Barco 801s ??

20 Des 2002
62
0
0
Hei,

Har fant Barco Graphics 801s prosjektor, komplett men uten fjernkontroll med takfeste tilsalgs for ca. 5,000-. Selgere sier at Barco'en har vært brukt ca. 5000 timer. Hvilken type inngang har den, er det verdt pengene? :?:

Bill

Gunnar

0
20 Des 2002
2.319
0
36
Da har du muligheten til å gjøre et kupp! Jeg regner med at du kjøper den av et firma siden prisen er så lav? En av fordelene med brukt CRT er at firma som bytter dem ut ofte regner dem som avlegs, og regner ikke med å få særlig igjen for dem. BG-801s er en meget god projektor for hjemmekino. Spesielt farger og sortnivå er utmerket. Andre projektorer med elektromagnetisk fokus kan være noe skarpere, men jeg synes ikke det spiller så stor rolle på video. Jeg har selv bla en BG-801s som jeg regner med å selge snart, men ikke for kr 5000,-...
Den har 8" fargefiltrerte rør, og gir ca 900 lumens lysutbytte (peak white). Den er veldig stillegående. Innganger: Video, s-video, og 2 stk analoge RGB-innganger (RGsB, RGBs, RGBHV). Hvis den er pent behandlet og har vært riktig innstillt trenger ikke 5000 timer å være så mye. Den holder lenge hvis den brukes til video, mens datagrafikk sliter mye mere. Du bør ta av linsene for å få sjkket rørene skikkelig. Hvis de er en del slitt vil du se et mørkere felt på røroverflata der bildet har vært. Jo mørkere felt jo mere slitt. Er feltet stort og jevnt kan projektoren fortsatt gi et godt bilde. Hvis feltet er lite vil du få lysere striper i bildet ditt på sidene (+ evt over) hvis du bruker et større raster enn forrige eier. Lite raster gir mindre lysutbytte og dårligere oppløsning. Er det tydelige innbrenninger av f eks tekst (typisk er Windows taskbar...) er det ikke mye annet å gjøre enn å bytte ett eller flere rør. Da blir fort 5000,- til 15000,- eller mer.

Gunnar

13 Des 2002
4.328
0
36
57
www.hulten.no
Du bør hoppe på CRT bølgen "willie" 8)
Uansett så vil du med denne 801s kunne bli en stolt eier av en DLP killer av dimensjoner! 8)
Du kan nærmest mate denne PJ med oppløsninger, farge nivå og ikke minst skikkelig sortnivå og kontrast som dagens high-end DLP >100k bare kan drømme om! :p

Gratulerer på forskudd.

TomS

0
22 Des 2002
12
0
0
Vil anta at du mener den som er til salgs på QXl ? Har vært i kontakt med selger og han hadde bud 12500,-. Begynner vel å ligne på en mer "normal" pris for en slik prosjektor. Har forøvrig en BG 801S selv som jeg er meget fornøyd med.

TomS

Jano

0
12 Des 2002
1.095
0
0
Budet på 12500-.står ihvertfall ikke på QXL,så den dukker nok opp igjen.Keep cool....... :lol: