Benq W5000 - Problem, mister halve bildet

Temte

0
29 Okt 2006
144
0
0
Jeg har en Benq W5000 som jeg har vært strålende fornøyd med. Den har gått 900 timer.
Plutselig og uten forvarsel forsvant nøyaktig halve skjermen (veksler på å være helt sort eller vertikale hvite striper annenhver gang jeg skrur den av og på).
Nøyaktig 50% er borte og det er den høyre siden.

Den venstre fungerer utmerket.
Har selvsagt sjekket inn-kilder og det er ikke her det er noen feil da også menyen er delt på midten.

Har selvsagt tatt ut strøm og satt inn igjen og selv om det er åpenbart at det ikke er lampen byttet jeg også denne til en ny da jeg hadde en liggende. Ingen forskjell.

er det noen som har forslag til hva dette kan være? Jeg er helt blank og har prøvd det meste, men jeg har ikke noe greie på optikk så det er vanskelig å trekke logiske slutninger.

Noen somhar vært borti dette?

Gorm

0
13 Des 2002
40.115
102
63
56
Jessheim
Kan det være driveren tro? Det er to brilliantcolor drivere på 1080 DMDen, som hver driver sin halvpart av brikken. Således er det nærliggende å mistenke dette som potensiell feilkilde. Uansett må vel projektoren leveres til service (Anovo).

Temte

0
29 Okt 2006
144
0
0
Ja jeg var redd for det.
Jeg har prøvd alt som er mulig nå - det eneste jeg oppnår er å få forskjellige mønster på stripene i bildet til høyre. Ved et par av gangene jeg har re-startet er det også feil farger i det venstre bildet (som i utgangspunktet fungerte).

jeg får nok pent bare skru den ned og sende den på service.

17 Mai 2006
824
0
16
45
Temte skrev:
Jeg har en Benq W5000 som jeg har vært strålende fornøyd med. Den har gått 900 timer.
Plutselig og uten forvarsel forsvant nøyaktig halve skjermen (veksler på å være helt sort eller vertikale hvite striper annenhver gang jeg skrur den av og på).
Nøyaktig 50% er borte og det er den høyre siden.

Den venstre fungerer utmerket.
Har selvsagt sjekket inn-kilder og det er ikke her det er noen feil da også menyen er delt på midten.

Har selvsagt tatt ut strøm og satt inn igjen og selv om det er åpenbart at det ikke er lampen byttet jeg også denne til en ny da jeg hadde en liggende. Ingen forskjell.

Noen somhar vært borti dette?

Hei..

Jeg har akkurat samme problem, men jeg har venstre siden.. utrolig frustrerende akkurat nå.. fristende å bare kaste "dritten" :roll:

LeifB

0
24 Mai 2005
174
0
0
45
Har nyaktig de samme problemet, dukket opp på Søndag. noen som har fått fikset dette enda?
Jeg har meldt inn saken til BenQ support så får avvente svar derifra.

Leif

15 Jun 2006
267
0
0
55
Gorm skrev:
Kan det være driveren tro? Det er to brilliantcolor drivere på 1080 DMDen, som hver driver sin halvpart av brikken. Således er det nærliggende å mistenke dette som potensiell feilkilde. Uansett må vel projektoren leveres til service (Anovo).

Anovo har sluttet med service på BenQ produkter med virkning fra April 09.
Er ikke sikker på hvem som utfører dette nå, men kontakt gjennom BenQ support vil avdekke det.

Gorm

0
13 Des 2002
40.115
102
63
56
Jessheim
AlmaRex skrev:
Anovo har sluttet med service på BenQ produkter med virkning fra April 09.
Er ikke sikker på hvem som utfører dette nå, men kontakt gjennom BenQ support vil avdekke det.

Legg merke til datoen på innlegget mitt (8. mars)
Jeg regner med at Temte har fått fikset dette i løpet av det siste halvåret. ;-)

LeifB

0
24 Mai 2005
174
0
0
45
Det regner jeg også med Gorm :)
Til info for andre som lurer så er dewt Servicon som har service på BenQ produkter nå.
Servicon
Ringte de og service på min er bestilt.

Leif

Gorm

0
13 Des 2002
40.115
102
63
56
Jessheim
Håper det fungerer bedre enn Anovo da. Selv har jeg bare hatt positive erfaringer med Anovo, men skal en dømme ut i fra tilbakemeldingene på AVforum, har det ikke akkurat fungert optimalt. Om dette skyldtes Anovo, eller sene leveringer av reservedeler fra BenQ, har vel vært gjenstand for diskusjon ved flere anledninger? Uansett, håper alle BenQ eiere får den servicen de fortjener, nå når Servicon har tatt over. :-D

Gorm

0
13 Des 2002
40.115
102
63
56
Jessheim
Flott om du gjør det i den offisielle W5000 tråden også, så blir informasjonen samlet i en tråd.

9 Jan 2009
21
0
0
Meg og :(

Idag skjedde det samme med meg. Mista halve bildet til høyre. For en rar feil. Har du funnet noen løsning eller må den på service? Er det garanti på dette her?

LeifB

0
24 Mai 2005
174
0
0
45
Da fikk jeg projektoren min tilbake fra service. meget raskt ekspedert fra Servicon. så fort RMA var registrert med dem og de fikk maskinen så ble den reparert på under en uke. Reprasjonen var ferdig Torsdag morgen, og Fredag ettermiddag var den nok en gang montert i taket hjemme :) Tiol info, på min byttet de DMD brikka i projektoren. Fikk oppgradert Firmware i samme slengen.
Topp service fra Servicpon og raskt ekspedert. Jeg var bare treg med å sende dem Projektoren min.....

Leif

15 Jun 2006
267
0
0
55
LeifB skrev:
Da fikk jeg projektoren min tilbake fra service. meget raskt ekspedert fra Servicon. så fort RMA var registrert med dem og de fikk maskinen så ble den reparert på under en uke. Reprasjonen var ferdig Torsdag morgen, og Fredag ettermiddag var den nok en gang montert i taket hjemme :) Tiol info, på min byttet de DMD brikka i projektoren. Fikk oppgradert Firmware i samme slengen.
Topp service fra Servicpon og raskt ekspedert. Jeg var bare treg med å sende dem Projektoren min.....

Leif

Hva ble prisen? Eller var det garantisak?

LeifB

0
24 Mai 2005
174
0
0
45
Dette er en garantisak ja. ingen kost til meg hverken på forsendelse eller arbeid, fikk Firmware oppdatert i samme slengen.

12 Apr 2008
4.033
0
0
Snodig feil dette, minner litt om fargehjul-havariet w9000/w10000 har.
Dukker vel opp flere etter hvert med samme feil..

Håper for din del service går kjapt antiloop, kjipern å være uten stort bilde ;)

12 Jun 2004
19.849
0
36
54
avforum.no
Nei er ikke noe moro akkurat men får klare meg med 42" den tiden det tar å reparere den.

Får begynne med de akustiske tiltakene jeg har utsatt på grunn av latskap nå når jeg er uten PJ da..:razz:

Pejo

0
5 Mai 2010
6
0
0
Enda et tilfelle

Ja,så har også jeg fått de berømte stripene på venstre side av lerretet.
Da blir det vel noen uker uten ordentlig bilde.:(

Dette må være en skikkelig svaket for dettev utstyret,og en klar garantisak.
Projectoren er i overkant av 1 år gammel.

forbannet irriterende :evil:

Gorm

0
13 Des 2002
40.115
102
63
56
Jessheim
Jeg opplevde dette på min Avielo Spectra også, og det før den hadde rundet 100 timer drift.
Årsaken er rett og slett dårlig kontakt mellom den ene driveren til DMD'en (Digital Micromirror Device) og hovedkortet. Det sitter to brilliantColor drivere der, som driver hver sin halvdel av DMD'en. Det er grunnen til at det bare oppstår på en side av gangen.