun stereolyd tidlegere, og det blir ikke flere i samlingen...

14 Feb 2004
13.711
0
0
www.filmlisten.no
Mr_Spock skrev:
Selv bestilte jeg denne i dag:

36734699_500x500_1.jpg

Burde passe sammen med en pils eller 3 :-D

Det er den mest hysterisk morsomme konserten jeg noensinne har sett. Godt bilde og lyd også. Husker ikke om det er tekst på musikken, men den bør på hvis det finnes. tekstene er meget bra.

Men aldri spol forbi pratingen deres, det er den morsomste delen, selv om låtene er korte så greier de å bruke 30 minutter på å komme igjennom de 3 første låtene.

Rotja

0
24 Okt 2006
8.884
0
36
AndersT2 skrev:
Det er den mest hysterisk morsomme konserten jeg noensinne har sett. Godt bilde og lyd også. Husker ikke om det er tekst på musikken, men den bør på hvis det finnes. tekstene er meget bra.

Men aldri spol forbi pratingen deres, det er den morsomste delen, selv om låtene er korte så greier de å bruke 30 minutter på å komme igjennom de 3 første låtene.
Enig, og så kommer det etter vært noen damer der. He,he skal si det slik at noen øl sammen med denne BD og gjerne sammen med kompiser passer meget godt...:mrgreen:

15 Aug 2011
1.207
102
63
Rotja skrev:
Enig, og så kommer det etter vært noen damer der. He,he skal si det slik at noen øl sammen med denne BD og gjerne sammen med kompiser passer meget godt...:mrgreen:

er på platekompaniet nå å tenkte å bestille inn denne, men finner ingenting om hvilken lydspor det er på den?

15 Aug 2011
1.207
102
63
Rotja skrev:
DTS-HD master selvsagt :cool:

takker:)

nei ingenting er selvsagt når det gjelder lyd, bestilte Foreigner - Live In Chicago 2012 (Blu-ray) og lite viste jeg at den kun var stereo inspilling.....
men nå gler jeg meg til steel panther på formidabelt volum å pils, hørest ut som en fin oppskrift på en fredagskveld:mrgreen:

Rotja

0
24 Okt 2006
8.884
0
36
PureHifi skrev:
takker:)

nei ingenting er selvsagt når det gjelder lyd, bestilte Foreigner - Live In Chicago 2012 (Blu-ray) og lite viste jeg at den kun var stereo inspilling.....
men nå gler jeg meg til steel panther på formidabelt volum å pils, hørest ut som en fin oppskrift på en fredagskveld:mrgreen:
Pass på å ha nok pils/øl..

12 Jul 2006
1.970
0
0
46
PHP:
PureHifi skrev:
hvilke lydformat har denne BDen?
finner ikke info om dette på platekompaniet. Har kjøpt flere musikk Bder med kun stereolyd tidlegere, og det blir ikke flere i samlingen...

Denne har DTS HD Master 2.0 og DTS HD Master 5.1, begge er altså DTS HD kodet og begge sporene er meget meget bra.

15 Aug 2011
1.207
102
63
corleone skrev:
PHP:

Denne har DTS HD Master 2.0 og DTS HD Master 5.1, begge er altså DTS HD kodet og begge sporene er meget meget bra.

flott! takker for info, har sendt mail til platekompaniet og klaget litt på at denne infoen ikke ligger under titlene, bare på noen få og det er vesentleg informasjon for meg og som er helt avgjerende for om jeg bestiller eller ikke:)

14 Feb 2004
13.711
0
0
www.filmlisten.no
PureHifi skrev:
flott! takker for info, har sendt mail til platekompaniet og klaget litt på at denne infoen ikke ligger under titlene, bare på noen få og det er vesentleg informasjon for meg og som er helt avgjerende for om jeg bestiller eller ikke:)

Mulig det ikke er deres skyld, europeiske musikk selskaper er totalt elendige til å merke lyd og bilde på BD diskene sine. De merker de som regel helt likt som DVDene, bare endre bilde spesifikasjonene på noen.

Mange av dem det står enten kun Dolby Stereo eller Dolby Digital, så er det DTS MA eller PCM.

Det er faktisk bedre å gjøre som man egentlig alltid skal gjøre, kjøpe etter innhold (altså musikken) og ta de spesifikasjonene som kommer. Ofte så har man flaks.

Husk at disse musikk folkene er bedre til å mikse i stereo enn surround, og det hender at Stereo sporene som så å si alltid er med, faktisk gir bedre lydbilde enn surround versjonene.

15 Aug 2011
1.207
102
63
da var desse 4 bestilt, bare å håpe det blir levert til helgen:)

Vedlegg

• britishbr_steel.jpg
    britishbr_steel.jpg
    7,7 KB · Sett: 155
  • rockrollhallfamebd.jpg
    rockrollhallfamebd.jpg
    11,3 KB · Sett: 152
  • saxonheavymovieblu.jpg
    saxonheavymovieblu.jpg
    6,3 KB · Sett: 196
  • sonataarcicabd.jpg
    sonataarcicabd.jpg
    8,8 KB · Sett: 157

eriaur

0
15 Apr 2004
987
0
0
Bestilt/forhåndsbestilt
1513082901.jpg
51w0y7QSaTL._AA160_.jpg

In 1975 and 1976 Paul McCartney and Wings undertook the epic Wings over the World tour, the largest scale tour they would ever undertake as a band. From this tour came both the legendary Wings over America triple live album and the concert film Rockshow . Although filmed on this tour at the enormous Kingdome in Seattle, Rockshow , originally a cut down version of the concert, was not premiered until November 1980 in New York and April 1981 in London. It was released on Betamax and later on laserdisc. Now for the first time the complete full length concert is being made available fully restored from the original 35mm film and with restored & remastered sound, including a 5.1 mix for the first time. This is Paul McCartney and Wings live on stage in a concert that is destined to live forever! TRACKLISTING: 1) Venus And Mars / Rock Show / Jet 2) Let Me Roll It 3) Spirits Of Ancient Egypt 4) Medicine Jar 5) Maybe I m Amazed 6) Call Me Back Again 7) Lady Madonna 8 ) The Long And Winding Road 9) Live And Let Die 10) Picasso s Last Words 11) Richard Cory 12) Bluebird 13) I ve Just Seen A Face 14) Blackbird 15) Yesterday 16) You Gave Me The Answer 17) Magneto And Titanium Man 18 )Go Now 19) My Love 20) Listen To What The Man Said 21) Let Em In 22) Time To Hide 23) Silly Love Songs 24) Beware My Love 25) Letting Go 26) Band on the Run 27) Hi Hi Hi 28 ) Soily
Paul McCartney And Wings - 'Maybe I'm Amazed' (from 'Rockshow') - YouTube
Paul McCartney & Wings Rockshow [Blu-ray]: Amazon.co.uk: Film & TV

24 Jun 2010
14.737
6
38
Var i tvil om hvilken tråd denne passet best i, men havnet altså her.

Er veldig spent på denne bestillingen av:
SA-CD.net - Diabolo

ps! jeg valgte ikke den dyre butikken "Amazon", men den billige "JPC" :)

8907.jpg

"'Diabolo' is a beautifully produced 2-disc package that represents MDG's latest developments in sophisticated surround sound recording. It carries their current 2+2+2 recording process to a new level that they describe as 2222+.

One disc is a hybrid SACD sampler consisting of 28 well-chosen excerpts from some of the finest recordings in MDG's extensive classical catalogue. The lavish booklet that accompanies 'Diabolo' provides details of the discs from which these excerpts are taken as well as 'press acclaim' for the recordings - some of which come from reviews posted on SA-CD.net as well as in many other International publications. The generous playing time of 78'14” means that fade-outs are, by and large, avoided though a 2'38”passage from a Bruckner symphony is hardly enough to judge the quality of the sound and performance of the disc from which it is taken.

The second disc is a Blu-ray audio only disc with a playing time of 108'28”. The musical excerpts on tracks 1-28 of this Blu-ray are the same as those on the SACD and one's choice of audio stream is made using one of the coloured buttons on the player's remote control.

Yellow - Stereo 2.0 LPCM 24/96kHz
Red- Surround 5.1DTS HD MA 24/96
Green- 2+2+2 Recording 5.1DTS HD MA 24/96
(MDG's proprietary system that uses two height channel speakers positioned above the main front ones).
Blue- 2222+ Recording 8.0 Auro-3D 24/96."

24 Jun 2010
14.737
6
38
Mr_Spock skrev:
Fortell gjerne om denne er sonefri eller ei - når noen får testet den. Har den på dvd og kan gjerne tenke meg å oppgradere - hvis bilde og lyd er bra.

THE EAGLES - Farewell tour I Melbourne 2004

Fikk min fra amazon.co.uk i går og den var spillbar på en billig Sony BDP, dvs at den enten var sonefri eller for sone B (Europa).

Glimrende lyd & bilde og flott musisering. Don Henley har fortsatt en god stemme.

MANGE låter, så etter 10-12stk følte jeg nok at det var litt "si'rumpa", men jøss - disse gutta er godt over middagshøyden så det må man akseptere.

Et fint bidrag til musikk-BD samlingen som nok blir satt på titt og ofte.

5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
journeyliveinmanila2010.jpg

Fant denne på Ebay for en stund siden, Journey - Live in Manilla på Blu ray. Herlig konsert - Steve Perry er jo ikke med, men Arnel Pinela gjør en fantastisk jobb.

2 timer med superb AOR.

24 Jun 2010
14.737
6
38
Er det på den turneen hvor trommis Deen Castronovo synger på Mother, father og det til å ta pusten fra en.... ?

Danke

0
4 Aug 2007
12.328
195
63
Kulturkrasj, teller vel som multikanals bluraymusikk/konserter dette... Jackson filmen var stas, er gjennomgang av øvingskonsert så musikken stanser av og til pga at popkongen ikke er helt fornøyd. Men lyden er bra. Metallica blurayen har jeg sett på kino før, ikke prøvd den i hjemmekinoen enda, men om det er i nærheten av det vi så og hørte på lerretet med stemning så har jeg noe å glede meg til.

IMG_1622[2].jpg