Blu-ray musikk & konserter

atle99

0
21 Mai 2004
2.578
0
36
Justin er ute med en konsert på blue ray har jeg sett. Mener jeg så den hos dvdstrax

bler

0
4 Okt 2007
1.659
2
38
Den venter jeg på i posten. :)

Det er ikke konserter jeg mener men musikkvideoer.

2 Feb 2004
1.876
11
38
65
avforum.no
John Mayer | Where The Light Is

Bestillte denne fra axlmusic.com i dag.Sonefri.
ZZ Top "Live in Texas" sendt fra amazon.co.uk i dag.

MVH

21 Aug 2003
5.755
0
0
Fikk AC/DC-Live at Donington i posten i går. For de som lurte på hvilke lydspor den har så er det PCM stereo, DD 5.1 og PCM 5.1 (48 kHz/24 bit)

kaarea

0
4 Okt 2005
406
0
0
Hvor vil dere si er det beste stedet for å kjøpe sonefrie eller norsk/europeisk blue ray sone musikk videoer/konserter?

Selv har jeg handlet på dvdstrax.com.

8 Aug 2007
31
0
0
Elton John: Elton 60 - Live At Madison Square Garden [Blu-ray] (2007)
Uncompressed PCM 5.1 Surround presentation (48kHz/24-bit/6.9mbps)
På vei til postkassen :)

Her er hva highdefdigest.com har og si om lyden
The Audio: Rating the Sound

A few months back, I raved about another recent Blu-ray concert release, 'Dave Matthews and Tim Reynolds: Live at Radio City.' That disc instantly became my music demo disc of choice, but it'll have to make some room on that small shelf for 'Elton 60.' This is a uniformly stunning uncompressed PCM 5.1 Surround presentation (48kHz/24-bit/6.9mbps) -- the kind that achieves such a level of transparency that it's chilling.

I rarely get goosebumps any more when it comes to audio presentations (just one of the byproducts of reviewing discs for a living), so it's saying something that 'Elton 60' rocked me back in my seat. So realistic is the quality and timbre of the entire frequency spectrum that there are moments where it no longer feels like sound is emanating from a set of speakers, but rather simply materializing out of thin air. Whether it's just Elton at the piano, or the full band on the more boisterous numbers, the "wall of sound" effect is in full force, yet individual instruments are easily discernible in the mix. Dynamics are also first rate, with expansive highs and pitch-perfect, ultra-tight bass extension. Simply put, 'Elton 60' is a aural delight.

24 Sep 2007
5.320
1
0
atle99 skrev:
Justin er ute med en konsert på blue ray har jeg sett. Mener jeg så den hos dvdstrax

Denne bluray utgaven er bare fantastisk i mine ører! Pjokken kan sine saker, og sakene går særlig hjem hos damene (men også hos meg...knis)

30 Nov 2007
95
0
0
Firebein skrev:
For og ikke glemme Toto live in Amsterdam

Må bare henge meg på denne. Trofast Toto fan till the end og kjøpte denne BD FØR jeg kjøpte meg en avspiller... Det kjipe er bare at vokalen til Bobby Kimball er så auto-tuna at den mister så mye av karakteren sin, men om man ikke kan/vil høre etter slikt er konsertopptaket konge !

Lovund

0
12 Jun 2007
732
0
16
September blir en bra måned;)
Har bestillt følgende:
"AC/DC: No Bull - The Director's Cut" (release 9.sept)
http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/6536388/AC-DC-No-Bull-The-Director-Cut/Product.html
Har "Live at Donington, og er denne i samme klasse er det bare å glede seg:D

Roy Orbison:Black & White Night (release 16.sept)
HD Movie Source
Hadde denne da jeg hadde HD-DVD, og det er noe av det råeste jeg har sett, og hørt! Den er "kun" i 1080i, men med lydsporet DTS-HD Lossless så er det bare å glede seg:D

wizkid

0
5 Feb 2005
3.914
0
36
Og Stones er ute med "Shine A Light"! Så den til bl.a. 199,- som ikke er dårlig til å være Stones utgaver. Snart like billig som CD-plater disse blåsakene.

18 Jul 2004
3.409
0
36
Her er en oversikt over eksisterende og endel kommende musikkfilmer/konserter på BD:

Blu-ray.com - Blu-ray Movies - Music Movies

Har nettopp hørt/sett gjennom Chris Botti (24/96kHz PCM 5.1). SINNSYKT bra lyd og fin musikk. Anbefales om man liker trompet/jazz..

December 2005. Los Angeles, California. Trumpeter Chris Botti, on the heels of his break-through gold certified album "When I Fall In Love", and the record-breaking follow up "To Love Again", plays two triumphant shows at the Wilshire Theatre backed by a full orchestra and his virtuosic band. Playing repertoire mostly culled from these two hit albums, Chris is joined onstage by some of the world's most accomplished singers and musicians (in order of appearance) Sting, Jill Scott, Paula Cole, Burt Bacharach, Renee Olstead, Paul Buchanan and Gladys Knight. Filmed for the PBS Special "Chris Botti Live With Orchestra and Special Guests"

Blu-ray.com - Chris Botti: Live with Orchestra and Guests (Blu-ray)

Og denne har jeg nettopp bestillt (Usikker på lydformat): Robbie Williams Live At The Royal Albert Hall

Amazon.co.uk: Robbie Williams Live At The Royal Albert Hall [Blu-ray] [2001]: Robbie Williams: DVD