ak
Aktiv
Norway
227 Innlegg Sendt - 04/12/2002 : 17:04:20
--------------------------------------------------------------------------------
Hei,
Hva er den beste dvd spilleren til en normal penge..?
1. Primare til 12000,-
2. Philips 963 til ???
3. Panasonic RA71 til ..?
4. Pioneer 727A til ??
5. Sony 990 til..??
Evt andre...!
Mvh
AK
-----------------
-----------------
Alltid Panasonic
Hifil
Fersking
Norway
13 Innlegg Sendt - 04/12/2002 : 23:45:55
--------------------------------------------------------------------------------
Hva med Marantz DV-17
sakset fra Lyd&Bilde
Sitat:
Lyd & Bilde, nr.5/01
"Som vanlig er utførelsen så flott at det alene nesten er grunn nok til å kjøpe Marantz`en. Heldigvis er det også en strålende og vellydende CD-spiller under det vakre skallet. Faktisk bedre enn mange CD-spillere til 5-6-7.000 kroner. Det betyr også at lydkvaliteten på DVD er i toppklassen, og mye bedre enn på DVD-spillere flest, som gjerne lyder som en rimelig CD-spiller, men heller ikke mer. Ikke så mye å utsette på bildekvaliteten her, som er bedre enn vi har sett den på noen Marantz-spiller tidligere, og nesten på nivå med referansen Sony DVP-S9000ES. Men DV-17 koster mindre penger og lyder vel så bra."
G-Force
Fersking
7 Innlegg Sendt - 05/12/2002 : 10:14:28
SONY DVP-NS999ES kommer sannsynligvis på nyåret. Etter alt å dømme blir dette en KILLER uten like. Prisen er estimert til 12000. Da blir det sikkert mulig å få et "supertilbud" under 10000 kr.
Av finesser kan nevnes:
Multikanals SACD
Progressiv Scan på Både PAL og NTSC
Lekkert utseende(hvis man liker gullfinish)
108MHZ/14 bits videoconverter
innebygget DTS-dekoder for dem som ønsker det
spiller av mp3,cdr,cdrw......(mp3 med spilleliste på TV-skjermen!)
192kHz/24 bits DAC
Denne spilleren er i hvertfall på toppen av MIN ønskeliste!
mvh
ak
Aktiv
Norway
227 Innlegg Sendt - 05/12/2002 : 10:19:27
Det er altfor mye å velge mellom...
Jeg har seriøst tenkt på 963SA fra philips. Denne har Faroudija DCDI chipset. Og skulle kunne kjøpes for under 5k...
Jeg har nå en Panasonic RA61EG, som jeg er godt fornøyd med, men den har ikke component ut..... Og jeg håper at philipsen ville være en god oppgradering...
Mvh
AK
-----------------
-----------------
Alltid Panasonic
Thule
Fersking
Norway
17 Innlegg Sendt - 06/12/2002 : 19:01:51
Ifølge siste Audio kom Thule DVD250B best ut som kombispiller. Vil ikke anbefale denne spilleren til ren hjemmekino, men for de som er ute etter en kombispiller og ønsker balansert utgang er det et godt alternativ. Ved pruting bør man få denne for under 10000 kr.
Den takler f eks ikke S-VCD
Har selvfølgelig en selv, men som dere ser har jeg flere spillere
Thule
Aktiv
Norway
227 Innlegg Sendt - 04/12/2002 : 17:04:20
Hei,
Hva er den beste dvd spilleren til en normal penge..?
1. Primare til 12000,-
2. Philips 963 til ???
3. Panasonic RA71 til ..?
4. Pioneer 727A til ??
5. Sony 990 til..??
Evt andre...!
Mvh
AK
-----------------
-----------------
Alltid Panasonic
Hifil
Fersking
Norway
13 Innlegg Sendt - 04/12/2002 : 23:45:55
Hva med Marantz DV-17
sakset fra Lyd&Bilde
Sitat:
Lyd & Bilde, nr.5/01
"Som vanlig er utførelsen så flott at det alene nesten er grunn nok til å kjøpe Marantz`en. Heldigvis er det også en strålende og vellydende CD-spiller under det vakre skallet. Faktisk bedre enn mange CD-spillere til 5-6-7.000 kroner. Det betyr også at lydkvaliteten på DVD er i toppklassen, og mye bedre enn på DVD-spillere flest, som gjerne lyder som en rimelig CD-spiller, men heller ikke mer. Ikke så mye å utsette på bildekvaliteten her, som er bedre enn vi har sett den på noen Marantz-spiller tidligere, og nesten på nivå med referansen Sony DVP-S9000ES. Men DV-17 koster mindre penger og lyder vel så bra."
G-Force
Fersking
7 Innlegg Sendt - 05/12/2002 : 10:14:28
SONY DVP-NS999ES kommer sannsynligvis på nyåret. Etter alt å dømme blir dette en KILLER uten like. Prisen er estimert til 12000. Da blir det sikkert mulig å få et "supertilbud" under 10000 kr.
Av finesser kan nevnes:
Multikanals SACD
Progressiv Scan på Både PAL og NTSC
Lekkert utseende(hvis man liker gullfinish)
108MHZ/14 bits videoconverter
innebygget DTS-dekoder for dem som ønsker det
spiller av mp3,cdr,cdrw......(mp3 med spilleliste på TV-skjermen!)
192kHz/24 bits DAC
Denne spilleren er i hvertfall på toppen av MIN ønskeliste!
mvh
ak
Aktiv
Norway
227 Innlegg Sendt - 05/12/2002 : 10:19:27
Det er altfor mye å velge mellom...
Jeg har nå en Panasonic RA61EG, som jeg er godt fornøyd med, men den har ikke component ut..... Og jeg håper at philipsen ville være en god oppgradering...
Mvh
AK
-----------------
-----------------
Alltid Panasonic
Thule
Fersking
Norway
17 Innlegg Sendt - 06/12/2002 : 19:01:51
Ifølge siste Audio kom Thule DVD250B best ut som kombispiller. Vil ikke anbefale denne spilleren til ren hjemmekino, men for de som er ute etter en kombispiller og ønsker balansert utgang er det et godt alternativ. Ved pruting bør man få denne for under 10000 kr.
Den takler f eks ikke S-VCD
Har selvfølgelig en selv, men som dere ser har jeg flere spillere
Thule