balko bygger kino i kjeller

balko

0
3 Jun 2004
732
131
43
Vestfold
avforum.no
En ting til: vedrørende bassfeller. Kan det være gunstig å frese stående hull i hjørnene? I f. Eks nedre del av skråhjørnene. De er jo fylt med isolasjon. Blir det noe effekt at det?

69d9c1a082da5ea1c3f7a11bda02d8bd.jpg

16 Mar 2012
750
793
93
Blir litt lei når mann har pusset opp i tre år ja. Kjenner meg igjen. Godt du har funnet tilbake til bygge lysten.😊

Noen diffusorer vil vel løse at rommet virker litt dødt skulle jeg tro.

Angående podie som bassfelle lagde jeg mitt åpent rundt hele fylt med Rockwool og trakk med høyttaler stoff. Rettet bra opp på frekvenskurven så vel verdt det👍

Sist redigert:
  • Like
Reactions: balko
14 Sep 2004
38
9
8
48
enkleste er vel å bygge en systemhimling?
jeg måtte kjøpe inn hele pakker av systemet, men mulig du får kjøpe kun enkeltvis det du trenger i nærheten?
jeg har nok like mye til overs og kanskje mer enn de som ble brukt så var litt kjipt å kjøpe hele pakker
Hei.
Jeg er på gang med stjernhimmel. Den himlingen du har laget. Hvor kjøpte du den og har du noen bilder fra montering? Jeg har ikke så mye å gå på i høyden.

Takk for svar.

Hilsen
André

balko

0
3 Jun 2004
732
131
43
Vestfold
avforum.no
Blir litt lei når mann har pusset opp i tre år ja. Kjenner meg igjen. Godt du har funnet tilbake til bygge lysten.

Noen diffusorer vil vel løse at rommet virker litt dødt skulle jeg tro.

Angående podie som bassfelle lagde jeg mitt åpent rundt hele fylt med Rockwool og trakk med høyttaler stoff. Rettet bra opp på frekvenskurven så vel verdt det

Jada, lysten er her nå

Har også tenkt å trekke den med høytalerstoff på sidene. Så da blir den åpen i bunn og sider.
Skal ta noen målinger før og etter.

• Like
Reactions: chrisand25

Tim90

Medlem
21 Sep 2019
73
24
8
33
Bergen
Utrolig flott kinorom! Blir bra med fiberoptisk stjernehimmel også, men mye pirke jobb! Men det blir verdt det!

Artig å lese i tråden din her! :)

• Like
15 Aug 2011
1.207
102
63
Fyll heller himlingen din med diffusore, eneste jeg angrer på i kinoen min er stjernehimlingen. kult effekt, men skulle heller hatt effekten av diffusore ja:/

balko

0
3 Jun 2004
732
131
43
Vestfold
avforum.no
Utrolig flott kinorom! Blir bra med fiberoptisk stjernehimmel også, men mye pirke jobb! Men det blir verdt det!

Artig å lese i tråden din her! :)

Jo takk. Det er litt styr vil jeg tro ja... skal prøve å legge det i Rockofon platene jeg har i taket, så får vi se hvordan det går..

Er jo en kul effekt, kanskje mest til musikklytting, men blir litt prikken over i-en..

• Like
Reactions: Tim90

balko

0
3 Jun 2004
732
131
43
Vestfold
avforum.no
Fyll heller himlingen din med diffusore, eneste jeg angrer på i kinoen min er stjernehimlingen. kult effekt, men skulle heller hatt effekten av diffusore ja:/

Jeg har Rockofon i hele taket nå. Vurderte diffusore også, men da mister jeg endel takhøyde... har bare 220-Rockofon (5)=215cm nå.

Blir bare ca 9 kvm med stjernehimmel tror jeg. Så vi får se. Har endel annet som må gjøres det nede først..

balko

0
3 Jun 2004
732
131
43
Vestfold
avforum.no
Da bar endelig nytt serverskap installert.
Fikk en god deal på Finn på racskapet.
Kjøpte hjul på Biltema og nye hyller på komplett.

Ble tungt, men veldig deilig å få stablet alt i eget trillbart skap.

Brukte hele gårsdagen på å montere og stripse..
Den ene siden for strøm og den andre for signal/bilde/nettverk.

d0c81e53aaaf0976bfdccb2c44286d14.jpg

Tim90

Medlem
21 Sep 2019
73
24
8
33
Bergen
Jo takk. Det er litt styr vil jeg tro ja... skal prøve å legge det i Rockofon platene jeg har i taket, så får vi se hvordan det går..

Er jo en kul effekt, kanskje mest til musikklytting, men blir litt prikken over i-en..
Det er en veldig kul effekt, og det som fanger mye oppmerksomhet ifra andre.

Jeg forstår hva PureHifi mener, men i min situasjon, så blir stjernehimmel mye mer verdsatt ettersom at jeg mest sannsynlig ikke hadde merket så mye forskjell på lyden (mangel på erfaring), så stjernehimmel effekten er klar og tydlig og får mye skryt av den.

Det er nok smak og behag. Men blir nok bra i din kino, den var utrolig flott ihvertfall!

cb_600

0
19 Okt 2008
1.062
95
48
Da bar endelig nytt serverskap installert.
Fikk en god deal på Finn på racskapet.
Kjøpte hjul på Biltema og nye hyller på komplett.

Ble tungt, men veldig deilig å få stablet alt i eget trillbart skap.

Brukte hele gårsdagen på å montere og stripse..
Den ene siden for strøm og den andre for signal/bilde/nettverk.

d0c81e53aaaf0976bfdccb2c44286d14.jpg
Gratulere med flott skap. Kan jeg spørre hvor mye du måtte gi for det?

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

balko

0
3 Jun 2004
732
131
43
Vestfold
avforum.no
Fikk det for en veldig bra pris. Kr. 600!!

Har lett etter det en god stund, og har sjelden sett gode skap under 3500.- brukt.
Nye ligger de fra 10k og oppover.

Dette er komplett skap med skikkelig dør og 3 avtagbare sider.

Så ble veldig fornøyd selv. Da jeg så det på finn, var det bare å dure avgårde for å henge det

Det er stort da. Nesten 215 høyt med hjula på.
Men det rommet det meste jeg hadde.

• Like
Reactions: cb_600

balko

0
3 Jun 2004
732
131
43
Vestfold
avforum.no
Har et problem minidså 2x4 HD. Noen som har vært borti det før?

Når subbene er koblet til via minidsp får jeg en «hum» lyd rundt 50-60 Hz. Merkbar i hele rommet; og den er fra begge subbene.

Den er ikke der når jeg kobler rett i Yamaha’n 3080.

Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre for å få den bort?

31 Jan 2007
1.394
608
113
Har et problem minidså 2x4 HD. Noen som har vært borti det før?

Når subbene er koblet til via minidsp får jeg en «hum» lyd rundt 50-60 Hz. Merkbar i hele rommet; og den er fra begge subbene.

Den er ikke der når jeg kobler rett i Yamaha’n 3080.

Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre for å få den bort?
Har du minidsp koblet til med usb i pc når lyden er der?

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

31 Jan 2007
1.394
608
113
Hei.
Takk for svar

Ja, minidsp er koblet til Intel minipc med USB. Den er også koblet til med den medfølgende 12v til 240v nettkoblingen.
Da forsvinner støyen når den kobles bort fra pc. Du trenger den kun tilkoblet når du skal justere noe, ellers er det ikke å anbefale med usb tilkoblet i pc.

31 Jan 2007
1.394
608
113
Ja, gjør det . Ja, minidsp støyer med usb tilkoblet, har vel justert 10 anlegg med minidsp og ikke vært borti et med minidsp som ikke støyer med usb tilkoblet. Minidsp er en billig og grei løsning men har noen svakheter, deriblant det.

Meget flott rom du har fått må jeg si, kjempe kult å se

• Like