Blu-ray musikk & konserter

he

0
13 Mar 2003
79
0
0
Starter herved opp en tråd for musikk anbefaling på Blu-ray, gjerne også med en bi-kommentar om lydkvalitet & lydformat.

Selv har jeg kjøpt mine to første:

* Bruce Springsteen With The Sessions Band: Live In Dublin

* Celine Dion: A New Day: Live In Las Vegas

25 Sep 2005
376
0
16

* Celine Dion: A New Day: Live In Las Vegas[/QUOTE]

Hvordan var lyden på Bruce Springsteen, den må jeg kjøpe, er veldig spent på hvordan lyden er:)

Vaden

0
23 Jan 2005
779
0
0
Lyden på Bruce Spingsteen var veldig bra. Bildet derimot var altfor mørkt. Veldig klart, men som sagt mørkt. Alt i alt syns eg konserten var veldig bra. Fantastisk atmosfære. Publikum tok heilt av :) og eg fekk frysninger over heila kroppen.

Ein anna konsert eg vil anbefale er: Shakira - Oral Fixation. Denne var overlegen på bildedelen. Denne konserten slo pusten ut av meg. Fantastisk PCM 5.1 spor.

bigtor

0
20 Sep 2003
3.630
0
36
Laksevåg
Noe av det beste når det gjelder kvalitet på bilde og lyd er DESTINY`S CHILD live in Atlanta som jeg absolutt kan anbefale og damene er jo ikke verst de heller:)

25 Apr 2005
43.993
0
0
41
Nord-Trøndelag
bigtor skrev:
Noe av det beste når det gjelder kvalitet på bilde og lyd er DESTINY`S CHILD live in Atlanta som jeg absolutt kan anbefale og damene er jo ikke verst de heller:)

Enig
DESTINY`S CHILD live in Atlanta...Bilde 720p ... Lyd PCM 5.1 og D.D 5.1

16 Apr 2008
52
0
0
bigtor skrev:

Beste jeg har hørt også!

JD

0
10 Apr 2003
7.534
2
38
Kan dere ikke skrive hvilket lydformat det er på de enkelte skivene? Vil tro det er av interesse.

bigtor

0
20 Sep 2003
3.630
0
36
Laksevåg
Firebein skrev:
For og ikke glemme Toto live in Amsterdam

Denne var jeg faktisk skuffet over hadde trodd at spesielt lyden på den skulle vært en del bedre en den var, da jo bladet hjemmekino ga den topp karakter på lyd og bilde.

6 Sep 2006
494
0
0
41
Om det er noen som har David Gilmores nyeste, er det av stor interesse å få noen synspunkter på den :)

24 Sep 2007
5.320
1
0
Noen formeninger om Kanye West og John Legend sine bluray konserter? Har de i hus, men ikke sett ennå, venter til jeg får kinoen i orden :)

11 Feb 2008
86
0
0
avforum.no
EvenSteven skrev:
Om det er noen som har David Gilmores nyeste, er det av stor interesse å få noen synspunkter på den :)
Har til nå ca 10 Blu-ray og Hd-dvd musikk/konserter, Men ingen når opp til David Gilmores/Live at the royal albert hall(Blu-Ray). Dette er bare en helt fantastisk konsert, Lyden er i DD-TrueHD, det føles som og vær der! Konserten begynner med hans nye album On An Island Før han etter vært går over til Pink Floyd Klassikere, og det er nettopp her du får rosina i pølsa.. Etter min mening. Meget bra bilde + en del extra snaks på disk 2. Er du Pink Floyd fan, ja, da bare må du ha denne.
Geir.:-D

6 Sep 2006
494
0
0
41
Takker .... Har den selvfølgelig, men på DVD. Men nå må jeg også ha den på Blu-ray, så snart jeg får meg en skikkelig receiver.

bigtor

0
20 Sep 2003
3.630
0
36
Laksevåg
geirtore skrev:
Har til nå ca 10 Blu-ray og Hd-dvd musikk/konserter, Men ingen når opp til David Gilmores/Live at the royal albert hall(Blu-Ray). Dette er bare en helt fantastisk konsert, Lyden er i DD-TrueHD, det føles som og vær der! Konserten begynner med hans nye album On An Island Før han etter vært går over til Pink Floyd Klassikere, og det er nettopp her du får rosina i pølsa.. Etter min mening. Meget bra bilde + en del extra snaks på disk 2. Er du Pink Floyd fan, ja, da bare må du ha denne.
Geir.:-D
Jeg kjøpte denne på grunn av at den fikk meget god omtale av flere men jeg ble ikke så imponert over bilde og lyden på den.

11 Feb 2008
86
0
0
avforum.no
bigtor skrev:
Jeg kjøpte denne på grunn av at den fikk meget god omtale av flere men jeg ble ikke så imponert over bilde og lyden på den.
Hei. Kan vær enig i at bilde er noe grov til tider + noe bildestøy, (spesielt på del 2) men det kan jo og vær at dette er meningen av regissøren. Lyden er jo heller ikke perfekt (og takk gud for det) det er jo live konsert, Hører jo at det er noe støy der innimellom, tror ikke dette skylles DD-TrueHD lyden, men heller opptaket, og det plager meg heller ikke. Jeg vil påstå at dvden blekner i forhold!:)

18 Feb 2005
6.216
0
0
sommer1976 skrev:

* Celine Dion: A New Day: Live In Las Vegas

Var det du som stoppet ved siden av jobben i går med en skamsenket Jetta med kullsorte vinduer, "tøffe" breifelgs, midtstilt vindusvisker, golfkule i antenne, stort Kenwoodanlegg, og med Celine Dion på full guffe? I så fall, tusen takk for en god latter!

:mrgreen:

11 Feb 2008
86
0
0
avforum.no
Elton John 60 Live At Madison Square Garden (Blu-Ray)

Lyden er i PCM 5.1 og Bilde i 1080I.
Bildemessig er dette det beste jeg har sett fra en konsert, her skal du leite etter feil! Det er bare en ting å si, IMPONERENDE.
Kanon bra omgivelselyd gjør at man får følesen av og være der, og Sir Elton skuffer heller ikke.
Hvis du har tenkt å be en venn eller kjæreste på besøk, da er kvelden redda med denne. Har du muligheten, se den på storskjerm.
ANDBEFALT!:-D :-D
GT.