AVSTEMNING: HVILKE HJEMMEKINOPROJEKTORER ER BEST?

16 Des 2002
117
0
0
HVILKE HJEMMEKINOPROJEKTORER MENER DU ER BEST??

LAG GJERNE EN LISTE PÅ TOP 6 KANDIDATER..
TA OGSÅ HENSYN TIL PRIS I DIN RANGERING, ELLERS VILLE ALLE HA KJØRT "MERCEDES SLK 500"...
---------------------------------------------------------------------------------

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.477
283
83
45
www.avforum.no
Hei!

Foreslår en rangering innen ulike prisklasser. F.eks. en high-end og en normal prisklasse.

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.477
283
83
45
www.avforum.no
Hei

CRT hører vel egentlig til en helt egen kategori... Da de ikke er tilgjengelige for hvermansen, er det vel egentlig ikke riktig å inkludere disse... Imidlertid foreligger det vel liten tvil om at din Marquee 8500 slår det meste av DLP/LCD! (hvis du lurte :D ).

13 Des 2002
4.328
0
36
57
www.hulten.no
Har egentlig kun 5 kommentarer til dette: :D :) 8) :wink: :p
Men det jeg ikke skjønner er egentlig at man går og kjøper LCD/DLP til 25-30k når egentlig bruktmarkedet på CRT i dag er gått til himmels. For 30k kan man etter kort leting finne en meget bra pent brukt CRT.
Etter å ha sett "To Tårn" på kino i Sandnes (THX sertifisert sal), syntes jeg (og kone+barn) at bildet hjemme var en god del bedre... :?
Har også hørt en del andre som har klaget over sortnivået som går over i grått på To Tårn...

Ak

0
11 Des 2002
36.061
24
38
43
Har også hørt en del andre som har klaget over sortnivået som går over i grått på To Tårn...

Var filmen god..? Tenker også å gå og se denne i Stavanger.....

AK

19 Des 2002
679
0
16
www.paal.org
Rolf Hult skrev:
Men det jeg ikke skjønner er egentlig at man går og kjøper LCD/DLP til 25-30k når egentlig bruktmarkedet på CRT i dag er gått til himmels. For 30k kan man etter kort leting finne en meget bra pent brukt CRT.
Grunnen er sikkert at folk syntes det er veldig enkelt og greit med en digital projektor. Man slipper å tenke på avanserte konvergensinstillinger etc. Det er heller ikke så mange som har plass til en CRT hjemme, eller som har koner som aksepterer det i stua. Hvis man dog har et dedikert rom er nok saken en helt annen, og en CRT hadde vært mye mere aktuell.

Jeg har en LCD projektor som folk ofte glemmer å skru av her hjemme, noe som resulterer at winXP bakgrunnen kan bli stående i timevis. Dette hadde vel heller ikke vært så ideellt med en CRT?

Syntes CRT er kjempebra jeg, men det blir bare for upraktisk i de fleste situasjoner.

13 Des 2002
4.328
0
36
57
www.hulten.no
Enig i at i de fleste tilfeller er en mindre portabel PJ det greieste. Nå har jeg også da sett en del kjempefine salongbord som er noe ombygget slik at CRT PJ er helt usynlig i stuen. Innbrenninger er enkelt å unngå ved å bruke skjermsparer. De fleste benytter HTPC tilkoblet PJ (også på DLP skal dette være bedre signalkilde). Nyere CRT (også min) reduserer dette ved å bevege bildet dersom denne blir for lenge stående på.