En ting til: vedrørende bassfeller. Kan det være gunstig å frese stående hull i hjørnene? I f. Eks nedre del av skråhjørnene. De er jo fylt med isolasjon. Blir det noe effekt at det?

Hei.enkleste er vel å bygge en systemhimling?
jeg måtte kjøpe inn hele pakker av systemet, men mulig du får kjøpe kun enkeltvis det du trenger i nærheten?
jeg har nok like mye til overs og kanskje mer enn de som ble brukt så var litt kjipt å kjøpe hele pakker
Hei.
Jeg er på gang med stjernhimmel. Den himlingen du har laget. Hvor kjøpte du den og har du noen bilder fra montering? Jeg har ikke så mye å gå på i høyden.
Takk for svar.
Hilsen
André
Blir litt lei når mann har pusset opp i tre år ja. Kjenner meg igjen. Godt du har funnet tilbake til bygge lysten.
Noen diffusorer vil vel løse at rommet virker litt dødt skulle jeg tro.
Angående podie som bassfelle lagde jeg mitt åpent rundt hele fylt med Rockwool og trakk med høyttaler stoff. Rettet bra opp på frekvenskurven så vel verdt det![]()
Utrolig flott kinorom! Blir bra med fiberoptisk stjernehimmel også, men mye pirke jobb! Men det blir verdt det!
Artig å lese i tråden din her!![]()
Fyll heller himlingen din med diffusore, eneste jeg angrer på i kinoen min er stjernehimlingen. kult effekt, men skulle heller hatt effekten av diffusore ja:/
Det er en veldig kul effekt, og det som fanger mye oppmerksomhet ifra andre.Jo takk. Det er litt styr vil jeg tro ja... skal prøve å legge det i Rockofon platene jeg har i taket, så får vi se hvordan det går..
Er jo en kul effekt, kanskje mest til musikklytting, men blir litt prikken over i-en..
Gratulere med flott skap.Da bar endelig nytt serverskap installert.
Fikk en god deal på Finn på racskapet.
Kjøpte hjul på Biltema og nye hyller på komplett.
Ble tungt, men veldig deilig å få stablet alt i eget trillbart skap.
Brukte hele gårsdagen på å montere og stripse..
Den ene siden for strøm og den andre for signal/bilde/nettverk.
![]()
Har du minidsp koblet til med usb i pc når lyden er der?Har et problem minidså 2x4 HD. Noen som har vært borti det før?
Når subbene er koblet til via minidsp får jeg en «hum» lyd rundt 50-60 Hz. Merkbar i hele rommet; og den er fra begge subbene.
Den er ikke der når jeg kobler rett i Yamaha’n 3080.
Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre for å få den bort?
Da forsvinner støyen når den kobles bort fra pc. Du trenger den kun tilkoblet når du skal justere noe, ellers er det ikke å anbefale med usb tilkoblet i pc.Hei.
Takk for svar
Ja, minidsp er koblet til Intel minipc med USB. Den er også koblet til med den medfølgende 12v til 240v nettkoblingen.