hm på høy tid med en egen tråd for oss med B&W

mitt første anlegg som jeg kjøpte for ca 1.5 år siden besto av dm883, 685, htm61 og dali ikon sub

reciveren som jeg brukte og var godt fornøyd med var pioneer vsx 2016av eller noe slikt. denne funket greit til film, men følte at noe manglet i forhold til musikk så kjøpte lyngdorf sda 2175. hjalp ganske kraftig det for musikken sin del
grunnet at jeg hørte mer på musikk en jeg så film ville jeg ha en bra cd spiller så bestemmte meg for at jeg ville kjøpe lyngdorf cd-1 som rett og slett er en fantastisk bra spiller, og fikk tilbud fra hifiklubben om å kjøpe cd-1 og oppgradere effektforsterkeren sda2175 til sdai 2175, for en total sum på 20k.(cd-1 og sdai2175 koster 27k så var ikke vanskelig å si ja til det.) med denne integrerte forsterkeren og spilleren kunne jeg da kjøre balansert fra spiller til forsterker, noe som hjalp enormt på lyd kvaliteten, også i og med det at jeg slapp og bruke surround forsterkeren når jeg lyttet til musikk.
etter og hatt dette anlegget ca 6mnd så viste det seg at jeg hørte såpass mye mere på musikk i forhold til det jeg så film at jeg bestemmte meg for å selge hele surround anlegget og gå for rent stereo anlegg i stedet for. dermed ble det til at jeg også byttet ut min sdai2175 med tdai2200, som også til prisen er en helt fantastisk forsterker.
det som er bra med denne forsterkeren er at den er fulldigital, dvs at jeg kan kjøre digitalt fra spiller til forsterker, noe som var godt merkbart på mellomtone og diskant, ble så vidt litt bedre i bassen. kom over 803S brukt for 25k som jeg kjøpte og har enda

kan bare si at jeg maks digger komboen B&W og lyngdorf. du har en klarhet, renhet og detalj rikdom i lyngdorfs digitalforsterkere som du må høyt opp i pris for å finne i vanlig forsterkere. sier bare litt at støyforholdet til forsterkeren er oppgitt til 117db. fordelen med disse forsterkerene er også flere. de takler aller alle høytalere som ramler ned i mot 1 ohm uten problemer, noe som sier litt som strømstyrken til disse forsterkerene. En annen fordel er også det at de kan presses hardt over lengre tid uten at de blir varme i det hele tatt, og du trenger ikke ta hensyn til det for de som må plassere forsterkeren i trange skap osv.
dette er min lille erfaring med B&W og hva slags elektronikk jeg liker best til disse høytalerene

om jeg etterhvert velger å oppgradere til 803D eller hva som skjer vil bare tiden vise
er veldig glad i lyden til B&W, men det finnes jo utall av andre høytalere der ute i verden som jeg ikke har hørt enda en gang, så om det blir bytte til et annet merke skal ikke sees helt vekk ifra. men det blir nesten 100% sikkert noen høytalere som matcher min lyngdorf forsterker og spiller for denne elektronikken vil jeg garantert ikke bytte vekk på lenge