Beste rippe program til Mac eller Windows. Og best antivirus software.

9 Jun 2019
483
58
28
Ja, det er det jeg også har funnet ut at de software programmene er best! Jeg vil ikke bruke iTunes hvis ikke de tar hensyn til jitter forstyrrelser. Altså riper og slikt. iTunes tar visst ikke hensyn til det. Så jeg vil jo helst ha best resultat. Og sist gang jeg brukte Windows var i 2012. Nå hører jeg at iTunes kun kan laste ned som en app til Windows. Og at den appen, altså iTunes er meget ustabil. Noen som vet noe om det? Jeg har også lest om cueripper. Skal visst være meget bra. Takk for all hjelp folkens! Hyggelig når vi audiophile folkens hjelper hverandre. Jeg tror nok iTunes er utelukket for mitt bruk. Det spiller ingen rolle om EAC eller lignede tar 100 år med og rippe en CD plate. Resultatet skal jo bli bra! Så jeg skjønner ikke hvordan han som trives med iTunes kan være sikker på at resultat blir bra, når iTunes ikke kobler seg opp til AccurrateRip sin data base. Det er nå bare min mening da....,

9 Jun 2019
483
58
28
Man kan jo ikke og sitte og lytte om det er lyd feil på sine CD plater heller. Og så bruke iTunes fordi det går mye fortere. Men nå har jeg jo ikke prøvd iTunes på flere år, så jeg skal nå være forsiktig med min menig da. Men jo mere jeg googler så er det de software programmer som er nevnt her som er anbefalt hvis man er super kresen på lyd, noe jeg er.

oes

0
18 Nov 2006
274
7
18
Høres ut som du skal prøve cueripper, da. Lykke til! Del resultatet etter 30-40 plater. Jeg har kun erfaring med xld og itunes, og foretrekker med klar margin sistnevnte

9 Jun 2019
483
58
28
Hei moderator! Hyggelig du deltar i denne tråden, det setter jeg stor pris på! Men som sagt EAC til Windows er ikke det veldig vanskelig og sette opp. Danke har gitt meg gode tips og sier at programmet ikke er så vanskelig og sette opp, men allikevel fint litt input fra andre som også har erfaring med EAC. Og har du erfaring pre emhasis CDer? Takk! PS og er optisk driv verk forskjellig i kvalitet. Altså lyd forskjell. Har dett på en HP til 6000kr med optisk driv verk! Helt utrolig når mange produsenter har sluttet med det. Det er en DVD-brenner.

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.330
195
63
Her er to YouTube linker...

Paul

Hans

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk

9 Jun 2019
483
58
28
Takk! Jo, jeg ser at EAC er anbefalt blant Windows brukere. Første gang du laster ned programmet så blir du bedt om trykke på “ Wizard» knappen, og så er det nybegynner mode og deretter ganske rett frem. Eneste minus jeg så var at enkelte album ikke kunne få cover bilder (metadata). Jeg har sett på en billig laptop til 3500kr. Samsung T5 1TB har USB Ci den andre enden og USB A til pcen laptopen. Men jeg ser at de litt dyrere har laptopene har USB C inngang også som Samsung T5, altså den trenger ikke egen strømforsyning. Men jeg vet ikke om USB C inngang på selve laptopen har også litt og si. USB C skal visst være veldig kjapp og overføre filer, og det er jo det jeg skal gjøre. Men jeg vet ikke om det har noe og si i lengden rett og slett. Siden som sagt T5 har en USB C inngang til A. Noen kloke hoder der ute?

Danke

0
4 Aug 2007
12.330
195
63
Takk! Jo, jeg ser at EAC er anbefalt blant Windows brukere. Første gang du laster ned programmet så blir du bedt om trykke på “ Wizard» knappen, og så er det nybegynner mode og deretter ganske rett frem. Eneste minus jeg så var at enkelte album ikke kunne få cover bilder (metadata). Jeg har sett på en billig laptop til 3500kr. Samsung T5 1TB har USB Ci den andre enden og USB A til pcen laptopen. Men jeg ser at de litt dyrere har laptopene har USB C inngang også som Samsung T5, altså den trenger ikke egen strømforsyning. Men jeg vet ikke om USB C inngang på selve laptopen har også litt og si. USB C skal visst være veldig kjapp og overføre filer, og det er jo det jeg skal gjøre. Men jeg vet ikke om det har noe og si i lengden rett og slett. Siden som sagt T5 har en USB C inngang til A. Noen kloke hoder der ute?
Har strømforsyning selv om det har type C og lader..

Men C er jo mye mer praktisk for nyere Android mobiler..
C er vel kjappere også? Men det kan jeg lite om.

9 Jun 2019
483
58
28
Jeg tror det skal gå bra! Vil gå for en laptop med USB C inngang. Så er jeg på den sikre siden. EAC og greier. Konge! Men jeg ser ESET koster cirka 700kr for et år! Er det du har! Men uansett det er nok best! Men det er som sagt lenge siden jeg har brukt Windows. Og jeg lurer på noe, sletter du Windows Defender sitt eget virus program? Siden du kjører ESET? Jeg beklager hvis jeg maser! Kanskje hvis jeg er heldig kan jeg begynne med fildeling i neste uke. Gleder meg!

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.330
195
63
Jeg tror det skal gå bra! Vil gå for en laptop med USB C inngang. Så er jeg på den sikre siden. EAC og greier. Konge! Men jeg ser ESET koster cirka 700kr for et år! Er det du har! Men uansett det er nok best! Men det er som sagt lenge siden jeg har brukt Windows. Og jeg lurer på noe, sletter du Windows Defender sitt eget virus program? Siden du kjører ESET? Jeg beklager hvis jeg maser! Kanskje hvis jeg er heldig kan jeg begynne med fildeling i neste uke. Gleder meg!
Jeg tror det er littebitt rimeligere 650 eller +-.

Jeg bruker Eset Smart.

Eset Nod32 er vel bare antivirus søk og mulig en slags brannmur?

9 Jun 2019
483
58
28
Ok! Så da har du Windows sin egen brannmur og defender i bruk. Det var det jeg hadde med Avast, riktig nok gratis versjon. Så det gikk ikke bra. Men jeg googler om pre emhasis CDer, og det er tydelig vis et mareritt og rippe! Men Cueripper skal visst rippe pre emhasis CDer. Du får se om det er et flag i Subcode eller T.O.C. Jeg har to Floyd-CDer i pre emhasis. Så hvis det er noen som har erfaring med det, rop ut! Takk for all hjelpen hittil!!!

Danke

0
4 Aug 2007
12.330
195
63
Ok! Så da har du Windows sin egen brannmur og defender i bruk. Det var det jeg hadde med Avast, riktig nok gratis versjon. Så det gikk ikke bra. Men jeg googler om pre emhasis CDer, og det er tydelig vis et mareritt og rippe! Men Cueripper skal visst rippe pre emhasis CDer. Du får se om det er et flag i Subcode eller T.O.C. Jeg har to Floyd-CDer i pre emhasis. Så hvis det er noen som har erfaring med det, rop ut! Takk for all hjelpen hittil!!!
Nei Eset bruker egen brannmur og kommuniserer btil Windows at det er Eset og dens brannmur som skal brukes.

Tror du gir en enkel tillatelse når du installerer Eset.

15 Nov 2004
4.179
3
38
Har ikke fulgt så mye med på Antivirus men jeg bruker Windows sitt innebygde og det funker helt topp her. Ble kåret til det beste for noen år siden i en norsk test og har brukt det siden. Har ikke ofret virus en tanke etterpå. :)

Danke

0
4 Aug 2007
12.330
195
63
Har ikke fulgt så mye med på Antivirus men jeg bruker Windows sitt innebygde og det funker helt topp her. Ble kåret til det beste for noen år siden i en norsk test og har brukt det siden. Har ikke ofret virus en tanke etterpå. :)
Ja de sier at Windows 10 har bra både innebygget antivirus og nettleser.

Danke

0
4 Aug 2007
12.330
195
63
Litt mer om tema i tråden.

Dersom du bruker ok Dac og kabel så tror jeg det er veldig ok å bruke NAS...

Cd drevet til Paul er sikkert bedre men det koster en fin bruktbil...

9 Jun 2019
483
58
28
Jeg tror Paul bare henter gratis... Men han er veldig flink på ripping. Og det skal ha kred for. Men likte ikke helt at han sa i mellom linjene at Macintosh ikke var bra. Mactintosh er noe av det beste jeg har hørt!

Sist redigert:

Danke

0
4 Aug 2007
12.330
195
63
Jeg tror Paul bare henter gratis... Men han er veldig flink på ripping. Og det skal ha kred for. Men likte ikke helt at han sa i mellom linjene at Macintosh ikke var bra. Mactintosh er noe av det beste jeg har hørt!
Om det er data du mener så er Paul ihuga Apple fan..

Han nevner kun endel støy jitter issues.

De aller fleste bryr seg ikke eller merker ikke så mye om dette, en bra Dac og en grei rimelig speced usb/digital kabel osv så tror jeg det blir meget bra resultat.

Selv synes jeg streaming fra mobil hi-rez feks stereo og 5.1 låter meget bra, da kjører jeg via ruter og HDMI..

9 Jun 2019
483
58
28
Mener han henter gratis fra sitt eget merke. Han får vel kraftig rabatt. 70 prosent sikkert Men jeg vet ikke. Men jeg har sett han er meget kresen, og Apple fan, ja. Han anbefalte og rippe med MacBook og ha Mac mini som en musikk server. PS Audio har visst en sånn dings du putter i strømuttaket, og voila bedre lyd! Men jeg kommer ikke til og kjøpe den. Har lest om den. Den var en som sa at det ikke var noen vits hvis du ikke hadde egen kurs. Men jeg har prøvd så mye kabler og den slags. Er ferdig med det!

Sist redigert:
  • Like
Reactions: Danke

Danke

0
4 Aug 2007
12.330
195
63
Mener han henter gratis fra sitt eget merke. Han får vel kraftig rabatt. 70 prosent sikkert Men jeg vet ikke. Men jeg har sett han er meget kresen, og Apple fan, ja. Han anbefalte og rippe med MacBook og ha Mac mini som en musikk server. PS Audio har visst en sånn dings du putter i strømuttaket, og voila bedre lyd! Men jeg kommer ikke til og kjøpe den. Har lest om den. Den var en som sa at det ikke var noen vits hvis du ikke hadde egen kurs. Men jeg har prøvd så mye kabler og den slags. Er ferdig med det!
Han har Infinity og PS på lytterommet ja.

Hjemme bruker han faktisk Emotiva hjemmekino anlegg. Med Marantz, eneste PS er Strømrens, to powerplants.

Kona har Sprout, og ellers sikkert pga kona har de mye smarthøytalere etc.

Sist redigert: