Da har jeg blitt ferdige med begge kassene.
Endte med å gjøre noen endringer på kasse nr. 2. Laget den litt lavere og litt mindre dybde.
Det resulterte i at jeg måtte dra opp igjen kasse nr. 1, for å gjøre den lik. Dobbelt opp med jobb, men sånn går der når man ikke måler godt nok i starten..
Fordelen med å gjøre det på nytt, var at jeg fant bedre metoder til innvendig støtte. Brukte nå finerbord, de var mye bedre. Trengte færre støtter, og allikevel ble kassen stivere.
Kassene er fortsatt i mdf.
Innvendig limte jeg på skumgummi.
Alle kanter ble rundet med overfresen, også hullene til bassportene.
Malte så med 4 lag jotun black. Brukte skumrulle, og det fungerte igrunn veldig bra.
En liten rookie mistake, var å ikke male portene innvendig før jeg skrudde sammen platene til bassporten. Det lærte jeg heldigvis til kasse nr 2, så det gjorde malerjobben litt enklere.
Alle spiker og skruehull ble sparklet mange ganger før den ble pusset ned.
Kasse ferdig. Nå mangler det bare å montere subben!
Har forøvrig brukt speak-on plugg, og det fungerer optimalt.
Sub 1 ferdig mef 15’’ Ultimax element.
Sub 2 ferdig.
En sub på hver sin side midt mellom radene.
Ifølge kalkulering i REW, burde nok subbene stått bakerst i hvert hjørne.
Det kan jeg få til når jeg lager det bakre podiet ferdig. Den skal fylles med isolasjon og trekkes skikkelig med teppe og høyttalerstoff.
Her ser man subbene på hver side, samt subber foran.
Bilde tatt fra bakerste rad.
Sett fra front.
Nå som jeg har kjørt endel målinger med REW, og justert litt, må jeg si de spiller hinsides slt annet jeg har prøvd før.
De spiller med enormt trykk, og går så dypt at jeg kunne dratt de ned til 10 hz om jeg ville. Har imidlertid satt en stopper på 16 Hz i minidsp HD. Alle 4 subbene er koblet gjennom denne.
Subbene blir drevet av 1 Behringer nx3000d.
Nå er det bare å nyte litt å få sett litt film, noe det dessverre har blitt lite av i det siste!