blåe lysdioder langs tak??? Ulemper?

Jan I

0
13 Des 2002
2.160
1
38
Hei
Har kjøpt en "lysslange" med blåe lysdioder fra clas ohlson. Og jeg lurer på om det vil ha noen negativ innvirkning hvis jeg setter de langs taklistene bak og langs sidevegger ved lerret?
Altså ikke bak lister men vises godt.
Har dette negativ innvirkning ved kinotitting?
På forhånd takk for svar
Mvh Jan I

Zamot

0
27 Mar 2003
2.508
0
36
De har nok ikke så stor innvirkning på bildet tipper jeg. Har selv en slik slynge og vet hvordan de lyser.
MEN jeg tror at man lett kan bli distrahert av de under filmen, og vil således ikke anbefale å ha de så nærme synsfeltet.
Hvis man skal ha litt belysning (for å se snackset eller veien til toalettet), er det kanskje bedre med dimmede spotter evt. dimmede små lyspærer/dioder der man trenger det...

Jan I

0
13 Des 2002
2.160
1
38
Hei Zamot
Takk for svar
Regnet nesten med det....
Skal prøve å bare tape fast foreløpig ,og teste bildet da.
Hvis ikke de er brukbart ,kan en jo bruke "lysslangen" bak seerplass.
Mvh Jan I

16 Jul 2003
5.792
0
36
Enig. Jeg er kanskje litt ekstrem, som har dekket alt som ikke er mørkerødt med svarte gardiner (se nettsiden min), men jeg mener nå at jo mindre som distraherer øynene mellom en selv og lerretet, jo bedre er det.

roffe

0
24 Apr 2003
25.146
0
0
www.invelos.com
Mastiff skrev:
Enig. Jeg er kanskje litt ekstrem, som har dekket alt som ikke er mørkerødt med svarte gardiner (se nettsiden min), men jeg mener nå at jo mindre som distraherer øynene mellom en selv og lerretet, jo bedre er det.
Ja, det er vel ikke bare jeg som irriterer meg over de lysende, grønne EXIT-skiltene på offentlige kinoer... ;)

Og så bare for å pirke: Det er vel ikke lysdioder, men små lyspærer i den slangen, eller hva? Eller har Clas Ohlson fått et nytt produkt her?

Zamot

0
27 Mar 2003
2.508
0
36
roffe skrev:
Og så bare for å pirke: Det er vel ikke lysdioder, men små lyspærer i den slangen, eller hva? Eller har Clas Ohlson fått et nytt produkt her?
Joda, den lenken jeg har i hvert fall er bitte små lyspærer. De ser nesten ut som dioder, men "kaster" lyset annerledes, som omtrent som en lyspære... hehe

Jan I

0
13 Des 2002
2.160
1
38
Hei
Dere har nok rett ,det er småe 24Volts pærer som sitter i "slangen"
De bare ligner litt på dioder. (burde jo undersøkt før jeg la ut innlegget :oops: )
Prøvde å tape opp lysslangen og JA,det ble distraherende.
Litt lite lys i disse for å bruke som "ledelys" e.l. ,så de blir nok degradert til julebelysning :roll:
Mvh Jan I