Blu-ray musikk & konserter

Lil-H

0
10 Jul 2004
3.689
0
0
Tiesto - Elements of Life, Copenhagen [BD]

1080i 50hz, DTS HD MA. Lyden skal visst være helt på topp :)

Pinguz

0
6 Nov 2006
4.097
0
0
Lil-H skrev:
DTS HD MA. Lyden skal visst være helt på topp :)
Kan du finne no bekreftelse på dette? alle nettbutiken jeg har sjekket, har det ikke stått noe om at det er DTS HD MA, men har lest det flere steder at denne skulle ha dette før den ble gitt ut :???:

RoKo

0
30 Des 2004
16.026
0
36
geirtore skrev:
Lyden er i PCM 5.1 og Bilde i 1080I.
Bildemessig er dette det beste jeg har sett fra en konsert, her skal du leite etter feil! Det er bare en ting å si, IMPONERENDE.
Kanon bra omgivelselyd gjør at man får følesen av og være der, og Sir Elton skuffer heller ikke.
Hvis du har tenkt å be en venn eller kjæreste på besøk, da er kvelden redda med denne. Har du muligheten, se den på storskjerm.
ANDBEFALT!:-D :-D
GT.
Denne konserten KUNNE vært så bra som du skriver, hadde det ikke vært for at de for enkelte kameraers del (de som suser over scenen/publikum) har valgt bort HD-formatet, samt at et par andre av kameraene har uskarpe linseelementer.

I tillegg var det kameraet de benyttet mest på Elton ved pianoet ikke farge- og kontrastkorrigert godt nok, slik at det hele virket grått og slapt.

Men pokker heller - når man får servert en non-stop konsert med varighet på 3½ time - da takker og bukker i alle fall JEG! :)

11 Feb 2008
86
0
0
avforum.no
RoKo skrev:
Denne konserten KUNNE vært så bra som du skriver, hadde det ikke vært for at de for enkelte kameraers del (de som suser over scenen/publikum) har valgt bort HD-formatet, samt at et par andre av kameraene har uskarpe linseelementer.

I tillegg var det kameraet de benyttet mest på Elton ved pianoet ikke farge- og kontrastkorrigert godt nok, slik at det hele virket grått og slapt.

Men pokker heller - når man får servert en non-stop konsert med varighet på 3½ time - da takker og bukker i alle fall JEG! :)

Det er nok mye av de samme feil som går i gjenn på de fleste konserter i HD til nå, av det du beskriver.
Hva synes du om lyden da?
Mvh.
GT

Rotja

0
24 Okt 2006
8.884
0
36
Shakira
Denne Blu-ray disken inneholder foruten en Blu-ray plate også en Bonus cd.
Lyden er:
Sterio PCM
5:1 PCM, 48KHz 6,9 Mb/s

Med andre ord dette skulle være kvalifisert for fantastisk lyd opplevelese. De som kjenner Shakira noe fra før vet at hun er mer enn ”Whenever, Wherever”. En latinamerkansk lokomotiv. Mange spanske sanger. Blir mye for oss som ikke kan spansk. Lurer på hva hun synger nå? Blir omkvedet. Men noen engelske gloser er det.
Dette er hot, feminint, kvinne, forførende, sexy som bare en latinamerikansk dame kan være. Dette er Shakira.

Bildemesig er dette rett og slett bare nydelig. Noe støy av og til i det sorte, når de viser med slørete bilde. Ellers meget godt sortnivå. Kameraene må ha vært HD. Se på bilde dybde skarpheten. Man kan se om de bakerste radene med mennesker på oversikt bildenene har lyseblå, hvite eller rosa te-skjorter.

Lyden er som tidligere forklart i MPCM. Den er slik jeg opplever den på andre Blu-ray konsert opptak. Som Bruce og Destiny’s Child. Fantastisk detaljert og flott. Så kommer det selvsakt ann på om du liker dene typen musikk?

Vedlegg

• Shakira 12.JPG
    Shakira 12.JPG
    95,4 KB · Sett: 133
  • Shakira 13.JPG
    Shakira 13.JPG
    143,2 KB · Sett: 133

Rotja

0
24 Okt 2006
8.884
0
36
Across the universe

Flotte sanger og bildekvalitet på topp. Beatels låtene har aldri hørtes bedre ut enn her. DD True HD i beste kvalitet. Filmen er et artig gjensyn av 68 tallets mentalitet. Jeg koste meg med filmen. Har du dame, kan du koose deg sammens med..He, he..:mrgreen:

Vedlegg

• Across the universe.JPG
    Across the universe.JPG
    208 KB · Sett: 128

RoKo

0
30 Des 2004
16.026
0
36
geirtore skrev:
Det er nok mye av de samme feil som går i gjenn på de fleste konserter i HD til nå, av det du beskriver.
Hva synes du om lyden da?
Mvh.
GT
Joda, lyden er meget bra - hele veien! :)

Lil-H

0
10 Jul 2004
3.689
0
0
Pinguz skrev:
Kan du finne no bekreftelse på dette? alle nettbutiken jeg har sjekket, har det ikke stått noe om at det er DTS HD MA, men har lest det flere steder at denne skulle ha dette før den ble gitt ut :???:

Jeg er bekreftelsen :)

Neida, jeg hadde den i en liten periode, for å sjekke om den funket i sone A-spillere, noe som den ikke gjorde. Det står bak på coveret at det er DTS HD MA! Folk sier den har DTS, men den har altså HD MA :) I tillegg til DD 5.1

RoKo

0
30 Des 2004
16.026
0
36
Ja, og du får både hørt den og kjøpt den på neste helgs AV-treff!

Vi (KringLYD) demonstrerer og selger denne utgivelsen til en introduksjonspris på kr. 189,- for begge diskene (SACD og DVD)... :-D

Hanspf

0
11 Sep 2003
4.760
0
0
47
Her må jo Nine Inch Nails med True HD komme med. Maken til livlig bass har ikke jeg fått fra noen BD musikk film

RoKo

0
30 Des 2004
16.026
0
36
Konserten til John Legend er en skikkelig godbit!
Anbefales! Ikke koster den mye, heller.

22 Des 2005
10.968
1
36
Pinguz skrev:

Jeg har denne blu-ray konserten og kan bekrefte at den har DTS HD Master lyd ja. Bildet er meget bra på denne, lyden er også bra - selv om man ikke får utnyttet dette med stereoperspektiv og naturlighet når all lyden er elektronisk.

bler

0
4 Okt 2007
1.659
2
38
Er ute etter musikkvideoer på Blu-Ray. Har enda ikke sett noen men det er kanskje andre der ute som vet om det har kommet ut noe..?

Jeg hører forsåvidt på mye forskjellig musikk men det første som jeg tenker på i denne sammenhengen er; Usher, Timbaland, Justin Timberlake etc.

Er altså i første omgang ute etter typisk "hits" artister men alt er av interesse hvis dette finnes! :)