Beholde kabel/kontakt?

MOV

0
12 Jun 2009
16
0
1
Er i en situasjon nå der vi i borettslaget har TV og Internett via kabel fra CanalDigital (nå Telenor) men vi har fått tilbud om Altibox og fri innleggelse av fiberkabel. Altibox tilbyr også at de kan fjerne gammel kabel/veggkontakt fra CanalDigital (nå Telenor).

Mitt spørsmål er om det er lurt å beholde (ikke fjerne) kabelen og veggkontakt fra CanalDigital(Telenor) selv om vi velger å gå for Altibox, slik at man senere har mulighet til å bytte tilbake til Canaldigital(Telenor) dersom Altibox eksempelvis forsøker å øke prisen på sitt abonnement? Altså beholde kontakten/kabel fra Canal Digital(nå Telenor) i veggen for å opprettholde mulighet for konkurranse, som potensielt kan gi oss forbrukere (vårt borettslag) lavere pris.

Tips/råd/kommentarer?

23 Okt 2005
1.046
85
48
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Personlig synes jeg de høres ut som de vil ta den bort for å gjøre de vanskelig å bytte tilbake senere om de skal oppstå en grunn til dette. Tar de betalt for å fjerne den eller koster de mer å la den være? Om prisen er den samme ville ikke jeg gi dem gleden av å fjerne utstyr for å låse kunder til 1 løsning