B&W klubben

17 Sep 2007
6.252
0
0
Hei

Tenkte jeg skulle starte en tråd for oss med B&W høytalere. Der vi kan legge ut erfaringer med høytalerene og hva det passer i lag med.

Det jeg lurer på er hva dere andre der ute parrer deres B&W høytalere med? Og kabler ikke minst.

Har selv B&W 685, Nad C372, og Marantz SA7001. Noe jeg er utrolig fornøyd med.

Hva har du?

8 Jul 2006
5.957
0
0
31
www.cerwin-vega.tk
Hei.
Jeg har ikke B&W men jeg vurderer å kjøpe i fremtiden.
Men hvor mye power trenger f.eks B&W DM683?
Er disse bedre en forrige serie?, tenker da på at den serien idag er lagd i Kina mens den forrige serien var lagd england?

Men for både dagens serie og forige serie, så bør det vel holde med denne kombinasjonen:

Nad C372
Nad C272
Nad C272

Tenker dermed på bi-amp, ved å bruke 2x c272 på bassene og en c372 på mellomtone og diskant. Men hvordan skal man ungå at f.eks bass overdøver diskant og mellomtonen?, bassene får jo dobbelt så mye krefter.
Med Bi-Wiring (Som jeg mener er noe tull) så har det ingenting å si, men med mye ekstra krefter til bassene så er det vel mulig at bassene tar overhånd?

Er det jeg som roter eller?

23 Jan 2005
290
0
0
DM600s3

Jeg er en lykkelig eier av B&W DM600S3 serie. Har Dm603s3,lrc600s3 og Dm601s3 sammen med SVSpb-10. og Denon 2808. Har desverre ikke testa disse sammen med 2808 da jeg nettop har flyttet og ikke fått satt opp anlegget enda, hadde 2805 før, og dette fanka knall.Kommer tilbake nor jeg kommer hjem fra jobb om 10 dager.
Hilsen Aslak

11 Jun 2006
2.512
0
0
Bra tiltak!!
Jeg har DM 684 og HTM62 i front og bruker en Yamaha RXV-1800 og det syns jeg er en veldig god match!

Oppgradering i framtida blir B&W også bak,bare venter på at det dukker opp noe jeg kunne tenke meg der:p

JPMi

0
4 Sep 2008
54
0
0
CDM1 fra ca '95

Test fra dengang: B&W CDM1

Har vært brukt med en Yamaha AX 490 forsterker, og senere med en Cambridge 640A v.2.
Kablene har hele tiden vært Tara Labs Space And Time Phase II.

Jeg har hele tiden vært godt fornøyd med lyden fra disse høyttalerene, og har ikke sett behov for å bytte dem ut med noen av de andre høyttalerene jeg har hørt i ca samme prisklasse. De kostet ca 6000,- '95-kroner.

De medfølgende dempepluggene for bassporten strammer opp de lavere frekvensene, men det går naturligvis ut over mengden med bass.

29 Nov 2004
8.029
0
36
Dere må jo legge opp bilder av B&W oppsettene deres også, da blir det utrolig mye gøyere for dere som B&W fans og andre lesere å se hva dere har! :)

22 Des 2005
10.968
1
36
Har jo hatt litt ymse B&W jeg også, og mitt neste høyttalerkjøp blir også B&W.

B&W 602 S3
B&W 802D
B&W HTM61
B&W DM685
B&W DM683
B&W HTM4S

er de B&W høyttalerne jeg foreløpig har hatt, og mitt neste høyttalerpar kommer etter all sannsynlighet til å bli B&W 805S (skal erstatte DM683)

Bilder 1
Bilder 2

skorob

0
7 Sep 2003
22.682
0
36
Høyttaler :B&W 703.
Pre-amp: Audionet Pre1G2.
Poweramp: Midgard Audio Oberon 6.1
CDspiller: Arcam CD192T.
Sub1: B&W ASW850
Sub2: SVS PLUS/2
Kabler: Kimber TC8 (høyttaler), Silk MK2(effekt), BlackMagic (cdspiller).

Det låter utrolig bra, men det svakeste leddet ligger i Midgard audio, de er ikke dårlige, men ikke bra heller. Mye kraft! Byttes om litt.

Men B&W 703 er en fantastisk musikkformidler. Brukte nesten 1 år før valget falt på 703, men så har jeg heller ikke hatt brukt for å bytte det ut heller (testing av utstyr før kjøp lønner seg ;)). Elektronikk messig har jeg vært innom endel, men MA 6.1 var nok et aller så lite bomkjøp, men ikke så bommert at jeg må bytte det ut med det samme :).

Parasound A21 og Lyngdorf effektforstekrenr passer ypperlig. (satser litt på disse :p).

25 Aug 2008
1.600
0
0
Mitt B&W anlegg

For tiden har jeg nå de høytalerne som har gitt meg akkurat det jeg har trengt med tanke på musikk og film.

Det består av

B&W DM 604 s3
B&W DM 602 s3
B&W DM 600 s3

For å drive opp disse (front, bak og senter)
Bruker jeg en NAD T763v2.

Stua mi er 13 m^2 og for å få plass til sofa har jeg måttet sette:
- frontene 2,2 meter fra sweetspot.
- Senteren over flatskjermen
- Og bakhøytalerne 1,2 meter på siden fra sweetspot.

Dette gir et vanvittig trykk og god spredning, så sub har ikke vært nødvendig enda. Men mye vil ha mer og jeg skal snart nå ha meg en XTC99w12 eller to.

Som effektforsterker til frontene under musikkspilling i stereo vet jeg ikke helt hva jeg skal gå for.

18 Aug 2007
2.892
0
0
hm på høy tid med en egen tråd for oss med B&W:) mitt første anlegg som jeg kjøpte for ca 1.5 år siden besto av dm883, 685, htm61 og dali ikon sub:) reciveren som jeg brukte og var godt fornøyd med var pioneer vsx 2016av eller noe slikt. denne funket greit til film, men følte at noe manglet i forhold til musikk så kjøpte lyngdorf sda 2175. hjalp ganske kraftig det for musikken sin del:)
grunnet at jeg hørte mer på musikk en jeg så film ville jeg ha en bra cd spiller så bestemmte meg for at jeg ville kjøpe lyngdorf cd-1 som rett og slett er en fantastisk bra spiller, og fikk tilbud fra hifiklubben om å kjøpe cd-1 og oppgradere effektforsterkeren sda2175 til sdai 2175, for en total sum på 20k.(cd-1 og sdai2175 koster 27k så var ikke vanskelig å si ja til det.) med denne integrerte forsterkeren og spilleren kunne jeg da kjøre balansert fra spiller til forsterker, noe som hjalp enormt på lyd kvaliteten, også i og med det at jeg slapp og bruke surround forsterkeren når jeg lyttet til musikk.
etter og hatt dette anlegget ca 6mnd så viste det seg at jeg hørte såpass mye mere på musikk i forhold til det jeg så film at jeg bestemmte meg for å selge hele surround anlegget og gå for rent stereo anlegg i stedet for. dermed ble det til at jeg også byttet ut min sdai2175 med tdai2200, som også til prisen er en helt fantastisk forsterker.
det som er bra med denne forsterkeren er at den er fulldigital, dvs at jeg kan kjøre digitalt fra spiller til forsterker, noe som var godt merkbart på mellomtone og diskant, ble så vidt litt bedre i bassen. kom over 803S brukt for 25k som jeg kjøpte og har enda:)
kan bare si at jeg maks digger komboen B&W og lyngdorf. du har en klarhet, renhet og detalj rikdom i lyngdorfs digitalforsterkere som du må høyt opp i pris for å finne i vanlig forsterkere. sier bare litt at støyforholdet til forsterkeren er oppgitt til 117db. fordelen med disse forsterkerene er også flere. de takler aller alle høytalere som ramler ned i mot 1 ohm uten problemer, noe som sier litt som strømstyrken til disse forsterkerene. En annen fordel er også det at de kan presses hardt over lengre tid uten at de blir varme i det hele tatt, og du trenger ikke ta hensyn til det for de som må plassere forsterkeren i trange skap osv.
dette er min lille erfaring med B&W og hva slags elektronikk jeg liker best til disse høytalerene:) om jeg etterhvert velger å oppgradere til 803D eller hva som skjer vil bare tiden vise:)
er veldig glad i lyden til B&W, men det finnes jo utall av andre høytalere der ute i verden som jeg ikke har hørt enda en gang, så om det blir bytte til et annet merke skal ikke sees helt vekk ifra. men det blir nesten 100% sikkert noen høytalere som matcher min lyngdorf forsterker og spiller for denne elektronikken vil jeg garantert ikke bytte vekk på lenge

25 Aug 2008
1.600
0
0
dj-vega skrev:
Hei.
Jeg har ikke B&W men jeg vurderer å kjøpe i fremtiden.
Men hvor mye power trenger f.eks B&W DM683?
Er disse bedre en forrige serie?, tenker da på at den serien idag er lagd i Kina mens den forrige serien var lagd england?

Men for både dagens serie og forige serie, så bør det vel holde med denne kombinasjonen:

Nad C372
Nad C272
Nad C272

Tenker dermed på bi-amp, ved å bruke 2x c272 på bassene og en c372 på mellomtone og diskant. Men hvordan skal man ungå at f.eks bass overdøver diskant og mellomtonen?, bassene får jo dobbelt så mye krefter.
Med Bi-Wiring (Som jeg mener er noe tull) så har det ingenting å si, men med mye ekstra krefter til bassene så er det vel mulig at bassene tar overhånd?

Er det jeg som roter eller?

mulig jeg tar feil nå. men bassene har vel bare godt av ektsra watt. De trenger jo nesten det dobbelte som mid og diskant. Så trur ikke det skal bli noe problem. det er sånn hifiklubben anbefalte meg å koble opp.
Bare synd at det er 10.000 kr for å få tak i de to blokkene nye.

11 Jul 2008
203
0
0
Jeg sitter også med litt B&W...
Front: 605 s2
Senter: LCR600 s2
Bak: 601 s1

Har også en cc6 s1 liggende som ikke er i bruk.
Bruker for tiden en Denon AVR-1800 til å drive det, men denne byttes ut veldig snart, ser ut som det blir en yamaha RX-V663.

18 Jul 2004
3.409
0
36
Fronthøyttalere: B&W 803D
Senter: B&W HTM2D
Bak: B&W DS3
Sub: SVS SB12

Pre/prosessor: Denon 4308 (blir nok erstattet av NAD M5HD når den kommer..)
Effektforsterker: NAD M25

Kabler: BM The Giant til frontene, Better Cables Silver Serpent til senter, QED XT Silver til bakhøyttalerne.

Signalkilder: Denon 3930 dvd-spiller, Samsung BD-P1500 blu-ray, Sonos ZP90

Jeg er KANONfornøyd med oppsettet slik det spiller idag. Da NADen tok over for effektdelen til Denon så ble det andre boller :D

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Har hatt B&W i ca 12 år. Det begynte med 630i.

Oppsettet nå er:

605
602
CC6
302

Har funnet ut at JBL-lyden passer meg bedre, så det blir bytte til Tik-serien.

6 Apr 2008
60
0
0
B&W683 + Rxv-1800

Jeg har B&W 683 som front høyttalere og Yamaha RXV-1800 surr. forsterker.
Tone kontrollen for bass har jeg satt til +3, liker litt trykk i musikken.
Noen ganger velger jeg "direct" signalgang for å nyte musikken som "den skal være".

Til film bruk har jeg 4 stk 10" bass elementer koblet til en 2x200W forsterker.
Forsterkeren har jeg laget/satt sammen selv.
bilder amp: Hovedoverskrift plasseres her
(Linken funker muligens litt dårlig i firefox, siden er laget med word).

17 Aug 2007
322
0
0
Har hatt to par med B&W-høytalere.

Akkurat nå har jeg:
Høytalere: B&W CM7
Forsterker: Advance Acoustic MAP-105

Tidligere har jeg hatt DM601. Disse brukte jeg sammen med en HK 3370-reciver. Fungerte OK, men manglet litt dynamikk. MAP-105 synes jeg går helt greit samme med CM7, men burde nok hatt litt mer kraft. Blir nok til at jeg henger på en effektforsterker etterhvert!:)

penol

0
24 Sep 2005
1.208
0
0
Jeg har følgende utstyr:
B&W 683 fronter
B&W HTM61 senter
Parasound NC 2250
Parasound NC 2125 (biampet på senter)
Denon 2106 reciever
XTZ 12 sub

Dette synes jeg spiller veldig bra, ble mer pondus i bassen og crispere mellomtone etter kjøpet av Parasound. Har nå nylig innkjøpt Yamaha rx-v1800 og en SVS PC Ultra som skal kobles opp når kinoen blir ferdig til julen/våren engang. Ultraen er koblet opp midlertidig nå sammen med XTZ'en (substacking:)). Satser også på projektor (W5000?), lerret og bakhøyttalere når kinoen er ferdig. Blir vel B&W DS3 bakhøyttalere tenker jeg.

viiite

0
13 Mar 2007
510
0
0
Jeg har da også B&W!

CM1 maple
CMC maple
CM7 i fremtida :) Men først litt me reffekt

Denna tråden skulle du informert meg om vega ;p

RimJob

0
19 Mar 2007
1.153
0
36
Har dette B&W utstyret:
B&W 703
B&W LCR600
B&W 685 (bak)

Kjører dette på Parasound NC2100 og NC2250. Har også en Onkyo 875 og en SVS PB 10 til kinobruk.
Er fornøyd:)