Atles nye kino - Prosessor til salgs

28 Okt 2005
9.731
0
25
48
www.avkalibrering.no
** Oppdatert 14. januar 2014 **

Dette er da en fortsettelse av min forrige kino som du kan lese om her. Rommet er for tiden midt i en serie oppgraderinger og ombygginger

Rommet er ca 27 kvm kjellerstue som ikke her helt rektangulært. Dør midt på venstre vegg, som også har en pipe. To kjellervinduer på framveggen. bakveggen er innervegg mot bod. Her kommer en 4x18" Infinite Baffle subwoofer.

Fronthøyttalere er en modifisert utgave av Tangen InConcert Miles MTM som skal drives av 6xHypex UcD400HG

Rommet vil bli dempet med akustikkplater på strategiske punkter.

Øvrig utstyr:
BenQ W5000 FullHD projektor
Dreamscreen 106" buet akustisk transparent lerret

Onkyo PR-SC5508 surroundprosessor
Denon DVD-1800BD BluRay spiller
Sony Playstation 3
Sony Playstation 2
Western Digital WDTV Live! mediaspiller
Sonos ZP-90 musikkspiller

Klipsch RF-82 som bakhøyttalere, drevet av EP4000

Sist redigert:

alkar

0
25 Jan 2010
3.330
0
0
Blir gøy å følge med på dette! Morsomt når dere med kunnskapen i orden går for en V2. Gratulerer med nytt prosjekt!

28 Okt 2005
9.731
0
25
48
www.avkalibrering.no
Ja, nå vet vi at vi skal bli i dette huset en god stund framover, så da har man litt mulighet for å gjøre ting litt skikkelig. Blir spennende å se hvordan det nye rommet fungerer lydmessig. Er noen strukturelle utfordringer der, spesielt med tanke på symmetri. Det er også ikke spesielt stort, og da særlig bredden på lerretsveggen. På den annen side er det langt nok til at jeg kan få fylt hele lerretsflaten.

tols1

0
2 Jan 2006
16.663
1
0
Spennende prosjekt.

Men jeg er faktisk litt overrasket/imponert (stryk det som ikke passer) over at man kan kjøre såpass heftige høyttalere på så "billige" effekttrinn. Diskanten alene koster jo tilnærmet en stk EP4000.

11 Jan 2012
1.263
0
0
tols1 skrev:
Spennende prosjekt.

Men jeg er faktisk litt overrasket/imponert (stryk det som ikke passer) over at man kan kjøre såpass heftige høyttalere på så "billige" effekttrinn. Diskanten alene koster jo tilnærmet en stk EP4000.

Gode høytallere trenger ikke mye effekt :smile: Bare det er effekt uten forvregning.

Det er fint med diy, trenger ikke magiske hifi amper for å få god lyd.

11 Jan 2011
1.864
24
38
Seigmann skrev:
Aboner********

Håper virkelig du går for 6 18" eller fler!

mener atle vurderte sterk å kjøre ib til boden, så er vel plass til en del elementer da :p Men nå har ikke jeg fulgt med på en stund :p

11 Jan 2012
1.263
0
0
thohaug skrev:
mener atle vurderte sterk å kjøre ib til boden, så er vel plass til en del elementer da :p Men nå har ikke jeg fulgt med på en stund :p

Ble nok ikke noen IB på han, planen er 6 18" :cool: samme kasse som bef.

28 Okt 2005
9.731
0
25
48
www.avkalibrering.no
Takker for tilliten, folkens. Er fremdeles to uker til vi overtar huset, og det er litt andre ting som må til før kinoen får prioritet, men skal prøve å dokumentere framgangen etter hvert. :)

Det var IB* som var planen først, men det tror jeg blir litt risikabelt med tenke på at manifolden i så fall ikke hadde blitt sentrert på framveggen. Mulig det bare er en fordel, dog. Tanken om IB er ikke HELT borte ennå.

*For dem som ikke vet hva IB er, så er det "infinite Baffle", altså at framsiden og baksiden av elementet er helt adskilt fra hverandre, uten kabinett. Altså blir elementene montert rett i veggen i kinoen uten kasse bak. Fordelen er svært lav forvrengning, ulempen er at elementene ikke får noen form for hjelp til å begrense utsving. Planen var å bruke fire Fi IB3 18 elementer. Disse har massiv Xmax og laget for slik montering.