Hei! Jeg trenger litt hjelp fra Windows og Mac brukere. Hva slags rippe program og antivrus/malware er best til hjemmebruk? Er cirka 8 år siden jeg brukte Windows. Og de siste årene har dett kun gått i iPad og iPhone. Så jeg har blitt vant til Apple sitt grensesnitt, og tror nok jeg heller mere mot Mac enn PC. Men har sett på en MacBook air laptop og en HP PC laptop til rundt 6000kr. Så adskillig billigere. Og HP har innebygget optisk drivverk, en DVD brenner. Som sagt jeg vet at iTunes kan brukes på begge plattformer, men jeg har hørt at hvis du er kresen på lyd (som jeg er) så er XLD og dbPoweramp best. Begge disse rippe programmene kan visst også brukes på begge plattformer. Og sist jeg hadde PC brukte jeg gratis versjon til Avast. Den var helt ok til mitt bruk, men tok ikke alt. Og jeg har to pre emhasis CDer med Floyd som jeg også vil rippe. Sistnevte må de-emphasis først eller blir toppen lys. Min CD-spiller og extern dac spiller mine pre emhasis plater helt fint. Og som Floyd-fan så har de to best lyd. Så hvis det er noen Floyd/PC/Mac eksperter dere ute som kan hjelpe meg, ja da hadde det vært fint. Andre er selvfølgelig hjertelig velkommen til og diskutere best software bruk til mitt bruk. Tusen takk!
Sist redigert: