Astra Satelitt 28,2

sanary

Medlem
24 Feb 2020
2
0
1
Hei!
Jeg prøver å skaffe meg Sky TV kanaler fra Stor Britannia her i Bergen (Astra 2F og 2G). Hvor stor parabol antenne trenger jeg? Jeg bor ganske høyt oppe og har fri sikt sørover fra huset. Holder det med Gibertini OP 125 cm for å få HD kvalitet bilder. Noen antenneleverandør dere anbefaler?

Sist redigert:

Larsgm

Medlem
8 Apr 2020
1
0
1
Skal prøve å svare deg så godt jeg kan ut i fra mine forutsetninger. Jeg bor i Sarpsborg, Østfold, og på gode dager, kveld og klarvær får jeg inn så og si alle kanaler på 28Øst med mitt motoriserte 120 cm anlegg. Men på morgen, tidlig dag, ved regn, snø og til og med tåke, kan/vil de svakeste kanalene som BBC, ITV osv falle ut. Men mener å huske at Bergen er nærmere beamens avtrykk, så det er en god ting for deg. Og her jeg bor har jeg også problem med en åsside mot sør med trær som lager litt krøll for min del ( er begrenset hvor høyt jeg kan montere paraboler), så mine resultater vil aldri bli perfekte desverre. Normal bruker jeg en fastmontert Prime Focus antenne på 2.4m mot 28øst for å oppveie noe av signaltapet åssiden gir meg. For din del ville jeg gjort ett forsøk :)

11 Jul 2005
662
0
16
55
Bergen
Det vil nok fungere med en OP 125 cm, men jeg vil anbefale en OP 150 cm da den vil gi deg sterkere signaler. Spesielt om kvelden da satelitten blir svakere og de fleste av kanalene som er på UK Spot Beam vil forsvinne noen timer for å så komme igjen.