Da har jeg fått gjort noen oppgraderinger siste tiden. Går litt i rykk og napp.
Har fortsatt noen tanker til forbedringer og utbedringer, men sånn er det vel alltid. Det skal vel aldri bli helt ferdig..
* Har endelig fått fikset et stort irritasjonsmoment. Projektoren var festet i taket. Så hver gang noen gikk hardt eller hoppet i etasjen over, ble det en liten risting i projektoren. Det er nå eliminert da jeg laget en hylle som jeg skrudde fast i veggen. Festet med 2 store hyllevinkler. Saget til pdf plate så den passer i riktig bredde og lengde. Freset så ut spor til hylleknektene. Var akkurat nok feste til å få den i øvre del av veggen.
* Fikk laget ferdig podiet. Rev fra hverandre den gamle midlertidige, som har stått nå i 2-3 år.. Laget ny ramme. Fikk fylt med isolasjon. Trakk høytalerstoff rundt, så lydbølgene kan gå fritt inn til "bassfellen". Dette hadde enormt stor betydning. Når jeg ser på waterfall målingene før og etter, er det nesten utrolig at det kan hjelpe så mye!
Vis vedlegget 245616
Her er ny hylle til projektor. Fikk lakket hylleknekter sorte, så det passer litt bedre inn.
Vis vedlegget 245617
Begynnelse på rammeverk til podiet/riser.
Vis vedlegget 245618
Laget to like rammer. Stiftet så fast en laken i bunnen, så isolasjonene ikke skulle støve ut i rommet.
Vis vedlegget 245619
Fylte opp med Rockwool og litt rester av glava.
Vis vedlegget 245620
Trer høytalerstoff rundt, for å hindre isolasjon ut i lufta. Også for at lydbølgene skal kunne entre fritt inn i kassen.
Vis vedlegget 245621
Nesten ferdig kasse, med tykk plate på toppen. Mangler nå bare å lime/trekke på teppe, samt led lister rundt.